Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در طرح پیش فروش خودرو، حامی حقوق مصرف کننده هستیم.

به گزارش  وزارت صمت، عباس تابش با بیان اینکه طرح پیش فروش خودرو توسط کمیته خودرو ارایه شده است و مشابه ای در دنیا ندارد، گفت: هر طرحی الزاما نباید مشابهی در دنیا داشته باشد و بگذاریم در برخی موارد نیز دنیا از مشابه ایرانی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که در طرح پیش فروش خودرو آیا نقاط ضعف و قوت طرح، بررسی شده است یا خیر؟، افزود: در این طرح همه جوانب کار سنجیده شده است و ما با آمادگی کامل به استقبال اجرای این طرح می رویم.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بخش دیگر صحبت هایش را به نحوه قیمت گذاری ها اختصاص داد و گفت: شورای رقابت به عنوان مسئول این کار، یک سری قیمت ها را اعلام کرده است و به زودی برای برخی خودروهای کم تیراژ نیز قیمت گذاری خواهد کرد و خودروساز نیز طبق این دستور، موظف به فروش خودرو است.

تابش تصریح کرد: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز به عنوان مدافع حقوق مصرف کننده رصد و نظارت بر این قیمت‌ها را انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده هر کالا بسته به متغیرها و شاخص‌های خاص خود تعیین می‌شود، بیان کرد: شورای رقابت نیز قیمت خودرو‌ها را بر اساس این متغیرها و بر اساس نرخ تورم حساب می کند و سازمان حمایت نیز به عنوان مرجع رسیدگی به شکایات، این آنالیز قیمتی را دریافت کرده است تا کار رصد و پایش را به عنوان عضو کمیته خودرو و عضو ستاد تنظیم بازار بهتر و دقیق تر انجام دهیم.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، ادامه داد: در خصوص خودروهای بدون پلاک کف بازار سیاست‌های ما ابلاغ شده است و با پلیس راهور نیروی انتظامی و دادستانی، تعزیرات و .. هماهنگی های لازم در این حوزه انجام شده است.

تابش تصریح کرد: در این راستا نگهداری خودرو صفر کیلومتر و بدون پلاک عملاً بیش از 3 ماه مقدور و ممکن نیست و این خودروها باید در بازار عرضه شوند.

وی ادامه داد: از طرفی نقل و انتقال وکالتی خودرو ممنوع اعلام شد و سه ماه بیشتر یک خودرو نمی‌تواند بصورت صفر کیلومتر باقی بماند.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در این مرحله از ثبت نام 25 هزار خودرو عرضه خواهد شد و متعاقب آن عرضه 75 هزار خودروی دیگر در طرح پیش فروش 18 خردادماه خواهیم داشت و سه بار تا پایان سال نیز این طرح ها تکرار می شوند و امیدواریم با عرضه به موقع و به اندازه کافی، افزایش تولید و سیاست‌های مدیریت بازار و تعیین قیمت توسط شورای رقابت به تعدیل بازار کمک کنیم.

 

ایلنا


منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طرح پیش فروش خودرو طرح پیش فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید

زی‌سان: بر اساس گزارش‌ها قیمت این خودرو در زمان تحویل غیرقطعی است و بر اساس نرخ روز خودرو محاسبه خواهد شد. میزان پیش‌پرداخت خودرو حدود ۸۱۲ میلیون تومان اعلام شده و شرکت ارائه دهنده خودرو اعلام کرده که متقاضیان می‌توانند تا ۷۰۰ میلیون تومان از تسهیلات بانکی تا سقف ۴۸ ماه استفاده کنند. 

به گزارش زی‌سان، قیمت پارسال خودرو حدود ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود، اما قیمت امسال خودرو قرار است برای متقاضیان در زمان تحویل محاسبه شود. 

شرایط فروش دایون را در جدول زیر بخوانید: 

منبع: ایران جیب

tags # خودرو سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • طرح فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت+ جدول
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت +جدول
  • فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش
  • شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید
  • فروش ایران خودرو آغاز شد + شرایط
  • فروش فوری محصولات ایران خودرو بدون قرعه کشی + لینک ثبت نام
  • ثبت نام ایران خودرو بدون قرعه کشی