Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:38:53 GMT

۹۰ درصد کشت بهاره در آذربایجان‌غربی انجام شد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۶۷۴۳

۹۰ درصد کشت بهاره در آذربایجان‌غربی انجام شد

علی عیدی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کشت ذرت، کدو، آفتابگردان، کشت بذری چغندرقند و انواع حبوبات در استان در حال اتمام بوده و فقط کشت نشایی در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های ارومیه، بوکان، نقده و پیرانشهر با کیفیت‌ترین تولیدات زراعی استان را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: تنوع کشت در تمامی نقاط استان برای تامین مایحتاج شهروندان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سالانه از ۶۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی استان ۳۲۰ هزار هکتار زیر کشت پاییزه محصولاتی مانند گندم، جو، کلزا، نخود می‌رود و بقیه به کشت محصولات بهاره‌ای نظیر انواع حبوبات ، سبزی و صیفی و انواع علوفه و چغندرقند و سایر محصولات بهاره می‌رود.

عیدی افزود: همه محصولات در تمامی نقاط استان کشت می‌شوند اما شهر پیرانشهر در چغندر قند، چالدران در تولید سیب‌زمینی، ارومیه در تولید انواع محصولات باغی، گندم، سبزی و صیفی و علوفه پیشتاز است.

وی با اشاره به برداشت کلزا در استان بیان کرد: در سال زراعی جاری، ۲۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان برای کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافته و برداشت کلزا از اواخر خردادماه جاری در شهرهای شمالی استان آغاز می‌شود.

سالانه ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان آذربایجان‌غربی تولید می‌شود.

آذربایجان ‌غربی ششمین استان تولیدکننده محصولات کشاورزی کشور محسوب می‌شود، سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب، ۸۱۰ هزار تن گندم و ۱۵۰ هزار انواع میوه‌های هسته‌دار در این استان تولید می‌شود.

 ۳۲.۸ درصد اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است در حالی که متوسط کشوری آن ۱۸ درصد است؛ همچنین ۲۵ درصد ارزش افزوده استان حاصل از تولیدات بخش کشاورزی است که این رقم در متوسط کشوری ۱۳ درصد می‌باشد. 

۱۹۵ کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی در استان وجود دارد که چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورری در این واحدها فرآوری می‌شود، این استان دارای ۳۷۰ سردخانه است که توان ذخیره ۹۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی را دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اراضی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اراضی کشاورزی محصولات کشاورزی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز

در این نمایشگاه شرکت‌های فعال در زمینه تولید، بازرگانی و ساخت ماشین آلات صنعت شیرینی و شکلات از ۱۱ استان و نمایندگی‌هایی از ۷ کشور محصولات و خدمات خود را عرضه کرده اند.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: تولید برای ماندگاری نیازمند کیفیت، نشان تجاری موثر و بازارسازی است.

رحمتی با اشاره به نقش نمایشگاه‌ها در توسعه شبکه بازار، ارائه هنرمندانه محصول در نمایشگاه‌ها و انعکاس رسانه‌ای نمایشگاه‌ها در بستر فضای مجازی را ضروری خواند.

وی با بیان اینکه صنعت شیرینی و شکلات آذربایجان شرقی به عنوان قطب این صنعت به جایگاه اصلی خود رسیده است صدور ۲۱۵ هزار تن محصولات صنایع غذایی و صادرات شیرینی و شکلات استان به ۷۹ کشور دنیا را نشانگر ظرفیت بالای استان در این بخش دانست.

هفدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات تا هفتم اردیبهشت در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین المللی تبریز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار