Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام محلی رژیم صهیونیستی با تاکید بر لزوم تداوم توسعه و ساخت‌وساز در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری، از برخی جزئیات آمریکایی‌ها از طرح معامله قرن ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شلومو نعمان» رئیس شورای گوش‌عتصیون، می‌گوید اگر طرح اشغال سی درصد از کرانه باختری به توقف ساخت‌وساز در شهرک‌های صهیونیست‌نشین منجر شود، آن را قبول نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نعمان شامگاه دوشنبه در مصاحبه با وبگاه «عاروتص‌شوع»، درباره طرح کابینه جدید تل‌آویو برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری گفت: «ما بسیار نگران هستیم. از یک طرف درباره الحاق با ما سخن گفته شده و ما را تهییج کرده‌اند، اما چیزی که اخیراً توسط [دیوید] فریدمن [سفیر آمریکا] منتشر شد و چیزهایی که از طرف آمریکایی می‌شنویم، بسیار نگران‌کننده هستند».

وی با ادعای اینکه در نقشه مرزبندی‌های طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن»، شهرک‌های اسرائیلی در مکان بسیار دردسرسازی قرار خواهند گرفت، هشدار داد که ساکنان این شهرک‌ها، طرح الحاق را در صورتی که ساخت‌وساز را متوقف کند، نمی‌پذیرند.

به نوشته این پایگاه خبری، رئیس شورای گوش‌عتصیون - مجموعه‌ای از شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در حد فاصل بیت‌لحم و الخلیل با حدود ۶۰ هزار ساکن - مدعی شد: «اگر مجوزی برای هیچ ساخت‌وسازی در مناطق [الحاق‌شده] صادر نشود، این چه نوع حاکمیتی است؟ [کابینه‌های قبل] نتوانستند آنها را تخلیه کنند، اکنون شما می‌خواهید ساخت‌وساز در آنجا را متوقف کنید؟»

بر این اساس، وی با ادعای اینکه در طرح معامله قرن، چنین چیزی به آنها گفته نشده است، اظهار داشت: «صراحتاً به ما گفته شد که قوانین اعمالی بر این مناطق، شبیه تل‌آویو خواهد بود... آیا کاخ سفید به ما می‌گوید که در کجای تل‌آویو، ساخت‌وساز کنیم؟»

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت ترامپ، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

«نفتالی بنت» رئیس حزب یامینا و وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی نیز با تروریستی ادعا کردن دولت فلسطینی آتی در منطقه، مدعی شد تشکیل این دولت فاجعه و تهدیدی موجودیتی برای این رژیم خواهد بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی شهرک سازی کرانه باختری معامله قرن فلسطین اشغالی کرانه باختری معامله قرن ساخت وساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو نهاد و چهار صهیونیست در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا قرار گرفتند

به گزارش جام جم آنلاین، خبرگزاری رویترز به نقل از بیانیه شورای اتحادیه اروپا نوشت که گروه نژادپرست یهودی «لحاوا» به همراه گروه «جوانان ستیغ» و دو تن از فعالان آن تحریم شده اند.

اسرائیل کرانه باختری را در جنگ ۱۹۶۷ به تصرف خود درآورد و از آن زمان تاکنون این منطقه تحت اشغال نظامی بوده و شهرک‌ های صهیونیست نشین به طور مداوم گسترش یافته ‌اند. فلسطینی ها کرانه باختری را به همراه قدس شرقی و غزه جزئی از کشور مستقل خود می دانند.

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری
  • شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن چند نظامی صهیونیست طی درگیری‌ها در طولکرم
  • دو نهاد و چهار صهیونیست در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا قرار گرفتند
  • اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
  • صهیونیست ها تعدادی از فلسطینی ها را بازداشت کردند
  • یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری/ شمار زیادی بازداشت شدند
  • یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری/ ۲۰ نفر بازداشت شدند
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست در کرانه باختری+فیلم
  • صهیونیست‌ها خانه‌های اسرای فلسطینی را در کرانه باختری منفجر کردند