Web Analytics Made Easy - Statcounter

مژگان خانلو جزئیات تازه‌تری از نحوه افزایش امتیازات فصل دهم کارمندان شرکتهای دولتی را اعلام کرد.

وی درخصوص کم‌وکیف موارد ابلاغی در بخشنامه‌های مربوطه گفت: بخشنامه 30 بهمن ماه 1398 با توجه به تأکید ریاست محترم جمهوری برای رفع تبعیض و رعایت عدالت در پرداخت‌ها و در جهت اجرای تبصره 3 ماده 29 و ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با هدف حذف نابرابری‌ها و اختلاف در پرداخت‌های نیروی انسانی از سوی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بخشنامه،‌ دستگاه‌هایی که به‌دلیل کمبود اعتبارات نتوانسته بودند کارکنان خود را از افزایش‌ها بهره‌مند کنند،‌ می‌توانستند از ابتدای اسفند سال 1398 منوط به عدم ایجاد بار مالی مازاد بر اعتبارات مصوب،‌ این افزایش‌ها را اعمال کنند.

وی در خصوص منابع اجرای بخشنامه یادشده در سال 1399 یادآور شد: منابع اجرای این بخشنامه از محل اعتبارات هزینه‌ای مصوب دستگاه‌های اجرایی با تأکید بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و درآمدهای حاصل از فروش اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول مازاد با رعایت قوانین و مقررات مربوط و با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور در نظر گرفته شد.

رئیس امور پایش تعهدات دولت و تجهیز منابع سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به مفاد بخشنامه جدید (مورخ دهم خردادماه 1399) معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درخصوص افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری،‌ اظهار داشت: این بخشنامه پیرو بخشنامه 30 بهمن 1398 تمامی شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت را ملزم به رعایت مواردی کرده است و تمام اقدامات در این زمینه باید به تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور برسد.

خانلو درباره شرکت‌های مشمول این بخشنامه گفت: شرکت‌های دولتی تابع قانون مدیریت خدمات کشوری که تاکنون افزایش امتیازات فصل دهم را اجرا نکرده‌اند و از فوق‌العاده خاص موضوع بند (ح) ماده (50) قانون برنامه پنجم توسعه برخوردار نشده‌اند،‌ مشمول اجرای این بخشنامه هستند.

وی درخصوص نحوه اجرای این بخشنامه خاطرنشان کرد: اجرای این بخشنامه صرفاً در سقف هزینه پرسنلی ابلاغ‌شده و از محل کاهش سایر پرداخت‌های پرسنلی مانند اقلام رفاهی،‌ اضافه‌کار و پاداش مجاز بوده و مسئولیت ایجاد هرگونه بار مالی به‌عهده بالاترین مقام دستگاه‌ و ذی‌حساب است.

رئیس امور پایش تعهدات دولت و تجهیز منابع سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان با اشاره به اختیارات شرکت‌های دولتی در این زمینه گفت: براساس ماده 75 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)، شرکت‌‌های دولتی در اجرای این بخشنامه،‌ مجاز به افزایش هزینه‌های پرسنلی در اصلاحیه بودجه نیستند.

به‌گفته خانلو در راستای اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری،‌ برخورداری کارکنان دستگاه‌های اجرایی از افزایش اعتبارات این فصل (تا 50 درصد) پس از تصویب هیئت وزیران و شورای حقوق و دستمزد، منوط به وجود اعتبار در بودجه‌های سنواتی است، بر این اساس،‌ تعدادی از دستگاه‌های اجرایی طبق ضوابط و مقررات قانونی توانستند از افزایش امتیازات یادشده استفاده کنند و برخی دیگر به‌دلیل فقدان اعتبارات، موفق به اعمال افزایش مزبور برای کارکنان خود نشدند. دکتر محمدباقر نوبخت،‌ معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در تاریخ 30 بهمن ماه 1398 در بخشنامه‌ای خطاب به این دستگاه‌ها برای افزایش تا 50درصدی امتیازات فصل دهم مواردی را ابلاغ و در دهم خرداد سال جاری پیرو بخشنامه مزبور،‌ بخشنامه دیگری را درخصوص افزایش اعتبارات فصل یادشده برای شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت صادر کرد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: قانون اجتماعی و فرهنگی نیروی انسانی معاون سازمان برنامه و بودجه رعایت قوانین و مقررات برنامه و بودجه دولت بودجه قانون برنامه پنجم توسعه حقوق بودجه حقوق دستمزد دولت سازمان برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور اجرای این بخشنامه امتیازات فصل دهم افزایش امتیازات شرکت های دولتی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات نحوه دریافت یارانه یک‌ میلیونی کودکان | این دست از کودکان یک میلیون یارانه می‌گیرند

افزایش ۲۵ درصدی بودجه یارانه حمایتی کودکان دچار سوء تغذیه، در دستور کاربه فاصله چندماه از اجرای طرح امنیت غذایی کودکان، افزایش ۲۵ درصدی بودجه این طرح در دستور کار دولتمردان قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»؛ از جمله تکالیف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مقابله با سوءتغذیه کودکان زیر پنج است؛ به این صورت که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف به شناسایی این کودکان از میان قشر‌های محروم جامعه و معرفی آنها به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است تا مشمول دریافت یارانه‌ای خاص به ازای هر فرزند شوند؛ مبلغی که به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود و می‌تواند با آن برای خرید سبدکالایی شامل شانزده قلم اقدام نماید.

یکی از سه طرحی که در زیرمجموعه کالابرگ الکترونیک و با مکانیزم مشابه به اجرا درآمده و البته هیچ یک نافی دیگری نیستند، یعنی افرادی که شامل این طرح می‌شوند، از دریافت کالابرگ یا حتی یارانه طرح دیگر یعنی طرح حمایت از مادران شیرده محروم نمی‌شوند و می‌توانند در صورت مشمول بودن، هر سه یارانه را دریافت کرده و صرف خرید اقلام مشخص در بسته‌های تعیین شده نمایند.


البته بسته تعیین شده برای طرح حمایت از تغذیه کودکان زیر ۵ سال به مانند مبلغ یارانه اش، مفصل‌تر است و شامل ۱۶ قلم کالاست (در کالابرگ بسته شامل ۱۱ قلم است). بسته‌ای که افزون بر اقلام بسته کالابرگ الکترونیک، شامل اقلام دیگری مانند دانه‌های روغنی (مغزیجان یا به عبارتی آجیل)، سبزیجات و میوه جات و... است و به ازای هر فرزند به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

افزایش ۲۵ درصدی بودجه یارانه حمایتی کودکان دچار سوء تغذیه، در دستور کار.

اما کدام کودکان مشمول این طرج هستند؟ به طور خلاصه، کودکان ۵ تا ۵۹ ماهه خانوار‌های ۷ دهک اول که روند رشد آنها متناسب با استاندارد‌ها نیست و دچار اختلالاتی نظیر کوتاه‌قدی، لاغری شدید و کم‌وزنی هستند، مشمول این طرح هستند؛ کودکانی که وزارت بهداشت بر اساس جداول رشدی که در خانه‌های بهداشت سراسر کشور برای کودکان تشکل می‌شود، شناسایی و به وزارت تعاون معرفی می‌کنند تا مشمول دریافت یارانه شوند.

البته بسته به دهک بندی خانوار، یارانه تخصیص یافته به این کودکان متفاوت است؛ به این صورت که به کودکان مشمول این طرح در دهک یک تا پنج، مبلغ یک میلیون تومان یارانه تعلق می‌گیرد و کودکان مشمول در دهک‌های ۶ و ۷ مبلغ ۶۰۰ هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد. کودکانی که در آغاز طرح کمی بیش از ۱۲۳ هزار تن را شامل می‌شد و در مراحل بعد بر شمارشان افزوده گردید و حالا به بیش از ۱۳۱ هزار تن رسیده است.

طرحی که مبنای شکل گیری آن یک ایده بنیادی است؛ اینکه بر اساس گزارش انستیتو تغذیه وزارت بهداشت، از زمان ابتدای بارداری و تشکیل نطفه تا قبل از پایان ۵ سالگی (که بیش از ۹۰ درصد مغز کودک در همین زمان تشکیل می‌شود) فرصت طلایی حمایت غذایی از کودکان است. چنانچه سوء‌تغذیه در این زمان طلایی حل نشود، منجر به بروز آسیب جدی به مغز، معلولیت و تدوام چرخه فقر و فقر بین نسلی می‌شود و در نتیجه برای مقابله با این آسیب بزرگ، باید در این بازه به مقابله با سوءتغذیه پرداخت.

مبنایی که بر اساس آن این طرح آغاز و چند ماه است که اجرایی شده و باید منتظر ماند و دید نتایج ارزیابی‌ها درباره آن، چه نتایجی را نشان خواهد داد. طرحی که به مانند کالابرگ الکترونیک، نمی‌توان یارانه در نظر گرفته شده برایش را صرف امور دیگری کرد و افزون بر آن، از آنجایی که رصد وضعیت کودکان مشمول مداوم و پیوسته است، می‌شود حتی مصرف نشدن یارانه را هم رصد کرد و تدابیری برای رفع این مشکلات اندیشید.

از جمله این تدابیر، آموزش به پدران و مادران این کودکان در شبکه بهداشت در خصوص این طرح و چگونگی استفاده از آن است تا یارانه تخصیصی صرف خرید اقلام تعیین شده گردد و به واسطه آن سوءتغذیه این کودکان مرتفع گردد. تدبیری که در دستور کار قرار دارد و افزون بر آن، افزایش یارانه این طرح هم پیگیری می‌شود، به گونه‌ای که مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح خبر داده و تاکید کرده که سازمان برنامه و بودجه پیشتر وعده این کار را داده است.

آن گونه که احمد اسماعیل‌زاده گفته، از آغاز این طرح حدود شش ماه گذشته و دریافت داده‌های این بازه زمانی از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، مدتی است در در دستور کار قرار گرفته و بررسی اولیه نتیجه گزارش ها، حاکی است که این اقدام نتیجه‌بخش بوده است. گزارش‌هایی که قرار است بعد از جمع بندی در اختیار مردم هم قرار گیرد و مبنای مرحله دوم طرح شود که هدف اصلی در آن، افزایش دایره حمایت از این دست کودکان است، به این صورت که بودجه طرح افزایش بیابد تا کودکان بیشتری تحت پوشش قرار گیرند.

به عبارت بهتر، دولتمردان به دنبال تحقق وعده افزایش ۲۵ درصدی بودجه این طرح هستند تا دایره شمول طرح را افزایش دهند، نه اینکه میزان یارانه تخصیص یافته به مشمولان را افزایش دهند. ایده‌ای که می‌تواند نتیجه آن افزایش مشمولان این طرح به همه کودکان دارای سوءتغذیه در بیش از ۷ دهک جامعه باشد یا موارد نزدیک به سوءتغذیه را هم شامل گردد یا... ایده‌هایی که باید دید کدامشان به تصویب می‌رسد و اجرایی می‌شود.

tags # یارانه ، کودک سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • سقف پرداخت حقوق در شرکت های دولتی چقدر است؟
  • پرسودترین و پرزیان‌ترین شرکت‌ های دولتی مشخص شدند | سقف پرداخت حقوق در شرکت های دولتی چقدر است؟
  • تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است
  • ◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد
  • رئیس پزشکی قانونی : حقوق بازنشستگانِ پزشکی قانونی، کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد
  • جزئیات نحوه دریافت یارانه یک‌ میلیونی کودکان | این دست از کودکان یک میلیون یارانه می‌گیرند
  • رئیس پزشکی قانونی: حقوق بازنشستگانِ پزشکی قانونی، کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد/ نوسانات ارز برای ما بسیار طاقت فرسا و سخت شده است