Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری انلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی قهرمان‌طالع، رئیس پلیس فتا استان اردبیل افزود: مجرمان سایبری با راه‌اندازی کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی و طراحی سایت‌های مربوطه، اقدام به دست‌کاری سؤالات و پاسخنامه سال‌های قبل کرده و آن‌ها را در قالب نمونه سؤال یا سؤالات لو رفته امتحانات به فروش می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مقام انتظامی عنوان کرد: در این شیوه از کلاهبرداری اینترنتی، مجرمان بعد از پرداخت وجه دیگر پاسخگوی کاربران نبوده و پس از دستکاری سوالات طی ترفندهای مجرمانه، افراد را به درگاه‌های جعلی هدایت کرده و در نهایت با دسترسی به اطلاعات کارت ‌بانکی متقاضیان از حساب آنان برداشت غیر مجاز انجام می‌دهند. 

رئیس پلیس فتا استان اردبیل به والدین و دانشجویان و دانش آموزان توصیه کرد: به‌هیچ‌وجه فریب آگهی‌ها و تبلیغات با مضمون سؤالات و پاسخنامه‌های امتحانی را نخورند در صورت بروز مشکل آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرسwww. Cyberpolice. ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند. 

کد خبر 517416 برچسب‌ها پلیس فتا استان اردبیل دانش آموز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس فتا استان اردبیل دانش آموز پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۶۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت شبانه روزی مرکز فوریت های سایبری در البرز

سرهنگ رسول جلیلیان گفت: کاربران می‌توانند درصورت نیاز به صورت شبانه روزی با شماره ۰۲۶۲۱۸۲۷۱۴۸ پلیس فتا البرز تماس برقرار کنند.

 

وی اضافه کرد: چنانچه کاربران با مشکلاتی درخصوص فضای مجازی روبرو شوند، کارشناسان پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی هستند.

 

جلیلیان از کابران خرید‌های اینترنتی خواست به نکات امنیتی در این فضا توجه بیشتری کرده تا گرفتار کلاهبرداران مجازی نشوند چرا که افراد سودجو با استفاده از ترفند‌های جذاب تبلیغاتی تلاش می‌کنند تا خریداران و کاربران اینترنتی را که از آگاهی لازم در این زمینه برخوردار نیستند به سمت لینک‌های جعلی خود هدایت و دست به اعمال مجرمانه می‌زنند.

 

رییس پلیس فتا البرز بیان کرد: مردم برای خرید‌های مجازی قبل از هراقدام، از اصلی بودن صفحه سایت و آدرس اینترنتی مطمئن تا گرفتار درگاه‌های جعلی یا برداشت‌های غیرمجاز نشوند.

 

جلیلیان گفت: متقاضیان خرید کالا از سایت‌هایی که دارای نماد الکترونیکی هستند اقدام به خرید کنند و هنگام پرداخت وجه از درگاه اصلی اقدام به تراکنش نمایند ضمن آنکه از پرداخت بیعانه در هر شرایطی پرهیز شود.

 

وی یادآورشد: همچنین کاربران هنگام پرداخت اینترنتی از صحت و اصالت درگاه‌ها اطمینان حاصل کنند چرا که ثبت اطلاعات در سایت‌های جعلی با قرارگرفتن در دام کلاهبرداران سایبری همراه است.

 

رییس پلیس فتا البرز گفت: یکی از روش‌های شناخت درگاه‌های جعلی این است که کاربر یک بار اطلاعات کارت بانکی خود را اشتباه وارد درگاه موردنظر کرده و اگر عملیات بانکی ادامه یافت، به طورقطع درگاه جعلی است.

 

وی اظهارکرد: کلاهبرداران با ترفند خاصی نظیر ایجاد صفحات جعلی پرداخت‌های بانک و فروشگاه‌های مجازی جعلی از کاربران اطلاعات بانکی، شماره کارت، رمز اینترنتی CVV ۲ و تاریخ انقضای کارت را اخذ و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: آزمون های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است
  • فروش تضمینی سوالات آزمون های استخدامی و کنکور با رمزارز؛ با پرداخت ۲۰ میلیون تومان وکیل شوید | سوالات کنکور تجربی و انسانی چند؟
  • فریب وعده‌های جابه‌جایی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن را نخورید
  • شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی / برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست
  • طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است
  • برگزاری آزمون شبه‌نهایی پایه دهم و یازدهم برای اولین‌بار
  • آزمون‌های شبه نهایی کاملاً مشابه آزمون‌های نهایی برگزار می‌شوند
  • فعالیت شبانه روزی مرکز فوریت های سایبری در البرز
  • آغاز امتحانات شبه نهایی | سوالات امتحانات نهایی لو نمی رود
  • افزایش ۳۲ درصدی کشف جرایم سایبری در استان سمنان