Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین پایانی جشنواره ملی مجازی شاهنامه‌خوانی در مرکز تخصصی شاهنامه‌خوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری برگزار و برگزیدگان این رویداد معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این جشنواره در سه بخش شاهنامه‌خوانی و نقالی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان و قصه‌گویی مربیان برگزار شد و در نهایت از میان۳۱۳ اثر رسیده به دبیرخانه در مرحله اول ۱۵۷ اثر و در مرحله نهایی ۲۳ اثر به عنوان برگزیده معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش در بخش شاهنامه‌خوانی رده سنی ۳ تا ۶ سال آنیسا طاهرخانی از تاکستان استان قزوین، مهیا نکویی از مشهد، کیان قاسم‌پور از فارسان و آرمان چلگردی از قزوین برگزیده شدند.


هم‌چنین در این بخش در گروه سنی ۷ تا ۱۱ سال، صنم علی‌نیا و کیانا رهنورد هر دو از مشهد و المیرا موری و النا طهماسبی هردو از شوشتر خوزستان و در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نیز امیرمحمد موسایی از فارسان، مبینا شکرلب از مشهد، سمیه مهدی‌زاده از شهرکرد و ثنا فیض‌الله‌زاده از تهران به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.  


بر همین اساس در بخش نقالی در گروه سنی ۳ تا ۶ سال مائده یدالهی از فارسان چهارمحال و بختیاری و در گروه سنی ۷ تا ۱۱ سال دینا شیری‌زاد از کرج، لیلا محمدی از لردگان و اسماء محمدی از شهرستان خان‌میرزای چهارمحال و بختیاری و آناهیتا و آرش ملکی‌وند از بوشهر  برگزیده شدند.


در همین حال در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال بخش نقالی نیز ترنم علی‌پور از رامهرمز خوزستان، فاطمه حسنی از لردگان و آیناز مختاری از جونقان چهارمحال و بختیاری برگزیده شدند.


در عین حال در بخش قصه‌گویی جشنواره ملی شاهنامه‌خوانی نیز محسن وظیفه از اردبیل و عرفان منصوری از لردگان چهارمحال و بختیاری به عنوان نفرات برگزیده معرفی و فرزانه صالحی و فاطمه آذری هردو از استان چهارمحال و بختیاری شایسته تقدیر شناخته شدند.


در این آیین ابوالفضل طبسی(نیاوش) پژوهش‌گر و مدرس کارگاه‌های شاهنامه‌خوانی و عضو هیات داوران جشنواره مجازی شاهنامه‌خوانی در سخنانی گفت: شاهنامه گنجینه‌ای ارزشمند و میراثی کهن است که می‌توان در آموزش مناسب و هدایت کودکان و نوجوانان در مسیر درست فرهنگی از آن بهره‌مند شد.


حجت‌الله آسمند معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری نیز در این‌باره اظهار داشت: جشنواره مجازی شاهنامه‌خوانی آغازی برای فعالیت جدی‌ و توجه ویژه به بخش فرهنگ در سال جدید است.


وی افزود: با توجه به خانه‌نشینی به دلیل شرایط ایجاد شده، این جشنواره جرقه‌ای در بحث فرهنگی است و باید بتوانیم از آن برای فرهنگ‌سازی کودکان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان کشور استفاده کنیم. امیدواریم روزی همه مراکز استان و کشور در راستای اعتلای فرهنگ جامعه، فعالیت مستمر شاهنامه‌خوانی داشته باشند.


آیین پایانی این جشنواره از مرکز تخصصی شاهنامه‌خوانی فارسان در شهرستان فارسان، به صورت زنده از صفحه اختصاصی کانون استان چهارمحال و بختیاری در اینستاگرام پخش شد.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشنواره ملی مجازی شاهنامه خوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری کودکان و نوجوانان شاهنامه خوانی گروه سنی معرفی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره سراسری فیلم رفسنجان (شهرنما) برگزیدگان خود را شناخت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین جشنواره سراسری فیلم رفسنجان (شهرنما) با معرفی و تجیل از برگزیدگان به کار خود خاتمه داد.

در آیین پایانی جشنواره که با حضور شهردار رفسنجان و جمعی از اعضای شورای شهر و اعضای هیئت انتخاب و هیئت داوران برگزار شد، نامزد‌های دریافت جایزه معرفی و از برگزیدگان در بخش‌های مختلف جشنواره تقدیر شد.

این رویداد فرهنگی هنری به همت معاونت هنری شهرداری رفسنجان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن سینمای جوانان رفسنجان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان و موسسه هزاردستان برگزار شد که طی آن ۴۲۰ اثر به جشنواره رسید و پس از نظر اعضای هیئت انتخاب، ۹۷ اثر به داوری راه پیدا کرد و در نهایت ۱۳ اثر در گسترده سراسری و رفسنجان نامزد دریافت جایزه شدند.



برساس آرا هیئت دوران، در بخش انیمیشن گستره سراسری فیلم «پدر و پسر» از داوود وحیدی از شهرستان بجنورد برگزیده و موفق به دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵۰ میلیون ریالی شد و فیلم «بالانس» از برزان رستمی از شهرستان سنندج شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش داستانی گستره سراسری فیلم «همه به جز یک نفر» از مهدی شاهسواری از تهران برگزیده و موفق به دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵۰ میلیون ریالی شد.

در بخش مستند گستره سراسری فیلم «لیلی فراموش شده» از محسن بیات از تهران برگزیده و موفق به دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵۰ میلیون ریالی و فیلم «شانه به شانه» از عطیه سادات حجتی از تهران شایسته تقدیر شناخته شد.

در ادامه در بخش داستانی گستره رفسنجان فیلم «ننه ماهی» از مریم رسولی برگزیده و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۲۰۰ میلیون ریالی را دریافت کرد.

در بخش مستند گستره رفسنجان نیز فیلم «بنزین و بارون» از مجتبی علی یزدی برگزیده و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۲۰۰ میلیون ریالی را دریافت کرد و فیلم «کویرم تشنه ام» از فاطمه ابریشمی شایسته تقدیر شناخته شد.

هم چنین با اعلام نتایج آرای مردمی پس از اکران فیلم‌های راه یافته به داوری، فیلم‌های «سه شنبه‌های پاک» کاری از محمد عابدیان از رفسنجان و «طله» کاری از ابوالفضل پورحیدری از رفسنجان با کسب آرای مساوی به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران معرفی شدند و هر کدام تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰۰ میلیون ریالی دریافت کردند.

 هم چنین از رضا فهیمی و مهرداد حسنی دو فیلمساز پرافتخار رفسنجان که طی سال‌های گذشته موفق به دریافت جایزه از جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی شده اند، تقدیر شد و پوستر دومین جشنواره سراسری فیلم شهرنما رونمایی و به امضای مسئولین و هنرمندان رسید.

در این مراسم سیدعباس حسینی داورانی رئیس جشنواره سراسری فیلم شهرنما با اشاره به آغاز فعالیت دبیرخانه رویداد از شهریور سال گذشته، اظهار کرد: برای نخستین بار در رفسنجان جشنواره‌ای در سطح ملی با محوریت شهر، امید و آینده برگزار شد که امیدوارم تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه رفسنجان به‌واسطه حضور برخی فیلمسازان و انجمن سینمای جوان فعال، یکی از قطب‌های فیلم کوتاه ایران است و حجم تولیدات بالا و راهیابی آثار هنرمندان به مرحله نهایی اسکار مؤید این ادعاست، افزود: این پتانسیل ما را بر آن داشت تا صاحب جشنواره سراسری شویم.
|
معاون هنری شهرداری رفسنجان با اشاره به موضوع محوری جشنواره، تصریح کرد: «شهر، امید و آینده» یک شعار نیست، بلکه باید به عنوان یک سیاست راهبردی مد نظر قرارگیرد؛ زیست‌بوم، زیست‌فرهنگ، زیست‌سیاست، زیست‌هنر و همه اتفاقات زندگی ما درگیر با سیاست‌های شهری است.

وی در پایان از همراهی شورای اسلامی شهر و شهرداری رفسنجان، موسسه هزاردستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همراهی در برگزاری جشنواره قدردانی کرد و افزود: شهر بستر امیدباوری و امید به آینده است و امیدوارم با همت اهالی فیلم و سینما در رفسنجان، «شهرنما» جشنواره ای معتبر در عرصه فیلم مینیمال در حوزه شهر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • برگزیدگان پویش همپای طوفان معرفی شدند
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • معرفی برگزیدگان «سرزمین شعر»
  • معرفی شهید الیاس ارجمند بعنوان شهید شاخص بسیج عشایری کشور
  • صعود تیم بسکتبال نوجوانان چهارمحال و بختیاری به جمع هشت تیم برتر کشور
  • برگزاری جشنواره ملی روستایی و عشایری در شهرستان کوهرنگ
  • درخشش هنرمندان چهارمحال و بختیاری در جشنوراه آسمان هشتم
  • «سرزمین شعر» به پایان راه رسید/ معرفی برگزیدگان
  • جشنواره سراسری فیلم رفسنجان (شهرنما) برگزیدگان خود را شناخت