Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و مساعدت بانک‌های عامل، ۳۸۲ میلیارد تومان تسهیلات برای جبران عقب‌ماندگی اقتصادی ناشی از شیوع کرونا ویروس در استان سمنان ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان سمنان که در سالن یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت ۱۴ خرداد سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و شهدای قیام خونین ‌۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، اظهار کرد: در طول چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور با رخدادها، وقایع و حوادث مختلفی همچون جنگ تحمیلی، سیل، زلزله و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مواجه شد که در هر حادثه گروه‌ها، اصناف و اقشار مختلف مردم در خط مقدم مقابله با حادثه قرار گرفته و از جان خود گذشتند.

وی با اشاره به نقش مهم کادر بهداشت و درمان کشور به‌عنوان مدافعان سلامت خط مقدم جبهه مقابله با ویروس کرونا گفت: بیماری کووید ۱۹، یکی از مهم‌ترین حوادثی بود که نه‌تنها ایران بلکه کل دنیا را تحت تأثیر خود مردم با آن دست‌وپنجه نرم کردند و جامعه سلامت در مقابله با ویروس کرونا به‌واسطه جان‌باختگی، ایثارگری و شهدایی که تقدیم نمود در خط مقدم این جبهه قرار داشت.
وی با بیان اینکه موفقیت در هر مقابله‌ای ثمره حمایت مردم است، خاطرنشان کرد: نقش حمایت مردم در کنار تلاش پزشکان، پرستاران و بهیاران و بهورزان در مهار این بیماری در ایران بسیار مهم است.
وی با بیان این خبر که در دهه سوم اسفندماه در بیمارستان‌های چهارگانه استان، میزان بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا ویروس به بیش از ۵۰۰ نفر در روز رسیده بود، گفت: میزان بستری افراد مبتلا به کرونا ویروس در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه ۴۰ بیمار بود.
خجسته پور افزود: کاهش قابل‌توجه افراد بستری‌شده در بیمارستان‌های استان نشان‌دهنده حمایت و رعایت اصول بهداشتی توسط مردم است. وی همچنین از تلاش‌های گروه‌های مذهبی و دینی، نیروهای انتظامی و نظامی که در مقابله با این ویروس منحوس در خط مقدم مبارزه بودند، تشکر و قدردانی کرد.
خجسته پور در ادامه با اشاره به پرداخت تسهیلات به اقشار آسیب‌دیده از بیماری کرونا در حوزه اقتصادی، هدف از تشکیل این جلسه را کمک به گروه‌هایی که در زمان بیماری کرونا دچار آسیب‌های اقتصادی شده‌اند دانست و افزود: گروه‌های آسیب‌دیده در این طرح برای دریافت تسهیلات به ۱۴ رسته تقسیم‌بندی شدند و لازم است تا دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بانک‌ها در این حادثه به پشتیبانی گروه‌های آسیب‌دیده بپردازند.
معاون استاندار سمنان با بیان اینکه باید طبق قانون از بسیاری از محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها برای پرداخت تسهیلات ویژه آسیب دیدگان مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا پرهیز کرد، افزود: انتظارمان از مدیران بانک‌ها آن است که با اقدامی جهادی، کارکنان و همکاران را توجیه کنند تا با کسانی که در بحث اقتصادی آسیب‌دیده‌اند همکاری لازم را داشته باشند، چراکه افراد مراجعه‌کننده جهت دریافت تسهیلات مانند بیماران آسیب‌دیده از کرونا هستند؛ فلذا لازم است جامعه بانکی ما به مانند جامعه سلامت ازخودگذشتگی نشان داده و برای پرداخت تسهیلات اهتمام ورزیده و محدودیت‌ها را نادیده بگیرند.
وی از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها خواست تا به افرادی که در سامانه به هر طریق ممکن ثبت‌نام می‌شوند همکاری نموده و تسهیلات لازم به افراد متقاضی پرداخت شود.
خجسته پور گفت: در استان سمنان مبلغ ۳۸۲ میلیارد تومان تسهیلات ویژه آسیب دیدگان اقتصادی ناشی از کرونا مصوب شده که امید است با پرداخت ۱۰۰ درصدی از تسهیلات ابلاغ‌شده، کارگران و کارفرمایان در سال جهش تولید با انگیزه بیشتر بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با اشاره بیلان کاری ارائه‌شده بانک‌ها در سال ۹۸، افزود: در سال گذشته ۱۳ درصد تسهیلات به بخش کشاورزی،
۳۶.۳ در حوزه معدن ۲۷.۴ درصد در حوزه خدمات و ۷.۷ درصد در حوزه بازرگانی تسهیلات پرداخت شده است که امید است در سال جاری نیز با کار و تلاش بیشتر در این زمینه کارنامه موفق‌تری داشته باشیم.
خجسته پور گفت: دستگاه‌های اجرایی نسبت به اطلاع‌رسانی ثبت‌نام افرادی که مشمول ثبت‌نام در سامانه کارا هستند، اقدام نمایند که اگر زمان تمدید شد، از سهمیه‌ای که برای استان تدارک دیده شده است، نهایت بهره‌برداری صورت گیرد.
وی همچنین در خصوص پیگیری رفع مشکلات مهدکودک‌ها و باشگاه‌های ورزشی که دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند گفت: در خصوص پرداخت تسهیلات کم‌بهره به صاحبان مشاغل مکاتبات لازم صورت گرفته است.
معاون استاندار سمنان در پایان با اشاره به ایجاد بانک خون بند ناف در استان، از شورای هماهنگی بانک‌های استان خواست تا با هماهنگی جهاد دانشگاهی استان نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به افرادی که نیت انجام این کار خداپسندانه را دارند اقدام نمایند، چراکه اگر بانک خون بند ناف گسترده و فراگیر شود، مردم از بسیاری از بیماری‌ها نجات خواهند یافت ‌.

انتهای پیام/2249/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان تسهیلات امام خمینی بانک ها پرداخت تسهیلات خجسته پور آسیب دیده بانک ها گروه ها خط مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند

به گزارش خبرنگار مهر، یاسیر عبداللهی صبح چهارشنبه در نشست بررسی روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری که با حضور مدیران بانک‌ها برگزار شد، اظهار کرد: نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل در سال گذشته پرداخت شده است.

وی از پرداخت ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای ۱۴ هزار متقاضی در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: ۶۴۴ میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری برای ۱۱ هزار و ۳۰۰ متقاضی در استان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل عملکرد هر کدام از بانک‌ها در زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات را یادآور شد و بیان کرد: سرعت‌بخشی به پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار ضروری است.

عبداللهی با اشاره به وجود برخی روش‌های الکترونیکی در تعدادی از بانک‌ها تصریح کرد: معرفی و اطلاع‌رسانی این شیوه‌های مجازی به متقاضیان تسهیلات در تسریع پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار اهمیت دارد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در تبصره ۱۳ قانون بودجه خواستار پیگیری بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به واجدان شرایط و کاهش صف‌های انتظار شد.

افسانه جهانی ادامه داد: میزان تسهیلات برای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان، دوم ۸۰ میلیون تومان، سوم ۱۲۰میلیون تومان، چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و پنجم ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

کد خبر 6087432

دیگر خبرها

  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد