Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  حجت الاسلام افشین کلات پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آئین گرامیداشت سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی که به همین مناسبت در کانون فرهنگی هنری مساجد این استان تدارک دیده شده، به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه افزود: با توجه به وضعیت شیوع کرونا در استان کرمانشاه که به هشدار رسیده است، بیشتر برنامه‌های سوگواری ارتحال بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران امام (ره) و بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد در بستر فضای مجازی به انجام می‌رسد.

او بیان کرد: سوگواره حضرت امام (ره) با درج دلنوشته‌های بچه‌های مسجد، برپایی کرسی تلاوت قرآن، عکس‌نوشته، برگزاری مسابقات آنلاین قرآن، برگزاری رقابت‌های فرهنگی، ادبی و هنری در قالب پیامک و کتابخوانی به‌ویژه از آثار حضرت امام (ره)، اجرای سرود "خمینی‌ای امام" در مناطق شهری و روستایی، از جمله برنامه‌های ویژه سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) است که از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام کلات پور گفت: همچنین نمایشگاه عکس مجازی از ارتحال حضرت امام (ره) و قیام ۱۵ خرداد در صفحه اینستاگرام، سروش و گپ ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه و صفحات مجازی کانون‌ها راه اندازی خواهد شد.

او اظهار داشت: مسابقه پیامکی از وصیت نامه سیاسی-الهی حضرت امام (ره) و اجرای ختم قرآن و صلوات و هدیه ثواب آن به روح ملکوتی حضرت امام (ره) و شهدای ۱۵ خرداد از دیگر برنامه‌های کانون مساجد است.

او همچنین از راه اندازی ۲ پویش در خصوص ایام رحلت امام (ره) خبر داد و گفت: پویش پیر فرزانه با درج هشتک #پیر _جماران و # روح الله در فضای مجازی و پست‌های اعضای کانون‌ها در خصوص شخصیت حضرت امام خمینی (ره) و پویش قیام تاریخ ساز با درج هشتک # قیام_ ۱۵ خرداد و #انقلاب_ اسلامی به همین مناسبت راه اندازی خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه افزود: توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق محروم درموج سوم مواسات و همدلی در قالب طرح ملی راهکار نیز از دیگر برنامه هاست.

انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سالگرد ارتحال امام کانون مساجد بنیانگذار انقلاب اسلامی 14 خرداد فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه حضرت امام ۱۵ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی

مرتضی انقانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سلسله نشست‌های فراگیر آسیب شناسی با عنوان «گفتگوی بین نسلی» در اماکن عمومی مساجد، مدارس، پارک‌ها در دو حوزه دانش آموزی و دانشجویی، تفاهم نامه‌ای است که بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری مرکزی منعقد شده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به تعهدات این ستاد در اجرای تفاهم نامه افزود: ایجاد یک هسته اندیشمند متشکل از یک نفر روحانی، یک روانشناس و یک جامعه شناس خبره مد نظر است که این هسته‌ها با حضور در مساجد برای انجام گفتگوهای هم سطح، بدون تحکم و اقناعی در موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی با دو گروه مخاطب عنوان شده صحبت کنند.

وی با اشاره به اجرای این طرح در ۶۰ مسجد استان مرکزی گفت: اجرای حداقل ۲ نشست گفتگوی بین نسلی در ۲ رده سنی نوجوان (سن ۱۳ تا ۱۹ سال) و جوانان (سن ۱۹ تا ۲۴ سال) با موضوع آسیب‌های اجتماعی نوجوانان و جوانان (با اولویت مشکلات تحصیلی، فعالیت‌های جنسی، اعتیاد و مواد مخدر و الکلی، رسانه‌های اجتماعی) در هر مسجد مطلوب است.

انقانی زمان اجرای فعالیت این هسته اندیشمند را اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری دانست و گفت: گفتگوی بین نسلی با هدف هم کاهش آسیب‌های اجتماعی در سراسر استان حول موضوعات فرهنگی و اجتماعی به همت دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی برگزار می‌شود.

کد خبر 6081936

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • تدوین ۳۵ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای روز مراغه
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • تدوین برنامه های فرهنگی هنری و ورزشی در مراغه
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه