Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای خراسان رضوی ،ابراهیم نصری در گفت وگو با خبرنگاران افزود: خودرو فرسوده به وسیله نقلیه ای گفته می شود که امکان دریافت گواهی معاینه فنی را نداشته باشد و یا مشمول محدودیت های فعالیت بر اساس طول عمر گردد لذا مراکز اسقاط خودروهای سنگین در فرایند از رده خارج کردن این ناوگان و البته نوسازی و واردات کامیون جدید نقش اساسی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از میان 48 هزار و 269 دستگاه انواع ناوگان فعال حمل ونقل جاده ای کالا و مسافر در استان 13 هزار و 98 دستگاه فرسوده است که از این تعداد نیز 9 هزار و 167 دستگاه انواع کامیون فرسوده با عمر بالای 25 سال در حال فعالیت می باشد. نصری خاطر نشان کرد اجرای طرح ملی نوسازی ناوگان فرسوده کمک به نوسازی بخش حمل ونقل جاده ای استان خواهد بود به گونه ای که منجر به صرفه جویی درمصرف سوخت، کاهش آلودگی های زیست محیطی، کاهش قیمت تمام شده‌ی حمل ونقل کالا، صرفه جویی ارزی می گردد. وی افزود:تقویت حمل ونقل عمومی ، ارتقاء ایمنی سفر و کاهش تلفات جاده ای، بهبود کیفیت خدمات حمل ونقل، افزایش ضریب ایمنی جاده ها، بهبود تجارت و تولید و اشتغالزایی، رفع معضل کندی ترافیک در جاده ها، کاهش زمان سفر، کاهش هزینه تعمیرات و توقف و خواب خودرو، ایجاد زمینه ی رقابت با ناوگان کشورهای همسایه در ترانزیت و حمل ونقل بین المللی، جلوگیری از اتلاف انرژی و هدر رفت سرمایه از دیگر مزایای نوسازی ناوگان سنگین جاده ای است. مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خراسان رضوی گفت: نوسازی ناوگان حمل ونقل جاده ای از طریق واردات خودرو اجرایی شده است و بر اساس آن به ازای از رده خارج کردن خودرو فرسوده در راستای سیاست‌های کلی نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران و اجرای بند «ث» ماه 30 قانون احکام دائمی کشور و آیین نامه ذی‌ ربط با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت با اولویت نوسازی پیرترین ناوگان با عمر 40 سال انجام می شود. نصری افزود:اکنون سامانه ثبت نام متقاضیان نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کالای کشور راه اندازی شده است و متقاضیان نوسازی این ناوگان می توانند با ورود به سایت اینترنتی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور www.rmto.ir در قسمت نوسازی و توسعه ناوگان نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام نمایند. او اظهار داشت: در این طرح چهار گروه تولید کنندگان داخلی ناوگان با سهمیه هزار دستگاه برای هر یک، شرکت‌های حمل‌ونقل توانمند با مجوز واردات 100 دستگاه کامیون برای هر شرکت،‌ شرکت‌های وارد کننده دارای مجوز از وزارت صمت با سهمیه 50 دستگاه برای هر شرکت و همه مالکان حقیقی و حقوقی کامیون‌های فرسوده واجد شرایط و متقاضی واردات می ‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: حمل ونقل جاده ای نوسازی ناوگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۷ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری، از وعده تا عمل

تین نیوز

بنا بود به دلیل کمبود ناوگان برای تردد زوار در اربعین (۱۴۰۲)، ۲ هزار دستگاه اتوبوس پیش از آغاز سفر عتبات وارد شود؛ اما به دلیل وجود برخی از موانع بین دستگاه های مربوطه این روند با تأخیر مواجه شد که در تیرماه (۱۴۰۲)، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بیان اقدامات و برنامه های این معاونت از اضافه شدن ۲ هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور خبر داد و گفت: با تلاش های وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس از سوی هیأت دولت ابلاغ شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافرین به وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز داده می شود با تأیید و تشخیص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به ثبت سفارش واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و تأیید تأمین قطعات وجود شبکه خدمات پس از فروش و معاینه فنی توسط وزارت صنعت معدن و تجارت بر اساس استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو اقدام کند.

علیرضا احمدی فینی رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در خصوص چرایی عدم واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس، گفت: در راستای واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس در تاریخ (۱۷ مهر ماه) آئین نامه اجرایی ابلاغ شد؛ بنا بود تا طبق مصوبه هیأت وزیران صادر کرده بودند، روند تأیید و تشخیص در سازمان راهدار طی شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در ادامه تاکید کرد: همچنین قرار شد تا مراحل دیگر مانند شناسایی کالا، تخصیص ارز، تأمین ارز و تاییدیه نهایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت طی شود. در سازمان راهداری مرحله ای پس از تأیید شناسایی کالا و تأیید اولیه ارزی که با عنوان محدودیت ثبت سفارش سابقه محسوب می شود که پس از این سازمان راهداری به عنوان متولی وارد چرخه واردات اتوبوس ها می شود.

وی خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند که تأیید فنی در ثبت سفارشات برعهده سازمان راهداری است؛ که تاییدیه فنی ۱۹۰ ناوگان انجام شده اما مراحل ارزی هنوز طی نشده است.

نوسازی ناوگان حمل و نقل برون شهری به ویژه در بخش مسافربری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی با عقب ماندگی هایی روبه رو بود که اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تدابیر لازم به منظور تأمین ناوگان مورد نیاز کشور مورد بررسی قرار گرفت.

 

تأمین ۵ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری برای سال جدید

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مصاحبه های اخیر خود از واردات ۵ هزار دستگاه اتوبوس خبر داد و اعلام کرد «در حوزه ایمنی، برنامه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را در برنامه داریم؛ هدف گذاری برای تأمین اتوبوس بین شهری برای سال آینده معادل ۵ هزار دستگاه است.»

منابع ارزی مورد نیاز این واردات این ۷ هزار دستگاه اتوبوس، از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایرانی تعیین و ابلاغ می شود.

ناوگان جاده ای کشور با کمبود جدی روبه رو است و آمار اتوبوس های بین شهری نسبت به سال گذشته میانگین نصف شده که دولت باید نسبت به این روند اقدامات جدی را در دستور کار قرار دهد؛ حال باید دید هم اکنون علاوه بر وعده واردات ۲ هزار دستگاه، وعده تأمین ۵ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری برای سال جدید (۱۴۰۳) با چه جدیتی از سوی دولت سیزدهم پیگیری خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون مسافر نوروزی با ناوگان حمل ونقل عمومی
  • تامین ۷ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری، از وعده تا عمل
  • جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کشور
  • ابلاغ آئین نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها / افزایش ارزش اسقاط خودروهای فرسوده
  • ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده افزایش یافت
  • ارزش اسقاط خودرو بالا رفت
  • افزایش ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده
  • ابلاغ آیین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها
  • ابلاغ آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها/ افزایش ارزش اسقاط خودروهای فرسوده
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود