Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بررسی گزارش سرمایه‌گذاری خارجی مصوب بخش صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد بیشترین سرمایه‌گذاری بر اساس حجم در پنج استان سیستان و بلوچستان، تهران، البرز، اصفهان و کردستان از پنج کشور آلمان، اتریش، امارات، چین و ایتالیا بوده است.

از ۱۸ شرکت ثبت شده ۶ شرکت با ۱۰۰ درصد سهامدار خارجی، ۹ شرکت به صورت مشارکتی با شرکای داخلی (جوینت ونچر) و سه مورد به صورت مشارکت مدنی، بیع متقابل و بی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او. تی (BOT) است.

نگاهی به آمارها نشان می‌دهد حجم سرمایه گذاری‌ها در بخش صنعت با ۱۴ پروژه به حجم ۴۱۶.۲ میلیون دلار (سهم ۷۸ درصدی از نظر تعداد)، بخش معدن با دو پروژه به حجم ۶۸۰ هزار دلار (سهم ۱۱ درصدی از نظر تعداد) و بخش تجارت با دو پروژه به حجم ۵۰۰ هزار دلار (سهم ۱۱ درصدی از نظر تعداد) بوده است.

بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی در این بازه زمانی در گروه‌های ساخت مواد و محصولات شیمیایی و ساخت کک، فرآورده‌های حاصل از تصفیه نفت و سوخت‌های هسته ای انجام شده است.

آمارها نشان‌دهنده سهم بالای تعداد سرمایه‌گذاری‌ها توسط افغانستان با پنج طرح است. پس از آن به ترتیب کشورهای آلمان، چین، هلند و امارت هر یک با دو طرح در رتبه دوم و اتریش، ایتالیا، جمهوری آذربایجان، ترکیه و نیوزلند هر کدام با یک طرح، رتبه سوم را در تعداد سرمایه‌گذاری‌های مصوب در ایران کسب کرده‌اند.

همچنین سرمایه‌گذاری در حوزه تجارت شامل طرح ایجاد نرم افزار رابط بین کارفرما و پیمانکار و تولید لباس بوده است.

پیشتازی سیستان و بلوچستان در بین استانها

استان سیستان و بلوچستان بیش از ۷۰ درصد حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب رتبه نخست، استان تهران با هشت درصد رتبه دوم و استان البرز با ۶ درصد رتبه سوم کشور را در این دوره زمانی به خود اختصاص دادند.

همچنین استان‌های آذربایجان‌شرقی، خراسان‌رضوی، سمنان و یزد در مجموع ۴۲ صدم درصد از حجم کل سرمایه‌گذاری مصوب فروردین ماه ۹۹ را به خود اختصاص داده‌اند.

 بررسی گزارش سرمایه‌گذاری‌های خارجی مصوب تحت پوشش قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت حاکی است از ابتدای سال ۹۸ تا پایان اسفند ماه پارسال تعداد ۸۲ مورد طرح/ واحد با ارزش ۸۵۴ میلیون دلار در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی به تصویب رسیده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دلار سرمایه گذاران سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان صنعت معدن و تجارت صنعت و معدن سرمایه گذاری خارجی بخش صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایرانی شامگاه چهارشنبه در جلسه وبینار بررسی تامین ارز واحدهای صنعتی اردبیل اظهار کرد: برای تولید کننده واقعی در اردبیل امکانات فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع تامین ارز مورد نیاز واحدهای صنعتی برای تهیه مواد اولیه، قطعات مصرفی و ماشین آلات در سال جهش تولید به ویژه تولید کالاهای صادراتی اداره کل صمت پیگیری و اقدامات لازم را به عمل می آورد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: برای رفع مشکلات احتمالی واحدهای صنعتی استان جلسات مستمری را برگزار می کنیم تا با برنامه ریزی و مشورت مسائل و مشکلات را حل کنیم.

ایرانی با تاکید بر تحقق ارتقای جهش صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: نشست صمیمی با صاحبان صنایع و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی استان در دستور کار است و با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و همفکری مجموعه صنعت، معدن و تجارت با بخش خصوصی برای گسترش تولیدات و افزایش اشتغال پایدار و توسعه صادرات تلاش می کنیم.

وی با اشاره بر تلاش و برنامه ریزی مدون مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان، برای توسعه فعالیت‌های تولیدی صنعتی و تجاری گفت: به صورت هفتگی با تشکیل کارگروه تسهیل و برگزاری نشست های صمیمی با مدیران واحدهای تولیدی بازدید دوره ای و مستمراز واحدهای صنعتی و احصای مشکلات مجموعه های تولیدی به دنبال رفع موانع احتمالی تولید و تسهیل امر سرمایه گذاری در استان هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: با افزایش میزان صادرات استان، میزان تخصیص ارز نیز افزایش خواهد یافت که مدیران واحدهای تولیدی باید در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

کد خبر 6088175

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • تصویب قانون امباپه در شورای شهر مادرید!
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد