Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام اصحابی گفت: اسناد ساواک بیانگر آن است که امام راحل از ابتدای نهضت خود دغدغه تقریب مذاهب را داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از گرگان، حجت الاسلام «علی اصحابی» ظهر امروز (سه شنبه 13 خرداد) در جلسه گفتمان تقریبی و هم اندیشی پیرامون اندیشه امام (رحمه الله علیه) و مقام معظم رهبری در تحولات انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری عنوان کردند که من برای همیشه 15 خرداد رو عزای عمومی اعلام می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت گلستان ادامه داد: در این روز امام راحل سخنرانی کوبنده ای داشتند و به تصویب لوایح انجمن های ایالتی و ولایتی و انقلاب سفید اعتراض کردند و باید اقشار مختلف جامعه با تفکرات امام راحل و سخنان ایشان در سال 42 بیشتر آشنا شوند.

 

حجت الاسلام اصحابی با بیان اینکه امام در 15 خرداد سال 42 با یک ناراحتی درونی نسبت به اقدامات شاه معترض می شود، متذکر شد: در سال 42 سندی از ساواک بدست آمده است که نشان می دهد امام راحل به وحدت بین شیعه و سنی اهتمام داشتند.

 

وی افزود: در گزارش ساواک نوشته شده است که از سوی آیت الله خمینی(رحمه الله علیه) دستورات مکرری صادر شده است تا علما از توهین به مقدسات یکدیگر خودداری کنند و این نشان می دهد که امام راحل از ابتدای نهضت خود دغدغه تقریب بین مذاهب را داشتند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: اصحابی امام راحل تقریب مذاهب امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست امروز هیأت دولت گفت: یکی از مخاطبان اصلی پیام مقام معظم رهبری در نام گذاری سال ۱۴۰۳، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است؛ از این رو، کارگروهی در این وزارتخانه با مدیریت و محوریت معاونت رفاه و امور اقتصادی تشکیل شد تا شعار سال مورد نظر مقام معظم رهبری عملیاتی شود.

وی با اشاره به وظیفه وزارت کار برای تحقق شعار سال اظهار کرد: بخشی از تولید کشور بر عهده شرکت‌های وابسته به صندوق‌های تأمین اجتماعی است بنابراین در این زمینه تلاش خواهیم کرد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: جزئیات بیشتر در این زمینه در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 6063693

دیگر خبرها

  • ۱۲ فروردین تکمیل کننده نهضت و انقلاب امام‌ خمینی راحل می باشد
  • کارگروه پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد
  •  نقش حوزه علم و فناوری در بیانات نوروزی مقام معظم رهبری
  • محمد غلوم: مادحین برای تولید اثر جهانی فکر کنند / امروز خیلی‌ها در دنیا فارسی یاد می‌گیرند که صحبت‌های مقام معظم رهبری را متوجه شوند+فیلم
  • دیدار اسماعیل هنیه با مقام معظم رهبری (عکس)
  • حکم مقام معظم رهبری درباره برگشت شخص روزه‌ دار به وطن خویش
  • آیت‌الله سعیدی: شعار سال چراغ راه مسئولان باشد
  • خواندن یک شعر درباره «آقازاده‌ها» در حضور مقام معظم رهبری
  • تیم مدیریتی ایلام در مسیر تحقق شعار سال حرکت می‌کنند
  • آیت‌الله خامنه‌ای در شخصیت‌های قبل از انقلاب بی‌نظیر بودند و کسی نمی‌تواند انکار کند