Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@00:26:33 GMT

آمریکا اعطای اقامت به هنگ کنگی‌ها را در نظر دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۷۶۴۸

آمریکا اعطای اقامت به هنگ کنگی‌ها را در نظر دارد

وزیر امور خارجه آمریکا عنوان کرد، کشورش در حال بررسی است تا اجازه دهد هنگ‌کنگی هایی که "دیگر احساس راحت بودن در آنجا را ندارند" به آمریکا بیایند.

به گزارش ایسنا، به نوشته گاردین، این اظهارنظر از سوی مایک پاپمئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با انستیتوی آمریکن اینترپرایز در روز جمعه همزمان با بدتر شدن روابط کشورش با چین بر سر مناقشه مربوط به اعمال قوانین امنیت ملی جدید از سوی پکن بر هنگ کنگ مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پامپئو در این گفتگو با این پرسش روبرو شد که آیا آمریکا از انگلیس پیروی کرده و نوعی "حق اقامت" را به هنگ کنگی ها پیشنهاد می دهد؟ در واقع مصاحبه‌کننده از او پرسید: "آیا میتوانیم این احتمال را در نظر بگیریم که آمریکا از مساله آمدن هنگ کنگی ها به اینجا و آوردن خلاقیتهایشان در حوزه کارآفرینی به کشور ما استقبال می‌کند؟

پامپئو عنوان کرد: آمریکا این مساله را در نظر دارد.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: من دقیقا نمی‌دانم چطور این طرح اجرا خواهد شد. انگلیسی‌ها همانطور که شما می دانید روابطی متفاوت دارند. خیلی از این افراد پاسپورت کشور انگلیس را دارند. تاریخی طولانی میان هنگ کنگ و انگلیس وجود دارد که خیلی متفاوت است. اما ما این امکان را در نظر داریم.

پامپئو اضافه کرد، آمریکا همچنان امید دارد که حزب کمونیست چین دست از برنامه‌اش برای اعمال کنترل بیشتر بر هنگ کنگ برداشته و به تعهدات بین المللی خود برگردد.

او خاطرنشان کرد: در صورتی که آنها پا به این مسیر نگذارند که البته با توجه نحوه رفتار آنها در هفته‌های گذشته چنین چیزی را محتمل‌تر می‌دانیم، آمریکا هزینه‌ای را بر تصمیم گیرانی که این آزادی را از مردم هنگ کنگ سلب کردند تحمیل می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا پامپئو هنگ کنگ هنگ کنگی ها هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

دولت‌های آمریکا و انگلیس به بهانه‌های واهی علیه ایران به ترتیب ۱۶ و ۱۳ فرد و نهاد ایرانی را مورد تحریم قرار دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آمریکا و انگلیس امروز دور جدیدی از تحریم‌ها را با ادعای اینکه پاسخ ایران به جنایات رژیم اسرائیل باعث جنگ گسترده‌تری در غرب آسیا می‌شود، علیه ایران اعمال کردند.

به گزارش رویترز، در بیانیه وزارت خزانه داری ایالات متحده آمده است که این تحریم‌ها 16 فرد و دو نهاد را هدف قرار داده است که تولید پهپاد در ایران را تسهیل می‌کنند.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین با بهانه‌های واهی اعلام کرد که پنج شرکت فولاد خوزستان ایران در لیست تحریم قرار دارند.

همچنین در اطلاعیه دولت انگلیس آمده است که تحریم‌هایی را علیه نهادهای نظامی ایران از جمله ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعمال کرده است.

در این اطلاعیه آمده که تحریم‌های انگلیس در مجموع 13 نهاد و فرد را هدف قرار داده است.

این ادعاهای دولت‌های آمریکا و انگلیس در حالی مطرح می‌شود که ایران بارها تاکید کرده هیچگاه خواهان تشدید اوضاع در منطقه نیست و این رفتارهای رژیم صهیونیستی و جنایت‌های آن علیه کشورهای منطقه است که باعث بی‌ثباتی و ناامنی شده است.

امیرعبداللهیان: به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیمامیرعبداللهیان: ریشه اصلی تنش در منطقه رژیم اسرائیل است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • ایران از «ایکوم» و «ایکوموس» خارج نشده است
  • ایران از ایکوموس خارج نشده است
  • حمله متجاوزانه جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • حمله آمریکا و انگلیس به غرب یمن
  • نتانیاهو به دریافت «هدیه ممنوعه» از میلیاردر آمریکایی متهم شد
  • هشدار کوبا درباره تداوم حملات آمریکا و انگلیس به یمن