Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه سی ان ان به نقل از چند مقام وزارت دفاع آمریکا از نگرانی و ناراحتی پنتاگون درخصوص احتمال استقرار نظامیان ارتش برای مقابله با معترضان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری سی ان ان به نقل از مقامات وزارت دفاع آمریکا از نگرانی مقامات پنتاگون در ارتباط با استقرار نیروهای ارتش برای مقابله با اعتراضات در این کشور خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی ان ان می‌گوید، حتی قبل از اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم مقامات پنتاگون نگران این مساله بودند.

ترامپ روز گذشته در نشست خبری خود تهدید کرد که اگر فرمانداران ایالتها اقدامات لازم و ضروری را برای ساکت کردن اعتراضات انجام ندهند شخصا دستور استقرار نیروهای ارتش را در ایالتهای مختلف صادر خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا دستور استقرار نیروهای گارد ملی به اندازه‌ای که بر اوضاع مسلط شوند را صادر کرد و گفت در صورتی که فرمانداران ایالت‌ها از اجرای این قانون خودداری کنند فورا ارتش را در این ایالت‌ها مستقر خواهد کرد.

وی در این زمینه به قانون سال 1807 استناد کرده است که به رئیس جمهور اجازه می‌دهد برای مقابله با بی نظمی نظامیان ارتش را مستقر کند.

با این حال تحلیلگران آمریکایی می‌گویند که رئیس جمهور بدون اجازه فرمانداران ایالتی نمی‌تواند چنین دستوری صادر کند.  برخی فرمانداران ایالتی نیز با تصمیم ترامپ کرده اند؛ از جمله «جی رابرت پریتزکر»، فرماندار ایالت ایلینوی که دیروز گفته بود او بر این باور نیست که دولت فدرال بتواند نیرو‌های نظامی را به این ایالت بفرستد.

 براساس این گزارش، چندین مقام وزاترت دفاع آمریکا عمیقا نگران چنین دستوری هستند. آنها به  دنبال یک پاسخ قوی به ترامپ هستند که شرایط هنوز به حدی نرسیده است که استقرار نیروهای ارتش لازم و مورد نیاز باشد مگر اینکه فرمانداران ایالتی به طور شفاف اعلام کنند که استقرار ارتش نیاز است.

سی ان ان در ادامه افزود: در میان گارد ملی آمریکا نیز ناراحتیهایی از ماموریت آنها برای برقراری نظم عمومی وجود دارد، در حاال حاضر این نیرو بیشتر از هر زمان دیگر در تاریخ آمریکا در حال جابجایی در میان ایالتهای مختلف است.

توماس کاردن از مقامات ارشد گارد ملی آمریکا روز یک شنبه به خبرنگاران گفت: هرچند که ما افتخار میکنیم این ماموریت به ما داده شده است اما این نشانه ای است که نشان میدهد کا به عغنوان یک کشور باید بهتر عمل کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا اعتراضات ارتش آمریکا جورج فلوید فرمانداران ایالت استقرار نیروهای برای مقابله رئیس جمهور سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود

سخنگوی پنتاگون در سخنانی پس از پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی و تهدید‌های مقامات تل‌آویو گفت که واشنگتن خواهان تشدید تنش در منطقه نیست.

به گزارش ایسنا، ژنرال «پاتریک رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: پاسخ مورد انتظار تل‌آویو به ایران یک تصمیم مستقل برای اسرائیل است، اما واشنگتن در دفاع از اسرائیل و حفاظت از نیروهایش در منطقه تردیدی نخواهد داشت.

رایدر در مصاحبه با الجزیره گفت که ایران با بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد از داخل خاک خود حمله‌ای گسترده و بی‌سابقه به اسرائیل انجام داد.

وی افزود: آمریکا با اسرائیلی‌ها و همه شرکای خود در خاورمیانه تماس دائمی دارد تا شاهد گسترش درگیری نباشیم.

رایدر تاکید کرد که کشورش بر همکاری با شرکای خود در منطقه تمرکز کرده است تا تنش‌ها به جنگ منطقه‌ای تبدیل نشود و در همین راستا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا تماس‌هایی را برای کاهش تنش انجام داده است.

وی افزود که کشورش از نظر دیپلماتیک و نظامی فعالیت می‌کند تا سامانه‌های پدافندی واشنگتن در منطقه را تقویت کند.

وی در ادامه بیان کرد: وضعیت انسانی در غزه خطرناک است و ما در حال ارتباط با اسرائیلی‌ها درباره عملیات احتمالی در رفح هستیم. نشانه‌های اولیه درباره پاسخ اسرائیلی‌ها به درخواست‌های ما در مورد عملیات در رفح خوب است.

دیگر خبرها

  • نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو
  • نگرانی در اسرائیل از حکم بازداشت بین المللی برای نتانیاهو
  • هشدار رئیس سیا درباره احتمال شکست اوکراین
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود
  • سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • روسیه نگرانی از مواضع چین در قبال اوکراین ندارد
  • بایدن این بار در زادگاهش با معترضان جنگ غزه مواجه شد
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان