Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان فدراسیون فوتبال پس از ایرادهایی که فیفا نسبت به اساسنامه گرفته است، جلساتی را برگزار کردند تا روزنه امید برای حل مشکل ایجاد شود. ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶ ورزشی فوتبال ایران نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پس از پاسخ فیفا به فدراسیون فوتبال ایران در ارتباط با اساسنامه جلساتی فشرده برای حل مشکل برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامه فیفا که حاوی ایرادهایی به اساسنامه تدوین شده از سوی فدراسیون فوتبال بود، تحلیل‌های مختلفی را به همراه داشت. از جمله اینکه فیفا تهدید به تعلیق کرده یا در صورت عدم همکاری فدراسیون فوتبال اقدام به تشکیل کمیته عادی سازی خواهد کرد تا فعل و انفعالاتی قانونی در فدراسیون ایران رقم بخورد.

فیفا علاوه بر ایراد گرفتن به اصل تدوین دوباره اساسنامه، به مواردی همچون حضور وزیر ورزش به عنوان عضو مجمع یا انتخاب ارکان قضایی از سوی رئیس اشاره کرده و از آنها ایراد گرفته است. فدراسیون جهانی فوتبال همچنین تأکید کرده که اساسنامه فدراسیون ایران باید منطبق با پیش‌نویس تهیه شده از سوی آنها باشد که سال گذشته با همفکری مسئولان کشورمان تدوین شد.

پس از وارد شدن این ایرادهای اساسی به اساسنامه ارسالی، مسئولان فدراسیون فوتبال برای حل مشکل اقدام کردند و گویا به نتایج خوبی هم رسیده‌اند. فیفا تا روز جمعه به فدراسیون ایران فرصت داده تا نسبت به ارسال اساسنامه جدید بدون مشکلات قبلی اقدام کند و به همین دلیل در دو روز اخیر فشرده‌ای برگزار شده و گفته می‌شود که نتایج خوبی هم به دست آمده است.

آنچه اهمیت دارد این است که مسئولان فدراسیون در مسیر قانونی حرکت کرده و اساسنامه را طبق آنچه فیفا درخواست کرده ارسال کنند و پس از تأیید در مجمع به رأی گذاشته شود تا مشکلی به وجود نیاید. گفته شده توافق‌های خوبی در این باره صورت گرفته و فدراسیون در تلاش است تا پیش از پایان مهلت فیفا پاسخ آنها را بدهد تا از خطر تشکیل کمیته عادی‌سازی جلوگیری کند.

در صورتی که ایران نتواند انتظارات فیفا را برآورده کند، فیفا رأسا اقدام به تشکیل کمیته‌ عادی‌سازی که در گذشته به آن کمیته انتقالی گفته می‌شد، خواهد کرد تا این کمیته کار اصلاح اساسنامه را در پیش بگیرد. برای فرار از این موضوع، فدراسیون فوتبال تنها 72 ساعت فرصت دارد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال: ایرادهای فیفا به اساسنامه، به تعداد انگشتان دو دست هم نمی‌رسدکفاشیان: چهار سال پیش پیشنهاد تشکیل کمیته برای اصلاح اساسنامه را دادم/ عزیزی‌خادم: خطر تعلیق بیخ گوش فوتبال است

 

انتهای پیام/

R35347/P1015135/S3,27/CT7 واژه های کاربردی مرتبط فدراسیون فوتبال ایران فیفا فوتبال

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال ایران فیفا فوتبال فدراسیون فوتبال ایران فیفا فوتبال مسئولان فدراسیون فدراسیون فوتبال تشکیل کمیته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری: احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در حالی روز گذشته موفق به کسب پیروزی سه بر صفر مقابل صنعت نفت در ورزشگاه تختی آبادان شد که نخستین گل سرخ پوشان را دانیال اسماعیلی‌فر با ضربه سر در دقیقه 8 به ثمر رساند، اما پس از آن یک شادی جنجالی داشت.

مدافع راست پرسپولیس پس از گلزنی در حلقه  شادی بازیکنان تیمش قرار گرفت، اما پس از آن رو به بیرون زمین و در حالی که محمدحسین کنعانی‌زادگان هم در کنارش بود، یک حرکت جنجالی انجام داد که واکنش کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را به همراه داشت.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در این باره اعلام کرد: «دانیال اسماعیلی‌فر، مدافع تیم پرسپولیس جهت ادای پاره‌ای از توضیحات پیرامون اتفاقات رخ داده در جریان دیدار تیم پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان به کمیته انضباطی فدراسیون دعوت شد.»

با این شرایط باید اسماعیلی‌فر در روزهای آینده به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برود تا درباره شادی گل خود توضیح بدهد و این کمیته نسبت به بررسی پرونده بپردازد.

دیگر خبرها

  • دعوت دانیال اسماعیلی فر به کمیته انضباطی
  • حضور بازیکن پرسپولیس در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال
  • احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی
  • دعوت از بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی
  • فوری: احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی
  • فیفا و فدراسیون فوتبال، استقلال را ضمانت کردند
  • کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند
  • جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس!
  • اعلام رای کمیته انضباطی درباره شکایت ذوب آهن از پرسپولیس
  • محکومیت میلیاردی ذوب‌آهن با آرمان