Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:33:35 GMT

مرکز پایش صنعت برق در توانیر راه اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۷۷۴۸

مرکز پایش صنعت برق در توانیر راه اندازی می‌شود

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شرکت مادر تخصصی تولید، توزیع و انتقال نیروی برق(توانیر)، «هادی مدقق» افزود:  افتتاح مرکز پایش صنعت برق در ۱۹ خرداد جاری با رونمایی از سامانه پایش بار و سامانه پایش کنتورهای هوشمند همچنین راه اندازی سامانه پایش شاخص های استراتژیک شرکت های توزیع برق همراه است.

مدیرکل دفتر هوشمند سازی و فن آوری‌های نوین توانیر نقشه راه هوشمند سازی شرکت توانیر را مشتمل بر ۳ بازیگر اصلی شامل مشترک هوشمند، شرکت برق هوشمند و حاکمیت هوشمند برشمرد و گفت: نخستین کاربرد مرکز پایش صنعت برق  ابزاری برای حاکمیت هوشمند در صنعت برق است که وزارت نیرو و شرکت توانیر در جایگاه حاکمیتی، نقش قانونگذار ونظارت بر اجرا را ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حدود ۳۵ شاخص برای شرکتهای توزیع در حوزه های خدمات مشترکان، قابلیت اطمینان شبکه، کیفیت برق، کاهش تلفات، مدیریت مصرف و شاخصهای مدیریتی تعریف و احصا شد و شاخصهای مرتبط با شرکتهای برق منطقه ای نیز از سوی معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی تعریف شده است.

مدیرکل دفتر هوشمند سازی و فن آوری‌های نوین توانیر با اشاره به اهمیت دسترسی به آخرین وضعیت شبکه های توزیع و انتقال برق برای شرکت توانیر و کشیک امور برق، پایش برخط پارامترهای اصلی شبکه را دومین کاربرد اصلی این مرکز ذکر کرد که اطلاعات مورد نیاز را با جزییات کمتر از آنچه دیسپاچینگ ها در اختیار دارند فراهم می سازد و از این منظر بستر مناسبی برای استفاده ستاد مدیریت بحران در زمان وقوع حوادث فراهم خواهد شد.

 مدقق سومین کاربرد مرکز پایش را اطلاع رسانی به مردم و معرفی قابلیت های سیستم برق کشور برای مجموعه های خارج از وزارت نیرو و مهمانان داخلی و خارجی عنوان کرد و با اشاره به قابلیت پایش بار شرکت های برق منطقه ای و شرکت های توزیع که از سال گذشته تا سطح امورها و  فیدرهای ۲۰ کیلوولت ایجاد شد، جهارمین وظیفه این مرکز را پایش مصرف برق مشترکان ذکر کرد که برای مشترکان بالای ۳۰ کیلووات که حدود ۵۰ درصد بار شبکه را در اختیار دارند، انجام می شود.

مدیرکل دفتر هوشمند سازی و فن آوری‌های نوین توانیر با اشاره به نصب ۵۰۰ هزار کنتور هوشمند برای مشترکان بزرگ، تعداد مشترکان دیماندی بالای ۳۰ کیلووات را حدود ۴۰۰ هزار و مشترکان چاه های کشاورزی را ۱۱۰ هزار مشترک ذکر کرد که به همراه مشترکان دولتی و در قالب تفاهم نامه با برنامه های مدیریت بار همکاری می کنند و و مرکز پایش مصرف، وظیفه تحلیل و پایش بار مصرفی آنها را به خصوص در ایام پیک شبکه برعهده دارد و پایش مصرف برق، کاربرد اصلی مرکز پایش صنعت برق در فصل پیک شبکه محسوب می شود.

 مدقق با اشاره به اینکه کارهای اجرایی مربوط به تجهیز و راه اندازی مرکز پایش توانیر در کمتر از یک ماه انجام شده است، گفت: درحال حاضر در این مرکز دسترسی برخط به ۳۹ سیستم خدمات مشترکان، مراکز اتفاقات برق، مراکز داده کنتورهای هوشمند در شرکت های توزیع و سامانه کنتورهای بازار برق در شرکت مدیریت شبکه برق ایران برقرار شده و امکان پایش و ارزیابی روزانه عملکرد شرکت های زیرمجموعه نیز فراهم شده است.

برچسب‌ها شرکت توانیر وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت توانیر وزارت نیرو شرکت توانیر وزارت نیرو مرکز پایش صنعت برق هوشمند سازی شرکت توانیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع گاز در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، شرکت گاز استان امروز اعلام کرد: به دلیل تعمیرات، گاز مشترکان قسمتی از مشترکان آستارایی شامل عباس آباد، خیابان از ابتدای مدرسه علی سرباز، کوچه‌های دهقان چهارم و فرعی‌های منشعب فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین از ساعت ۱۴ تا ۱۷ قطع خواهد شد.
این شرکت از مشترکان خواست در این مدت از دستکاری تجهیزات گازرسانی خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در تاکستان
  • راه‌اندازی مرکز آموزش و فناوری غله و نان در خوزستان+فیلم
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • پایش صلاحیت حرفه‌ای ۲۷۰ نیروی پیمانکاری منطقه غرب فارس
  • راه‌اندازی سامانه پایش درخواست‌های خرید کالا در شرکت نفت فلات قاره
  • چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعت باید مجهز به کنتور هوشمند شود
  • تحول درمعاملات برقی بورس/حسابهای وکالتی خریدبرق فعال می‌شوند
  • انتصاب جدید در صنعت برق/ مدیرعامل مدیریت شبکه برق منصوب شد
  • قطع گاز در رشت
  • افزایش ۴ برابری معاملات برق در بورس انرژی