Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@19:42:21 GMT

نانوپوششی با خواص ضدویروس تولید شد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۷۷۶۰

نانوپوششی با خواص ضدویروس تولید شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت، نانوپوششی حاوی آلیاژ اکسید مس تولید کرده که دارای خواص ضدویروس است. آزمایش‌ها نشان داده است که این نانوپوشش قادر به از بین بردن ویروس کرونا نیز بوده و چند آزمایشگاه مستقل در حال بررسی این نانوپوشش هستند.

نانومواد مختلفی وجود دارند که دارای خواص ضدباکتری و ضدویروس هستند؛ یکی از این موادی که توسط شرکت نانوویو (Nanoveu) تولید شده نوعی پوشش موسوم به Nanoshield است که می‌توان از آن برای سطح نمایشگرهای لمسی در تلفن‌ها و تبلت‌ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سطح ضدویروس در دنیای مدرن به ویژه با شیوع ویروس کرونا اهمیت زیادی پیدا کرده است. در حالی که بیشتر روش‌های مقابله با ویروس روی شستن دست‌ها تکیه دارند، اما در دنیایی که ما زمان زیادی را صرف استفاده از دستگاه‌های همراه می‌کنیم، ویروس‌ها و باکتری‌ها فرصت مناسبی برای انتقال از طریق نمایشگرها دارند.

توسعه روکش‌های ضدویروس مانع از تجمع ویروس و باکتری در سطح شده و به‌عنوان یک افزودنی عالی در صنعت الکترونیک محسوب می‌شود.

این شرکت پوشش ضدویروسی با استفاده از نانوذرات مس تولید کرده است که می‌تواند به‌صورت غیرتهاجمی از کاربر محافظت کند. مدت‌هاست که خواص ضدویروسی عالی مس شناخته شده است و از دهه ۱۹۰۰، از مس برای محافظت در برابر میکروب‌ها استفاده می‌شود.

در سطوح نمایشگرها باید از ذرات بسیار کوچک مس استفاده کرد؛ از این رو، محققان نانوذرات مس را برای این کار تولید کردند. نانوذرات مس به دلیل مساحت سطحی بالاتر نسبت به مس توده‌ای، فعالیت بیشتری داشته و عملکرد ضدمیکروبی بالاتری نیز دارند.

مس، خواه به‌صورت توده‌ای خواه نانوساختار، تمایل به کدر شدن دارد و این در ادوات همراه که رطوبت و گرمای ناشی از تابش وجود دارد، بیشتر خواهد بود.

برای حل این مشکل، شرکت نانوویو از راهبرد آلیاژ کردن مس استفاده کرده است، این شرکت سطوح پلیمری ساخته که نانوذرات آلیاژی اکسید مس درون آن پخش شده است. زمانی که این نانوذرات با اکسیژن هوا واکنش می‌دهند، خاصیت ضدویروس پدیدار می‌شود. این واکنش منجر به تولید گونه‌های رادیکالی از اکسیژن شده که می‌تواند روی ساختار ویروس اثر مخربی داشته باشد.

این نانوپوشش در حال حاضر توسط چندین آزمایشگاه در کشورهای مختلف نظیر آمریکا و سنگاپور در حال آزمایش است تا اثربخشی آن روی ویروس کرونا مشخص شود.

کد خبر 4940291 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: تجاری سازی فناوری نانو باکتری ویروس ویروس کرونا فناوری نانو نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان فناوری فضایی فیس بوک تولید توییتر موبایل کووید 19 ربات واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاغری با یک دمنوش/ مضر و اعتیادآور هم نیست

به گزارش خبرآنلاین ،یک کارشناس طب‌سنتی در همدان گفت: چای سبز مضرات چای سیاه را ندارد و اعتیادآور هم نیست.

ایسنا در خبری نوشت:"امیرحسین خسروی" منطقه همدان، با بیان اینکه چای‌ها انواع مختلف دارند که رایج‌ترین نوع مصرف آن در میان مردم چای سیاه بوده است، اظهار کرد: چای سبز مضرات چای سیاه را برای مصرف‌کننده ندارد و استفاده از آن وابستگی ایجاد نمی‌کند.

خسروی با اشاره به اینکه چای سبز طبعی خنک و تر دارد و با افزایش سوخت‌وساز در بدن موجب کاهش وزن در افراد می‌شود، افزود: این چای پرخاصیت برای چربی‌سوزی و از بین بردن چربی‌های خون و بافت بدن کاربرد دارد تا جایی‌که امروزه به عنوان یک دمنوش لاغری طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

وی با بیان اینکه چای سبز برای افرادی که دچار پرفشاری خون هستند مناسب است، اظهار کرد: چای سبز خواص ضدسرطانی دارد که برای پیشگیری از سرطان می‌توان از آن استفاده کرد.

چه کسانی چای سبز نخورند؟

این کارشناس طب‌سنتی عنوان کرد: افرادی که دچار مشکلات عصبی و گوارشی هستند بهتر است از چای سبز استفاده نکنند.

خسروی خاطرنشان کرد: تلخی چای سبز جزء خواص درمانی است و کسانی‌که می‌خواهند از خواص درمانی آن بهره‌مند شوند باید آن را با طعم تلخش بنوشند اما افرادی‌که به صورت تفریحی مصرف می‌کنند می‌توانند از انواع طعم‌دهنده بهره ببرند.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888988

دیگر خبرها

  • لاغری با یک دمنوش/ مضر و اعتیادآور هم نیست
  • ابتکار دانشمند ایرانی در استفاده از نانوذرات طلا برای از بین بردن باکتری‌ دهان و دندان
  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • احیای هنر ۹ هزار ساله پشم ریسی با دستان هنرمند آران و بیدگلی
  • خواص بی نظیر و معجزه های برگ سیر!
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • خواص برخی دمنوش‌ها در ماه مبارک رمضان