Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های خراسان رضوی از طریق صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده است.

مرتضی شهیدزاده ظهر امروز 13 خرداد در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی که در اتاق بازرگانی استان برگزار شد، عنوان کرد: در شرایط فعلی کشور، توجه مقام معظم رهبری به سربازان نظام اقتصادی است که بخشی از این سربازان در بخش خصوصی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه «پشتوانه اصلی شعار امسال افراد فرهیخته و دلسوز بخش اقتصادی و منابعی هستند که از قبل طراحی شده‌اند»، خاطرنشان کرد: در این راستا یکی از بهترین و مشخص‌ترین استراتژی‌های رهبری ایجاد صندوق توسعه ملی است.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی تاکید کرد: بیش از 80 درصد منابع صندوق توسعه ملی به بخش خصوصی واقعی تعلق دارد. تاکنون بیش از 2500  میلیارد تومان برای پروژه‌های خراسان رضوی از طریق صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده است.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در خصوص هدف از تاسیس صندوق توسعه ملی، اظهار کرد: هدف از تاسیس صندوق توسعه ملی تبدیل بخشی از منابع به ثروت‌های ماندگار مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی، حفظ سهم نسل‌های آینده از منابع نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی از طریق تامین مالی طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در قالب اعطای تسهیلات بانکی به بخش‌های غیردولتی و سرمایه‌گذاری در بازارهای پولی و مالی خارجی است.

شهیدزاده در خصوص مصارف صندوق توسعه ملی، بیان کرد: از مصارف صندوق توسعه ملی، اعطای تسهیلات به بخش‌های خصوصی تعاونی و بنگاه‌های اقتصادی متعلق به موسسات عمومی غیردولتی برای تولید و توسعه سرمایه‌گذاری‌هایی با توجیه‌های فنی، مالی و اقتصادی، اعطای تسهیلات صادرات خدمات فنی و مهندسی به شرکت‌های خصوصی و تعاونی ایرانی که در مناقصه‌های خارجی برنده می‌شوند، است. 

وی افزود: همچنین اعطای تسهیلات خرید به طرف‌های خریدار کالا و خدمات ایرانی در بازارهای هدف صادراتی از جمله دیگر این مصارف است.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی تاکید کرد: از اولویت‌های پرداختی تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی، طرح‌ها و فعالیت‌های نفت گاز و پتروشیمی پالایشگاه، طرح‌ها و فعالیت‌هایی که بتوانند از محل ارزآوری ناشی از صادرات محصولات خود نسبت به بازپرداخت اصل و سود تسهیلات دریافتی به صورت ارزی اقدام کنند، طرح‌ها و فعالیت‌های حمل ونقل ریلی مشروط به تعهد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای فروش ارز به این طرح‌ها برای بازپرداخت تسهیلات بانکی، طرح‌ها و فعالیت های نیروگاهی و آب‌شیرین‌کن‌ها مشروط به بازپرداخت اقساط به صورت ارزی و تولید انواع خودرو در راستای اجرای نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل تجاری درون و برون شهری مشروط به تضمین بازپرداخت اقساط به صورت ارزی توسط (وزارت نفت) دولت جمهوری اسلامی ایران است.

شهیدزاده گفت:  در زمینه سرمایه در گردش طرح‌ها و فعالیت‌های تولیدی؛ صادرات محصولات کشاورزی، احداث گل‌خانه و تولید محصولات گلخانه‌ای، طرح‌ها و فعالیت‌های زیر بخش شیلات، طرح‌ها و فعالیت‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، افزایش بهره‌وری مصرف آب از طریق روش‌های نوین آبیاری و فناوری‌های روز آمد و نیز طرح‌های تامین، تصفیه و انتقال آب از جمله اولویت‌های پرداخت تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی است.

وی در خصوص اولویت‌های پرداخت تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی در بخش صنعت و معدن، تشریح کرد: از سرمایه در گردش طرح‌ها و فعالیت‌های تولیدی طرح و فعالیت‌های صادراتی، طرح‌های سرمایه‌گذاری جدید و توسعه‌ای، طرح‌های سرمایه‌گذاری ایجاد و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی به ترتیب در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی طرح ها و فعالیت اعطای تسهیلات سرمایه گذاری خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه متوازن شهر و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر

شهردار زرین‌شهر گفت: عدالت‌محوری، توسعه متوازن شهر و محلات، پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، تمرکز بر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی از اولویت‌های عمرانی شهرداری زرین‌شهر برای سال‌جاری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حسین اسماعیلی‌احمدی، امروز چهارشنبه _هشتم فروردین _ در جمع پرسنل شهرداری زرین‌شهر اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ به عنوان شهردار این شهر انتخاب شدم و در آن زمان بودجه شهرداری با عددی حدود ۷۵۰ میلیارد ریال تحویل گرفته شد و در سال ۱۴۰۱ این بودجه افزایش ۲۸ درصدی داشت.

وی با اشاره به وصول دو هزار میلیارد ریالی بودجه شهرداری زرین‌شهر در سال ۱۴۰۲، افزود: سال ۱۴۰۲ بودجه شهرداری زرین‌شهر با افزایش ۴۸ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ و بالغ بر هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال تهیه و تدوین شد که با همکاری و تلاش شورای اسلامی شهر، معاونان، رؤسای ادارت، پرسنل و کارگران بودجه نه تنها در سال گذشته از سقف مصوب عبور کردیم، بلکه بی‌نظیرترین تحقق بودجه در دوره ششم مدیریت شهری رقم خورده است.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه ظرف مدت سه سال بودجه ۷۵۰ میلیارد ریالی شهرداری را به دو هزار و ۳۰۰ میلیارد افزایش داده‌ایم، تصریح کرد: بودجه شهرداری زرین‌شهر برای سال ۱۴۰۳ بالغ بر دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تدوین و به تصویب شورای اسلامی شهر رسید و قطعاً تحقق بودجه سال‌جاری نیز دور از ذهن نیست چراکه برای رسیدن به این هدف عملکرد و تلاش جهادی معاونین، رؤسای ادارات و کارکنان شهرداری را مبنا قرار دادیم.

وی ادامه داد: در تدوین بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر تلاش شد تا اولویت‌های شهر و شهروندان خطه طلایی ایران در آن دیده شود تا مطالبات قانونی و به حق آن‌ها در مسیر تحقق قرار گیرد.

اسماعیلی‌احمدی اضافه کرد: عدالت‌محوری، توسعه متوازن شهر و محلات، پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، تمرکز بر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی از اولویت‌های عمرانی شهرداری زرین‌شهر برای سال‌جاری خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی شهرداری‌های شهرهای ایران، عنوان کرد: طی دو سال گذشته عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها پرداخت نشده و مشکلات اقتصادی حاکم بر شهرداری‌ها افزایش پیدا کرده است از این رو باید توان بیشتری برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در خطه طلایی ایران صرف شود.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: در دوره ششم مدیریت شهری تأکید فراوانی بر تمرکز شهرداری بر انضباط مالی و بهبود فرآیندهای مالی در شهرداری داشته‌ایم و در سال‌جاری نیز انتظار می‌رود برای کاهش انقباضی هزینه‌های جاری تلاشی دوچندان صورت گیرد و صرفه‌جویی در هزینه، کسب درآمد در واحدها روند صعودی داشته باشد تا در نهایت کام شهروندان با خدمات ارائه شده شیرین شود.

کد خبر 739561

دیگر خبرها

  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی در دستورکار استانداری اصفهان
  • خبرهایی کوتاه ۹ فروردین۱۴۰۳ از شهرستانهای خراسان رضوی
  • تامین مسکن برای مرزبانان هنگ مرزی تایباد کلید خورد
  • تامین مسکن برای مرزبانان هنگ مرزی تایباد خراسان رضوی کلید خورد
  • توسعه متوازن شهر و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر
  • جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد
  • توسعه زراعت چوب راه حل مناسب برای رسیدن به خودکفایی
  • ۳ همت تسهیلات توسط صندوق های حمایت از بخش کشاورزی پرداخت شد
  • میزان سرمایه صندوق های حمایت از بخش کشاورزی خراسان شمالی کم است
  • عضویت ۵ شرکت دانش بنیان در صندوق بخش کشاورزی خراسان شمالی/کاهش توان مالی صندوق های کشاورزی