Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:23:24 GMT

جنگل‌ها و مراتع دالاهو گرفتار آتش شد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۷۸۴۷

جنگل‌ها و مراتع دالاهو گرفتار آتش شد

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: هنوز برآوردی از سطح مساحتی که درگیر آتش است نشده است.

انشالله کولانی افزود: نیروهای منابع طبیعی در شهرستان، نیروهای فرمانداری و مردم محلی اکنون برای خاموش کردن آتش به محل اعزام شده اند.

وی عنوان کرد: به دلیل وزش باد شدید این آتش سوزی اکنون در حال گسترش است اما امیدواریم با تلاش نیروهای حاضر در محل به سرعت مهار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان دالاهو که اکنون در عملیات اطفاء حریق حضور دارد نیز در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: آتش سوزی اکنون در ارتفاعات «دارویس» و «سیاوانه» شهرستان مشاهده می شود.

مرتضی تاسه افزود: شیب بالای منطقه، صعب العبور بودن و وزش باد شدید کار خاموش کردن آتش را دشوار کرده است و نیروها به سختی خود را به محل می رسانند.

وی عنوان کرد: یک فراخوان عمومی برای عشایر حاضر در منطقه و روستاییان صادر شده است تا نیروهای مردمی نیز برای خاموش کردن آتش به کمک نیروهای منابع طبیعی آیند.

رییس اداره منابع طبیعی دالاهو توضیح داد: با توجه به پوشش گیاهی کم منطقه به واسطه چرای دام ها درختان بلوط تاکنون دچار حریق نشده اند.

تاسه پیش بینی کرد: به نظر می رسد در صورت حضور نیروهای مردمی بتوانیم آتش سوزی را تا پایان وقت امروز مهار کنیم.

به گزارش ایرنا، در هفته گذشته نیز بیش از ۳۸۰ هکتار از مراتع و جنگل های منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل در شهرستان پاوه در آتش سوخت.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

در این استان سه منطقه حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده بیستون که ۵۴ هزار هکتار است، بوزین و مره‌خیل در پاوه ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم حدود ۴۳ هزار هکتار است.

بلوط ایرانی، بنه، زیتون، ارغوان، گلابی وحشی، کیکم، زالزالک، زبان گنجشک، آلوچه، ختمی، لاله واژگون از پوشش‌های گیاهی این منطقه حفاظت شده است. همچنین بز و پاژن، شوکا، قوچ و میش، پلنگ، سنجاب ایرانی، گربه وحشی، گرگ، روباه، تیهو، کبک، عقاب، گنجشک سانان و … از گونه‌های جانوری این منطقه است.

شوکا نماد زیست محیطی استان کرمانشاه و یکی از گونه های کمیاب جانوری این استان است که به گفته مسوُولان محیط زیست استان کرمانشاه هم اکنون نزدیک به ۲۰ راس شوکا در منطقه بوزین و مرخیل شهرستان پاوه محافظت می شود.

برچسب‌ها کرمانشاه منابع طبیعی دالاهو زاگرس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمانشاه منابع طبیعی دالاهو زاگرس کرمانشاه منابع طبیعی دالاهو زاگرس منطقه حفاظت شده استان کرمانشاه منابع طبیعی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کردو بر اساس وظیفه ذاتی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی انجام یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی یک هکتار از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظتی شرکتی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار