Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس زارعی هنزکی روز سه شنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی مرکز نوآوری تحول دیجیتال در فولاد در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایرنا افزود: تحول دیجیتال و تحول الکترونیک در دنیا حدود ۶ سال است که به عنوان انقلاب مطرح می شود. ستادهای مختلفی در کشور در این زمینه تشکیل شده است، اما اینکه عملا در صنعت وارد شویم و دانشگاه و صنعت کنار هم کاری را با هم شروع کنند از ۵ ماه پیش صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مفاهیم در این زمینه چیده شد. اینکه در تحول دیجیتال دانشگاه تهران، فولاد مبارکه و صنایع کشور در فاز یک با مرکزیت صنعت فولاد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کاری را شروع کنیم که مرکز نوآوری، محلی برای گردآوری متخصصان و تصمیم گیری و کار بر روی پروژه های نوآوری در تحول دیجیتال باشد، برنامه ریزی شده است .

زارعی ادامه داد: در این مرکز بخش دولت، صنعت و دانشگاه که ارکان اصلی اکوسیستم نوآوری هستند گردهم جمع شده و کاری را انجام خواهند داد. مفاهیم در این خصوص آماده است و مدیریت، حاکمیت و مالکیت در این مرکز نوآوری مشخص شده است.

وی بیان کرد: در تمام زنجیره ارزشی فولاد از جایی که معدن با سامانه اطلاعات جغرافیایی شناسایی می شود تا جایی که به دست مشتری می رسد و نظر مشتری را در خصوص ارایه خدمات می گیریم، همه در زنجیره ارزشی دیجیتال است.

زارعی افزود: تحول دیجیتال در تمام زنجیره ارزشی هم به عنوان توانمندساز و هم به عنوان جایگاهی که فولاد را در مسیر رشد و توسعه جهانی خود قرار می دهد، دیده شده است.

وی در خصوص جایگاه ما در این بخش نسبت به جهان گفت: از آنجایی فولاد مبارکه تصمیم گرفته علاوه بر فولاد سازی، ایجاد تکنولوژی کند و تکنولوژی هم بفروشند، از این حیث حتما باید به تحول دیجیتال ورود کنیم. دنیا به این سمت حرکت کرده و پلت فرم ها شکل گرفته است. آنچه در این مرکز در ارتباط صنعت، دانشگاه و دولت  ایجاد خواهد شد، ما را در مقامی در دنیا قرار خواهد داد که بتوانیم انتقال تکنولوژی داشته باشیم.

زارعی افزود: فولاد مبارکه که از صنایع پیشرو کشور است بعد از چهل سال از نظر دانش فنی و دانش فردی و سازمانی بر کار خود اشراف دارد و به برداشتن چند گام به جلو کمک خواهد کرد.

وی درباره علت انتخاب دانشگاه تهران برای راه اندازی این مرکز، اظهار داشت: در تحول دیجیتال، همه ارکان یک دانش مورد نیاز است. چون فرهنگ سازی مهم است. بنابراین محتوا، طراحی، علوم اجتماعی، شناسایی زبان، علوم شناختی و علوم مهندسی نیاز داریم و همه این ها در دانشگاه تهران وجود دارد.  اگر بخواهیم تحول دیجیتال در کشور شروع شود درگیر کردن دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه جامع تنها راه دولت است. دانشگاه تهران یک شبکه فناوری قوی دارد و با داشتن دانشکده ها و پردیس های دانشگاهی، منابع طبیعی، انسانی و مالی می تواند کمک کند.

وی یادآور شد: برای راه اندازی این مرکز ۸ میلیارد تومان بودجه لازم است و تا ۶ ماه آینده فضای فیزیکی این مرکز آماده بهره برداری و استفاده استارتاپ ها در این زمینه است.

مرکز نوآوری تحول دیجیتال در صنعت فولاد در زیربنای هزار و ۱۷۳ متر مربع  با کاربری استارتاپ استودیو تحول دیجیتال در صنعت فولاد برای استقرار هسته های نوآور و شرکت های فناور برنامه ریزی شده است.

برچسب‌ها فولاد مبارکه اصفهان دیجیتال پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فولاد مبارکه اصفهان دیجیتال پارک علم و فناوری دانشگاه تهران فولاد مبارکه اصفهان دیجیتال پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تحول دیجیتال دانشگاه تهران فولاد مبارکه مرکز نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید

عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپس از بخش اورژانس و مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان بازدید کرد.

سه واحد دانش‌بنیان و ۲ واحد تحقیق و توسعه شرکت‌های دارویی در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مستقر است و شمار واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشکی این استان در دولت سیزدهم از هشت به ۵۴ واحد و اختراعات از ۲۰ به ۳۰ رسید و اچ ایندکس (شاخصی عددی بهره‌وری و تاثیرگذاری علمی دانشمندان) این دانشگاه نیز ۱۹ درصد افزایش یافت.

بهره‌برداری از مرکز درمان سرطان نیز از مطالبه‌های مردمی استان سمنان است که با اهتمام دولت سیزدهم در تزریق به موقع اعتبار به پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد رسیده است.

مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر با ۵۲ تخت بیمارستانی، ۶ هزار و ۸۸۰ مترمربع زیربنا دارد و در دست تجهیز است.

این مرکز با کمک خیران حوزه سلامت و نگاه ویژه دولت سیزدهم در دست تکمیل و راه‌اندازی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • حمایت صندوق نوآوری از راه‌اندازی خط تولید دانش‌بنیان‌های ایرانی در کنیا 
  • تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی کشور با استفاده از هوش مصنوعی
  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • راه‌اندازی مرکز آموزش و فناوری غله و نان در خوزستان+فیلم
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری در اصفهان هستیم
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا