Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@04:26:44 GMT

بیانیه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان به مناسبت 14 خرداد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۷۸۵۳

بیانیه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان به مناسبت 14 خرداد

دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به مناسبت چهاردهم خرداد ماه و سالروز رحلت امام خمینی(ره) بیانیه‌ صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به مناسبت چهاردهم خرداد ماه و سالروز رحلت امام خمینی(ره) بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

«امام عزیز با حیات، ابتکارو تحرک خود که از آن روح بزرگ و دل روشن بر می‌آید و همچنین با مرگ پر حادثه و عروج ملکوتی خود به اسلام و انقلاب خدمت کردند»
«مقام معظم رهبری»

چهاردهم خردادماه، سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) به عنوان یک شخصیت برجسته و دوراندیش، در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بلکه در تاریخ عصر حاضر از اهمیت فراوانی برخوردار است و به عنوان روز وداع با شخصیت والایی شناخته می‌شود که نهضتی بی‌نظیر را در عالم پایه افکند و در تاریخ جاودانه ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان با سلوک علمـی و عملی خویش، به انسان‌ها با هر نژاد و آئینی قدرت نقد و جسارت در برابر ستم بخشید؛ با ظلم ستیزی و ثبات قدم و روشنگری و تبیین راه درست و نادرست، ارزش‌های والای انسانی را احیا کرد و با رهبری بی‌نظیر خود، مردم این سرزمین را همراه و همدل ساخت به‌گونه‌ای که، یوم‌الله 15 خرداد به‌عنوان نقطه‌ی عطف مبارزات مردم در برکندن ریشه‌ی بیداد و سرآغاز تحقق اراده‌ی مردم این سرزمین در راه مبارزه با استکبار، طاغوت و استبداد در تاریخ این سرزمین ماندگار ماند و نتیجه آن پیروزی انقلابی بود که پناهگاه و یاور مظلومان جهان گردید. 

از منظر معمار کبیر انقلاب نهاد حوزه و دانشگاه، مبدأ هر گونه تغییر و تحول بنیادین در جامعه بوده در نتیجه انتظار می‌رود فرهیختگان و دانش آموختگان حوزه و دانشگاه در سایه خودباوری و پشتکار، در روشنگری و بیان حقایق اصیل اسلامی ایرانی، منشأ خیر و برکت فراوان باشند و در راه معرفی و ترویج اندیشه‌های متعالی، اهداف و زوایای زندگی پربرکت آن بزرگوار به نسل حاضر و آینده گام بردارند.

در سالگرد ارتحال ملکوتی معلم و طبیب دلها در حالی به سوگ آن سفر کرده می‌نشینیم که به واسطه لطف بیکران الهی، رهبری فرزانه و درس آموخته مکتب امام خمینی رضوان الله تعالی علیه سکان هدایت و رهبری ملت آزاده ایران و مسلمانان جهان اسلام را بر عهده گرفته و در پرتو عنایات حضرت ولی عصر ارواحنا له الفدا به منزلگاه سعادت هدایت می‌نماید.

زعامت و رهبری مقام عظمای ولایت بی‌شک الهامی بود از الهامات الهی و هدایتی بود از هدایت معنوی روح حضرت امام رضوان الله علیه که هنوز این ملت را رها نکرده و رحمتی است از طرف خداوند که در کوران این مصیبت جانکاه، با تعیین مجتهدی عادل از بین یاران صدیق و خوشنام آن امام راحل، به عنوان رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران، آرامشی توام با اعتماد و اطمینان بر کشور و امت فداکار حاکم گردانید. ارزیابی هنر مدیریتی رهبر معظم انقلاب در ۳۰ سال گذشته که انقلاب اسلامی را به سلامت از دل توفان‌ها عبور داد، اگرچه در ده‌ها کتاب هم نمی‌گنجد، اما در عین حال موضوع مهمی است که نمی‌توان از کنار آن به سادگی گذشت.

مدیران، اعضای هئیت علمی، دانش پژوهان و پرسنل دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ضمن تسلیت 14خرداد، سالروز رحلت جانسوز حضرت امام خمینی(ره)، بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شهادت یاران با وفایش در فاجعه قیام خونین 15 خرداد 1342  یاد و خاطره آن امام سفرکرده را گرامی داشته و به توفیق الهی در تداوم پاسداری از آرمان‌های والای بنیان‌گذار انقلاب و ثمرات خون پاک شهدا و به تلاش روزافزون برای اعتلای این نظام مقدس و سرافرازی ایران اسلامی تحت لوای فرامین مقام عظمای ولایت همت خواهند گماشت.
روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۱

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی خراسان رضوی خراسان تبلیغات دفتر تبلیغات اسلامی خراسان اسلامی ایران امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان‌جنوبی راهی خانه‌بخت شدند

حسینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: هزار و ۲۶۴ سری جهیزیه شامل یخچال ، تلویزیون ، اجاق گاز ، لباسشویی و جاروبرقی بوده و ارزش ریالی هر سری جهیزیه با قیمت کارخانه بیش از  ۳۲۰ میلیون ریال است. 

وی با بیان اینکه ازدواج به عنوان محبوب‌ترین بنا و اقدام در دین اسلام است و به دنبال خود نوعی مصونیت از گناه و آلودگی روح را به همراه خواهد داشت افزود : کمک هزینه ازدواج به شکل نقدی به نوعروسان مساعدت  می شود.

حسینی ادامه داد: در کمک هزینه ازدواج که به شکل کالا اهدا می شود سعی شده کالاهای اساسی سبد جهیزیه تهیه شود که به علت خرید بدون واسطه از مراکز تولید، این کالاها با قیمت مناسب تهیه و اهدا می شود. 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اهداف اين نهاد در زمينه ترويج ازدواج و گسترش فرهنگ اصيل اسلامي در بر پائي ازدواجهاي آسان ، كم هزينه و پايدار و تسهیل و ترویج ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار دانست تصریح کرد:  ارزش ریالی کل جهیزیه توزیع شده بیش  ۳۹۸ میلیارد ریال است.  

 وی با اشاره به طرح‌های مختلف کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمينه توانمندسازي مددجويان ابراز داشت: این نهاد با اجرای طرح های مختلف زمینه کمک رسانی هر چه بهتر خیران و نیکوکاران به خانواده های نیازمند را فراهم کرده است که  امیدواریم با همكاري و مشاركت حامیان در امر ازدواج ، بتوانیم چنين فضايي را براي خانواده‌ هاي تحت حمايت توسعه و فراهم کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پیام قابل‌تامل عضو دفتر رهبری درباره جنجال حجاب | تصویر
  • توئیت عضو دفتر رهبر انقلاب، درباره کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری
  • تذکر مهم دفتر رهبری به برخی مسئولان بخاطر کارهای بی قاعده در حوزه حجاب
  • جز امام (ره) و رهبری کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد
  • فرمانده سپاه خراسان رضوی: ۲۹ فروردین یادآور حماسه آفرینی‌های ارتش است
  • ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گرامی باد
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان‌جنوبی راهی خانه‌بخت شدند
  • پاسخ تلافی‌جویانه موشکی ایران کار بزرگی بود
  • پیام استاندار خراسان جنوبی و رئیس شورای تأمین استان به مناسبت "روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی ایران"