Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@12:40:27 GMT

پلمب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در دوران کرونا

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۷۸۶۷

پلمب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در دوران کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید ابوالفضل کشفی گفت: در حالی که تمام دستگاه‌های اجرایی و شهرداری برای حفظ سلامتی مردم  در حال مبارزه با ویروس کرونا بودند، تعدادی از افراد به صورت هدفمند به ساخت‌وسازهای غیرمجاز اقدام کردند که ضمن برخورد با آنها، ساخت‌وسازهای انجام شده نیز، پلمب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهری باعث آشفتگی در شهر می‌شود. عزم و جدیت در همه دستگاه‌های متولی مانند شهرداری، نظام مهندسی ساختمان و دیگر دستگاه‌های مرتبط یزد باید ایجاد شود تا شاهد گشایشی در این ناهنجاری مهم در حوزه مدیریت شهری باشیم.

کشفی اظهار کرد: مالکان و پیمانکاران ساختمانی باید در اجرای پروژه ساختمانی خود پایبند به ضوابط، اصول مهندسی و قانونی باشند و از قانون سرپیچی نکنند.

مدیر منطقه دو شهرداری یزد، هدف از اجرای اقدامات پیشگیرانه در خصوص ساخت‌وساز غیرمجاز را تلاش برای ارتقای ضریب ایمنی و امنیت زندگی شهروندان و رعایت اصول شهرسازی و قواعد فنی و مهندسی عنوان کرد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات و وظایف متداول مدیریت شهری مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز است، به همین دلیل شهرداری‌ خود را مؤظف می‌داند به صورت مداوم با بازرسی در محله‌ها و اماکن شهر، زمین‌های در حال ساخت‌وساز غیرمجاز را شناسایی و آن را پلمب یا تخریب کند.

کشفی گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۵ مورد پلمب، ۶ مورد تخریب، ۱۰ مورد پرکردن گود و ۲۰ مورد جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی  به همت منطقه دو شهرداری یزد اجرا شده است.

کد خبر 517464 برچسب‌ها ساخت و ساز استان یزد كرونا در ايران مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ساخت و ساز استان یزد كرونا در ايران مدیریت شهری ساخت وسازهای غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک

‌به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی‌اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ تهران گفت: همزمان با اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، با همکاری نواحی ۹ گانه  نسبت به شناسایی و پلمپ واحد غیر مجاز تفکیک و جمع آوری پسماند اقدام شد.

وی افزود: ۴ مرکز پس از ابلاغ رای و صدور اخطاریه‌های لازم به متصدیان مربوطه، پلمب و از ادامه فعالیتشان جلوگیری شد.

طاهری گفت: فعالیت مراکز غیرمجاز جمع‌آوری، تفکیک، جداسازی و دپوی انواع پسماند‌های خشک علاوه براینکه  باعث آشفتگی و به ریختگی چهره و سیمای شهر، موجب بروز معضلات بهداشتی و مشکلات زیست‌محیطی می‌شود، از این‌رو عوامل اجرایی این معاونت و نواحی ۹ گانه با گشت‌زنی و رصد میدانی در محلات، اینگونه مراکز غیرمجاز را شناسایی، ضمن اخطار و تذکر جدی نسبت به تعطیلی و پلمب واحد‌های مذکور اقدام می‌شود.

معاون شهردار منطقه ۲ در پایان تاکید کرد: که اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تا پاکسازی کامل و جمع آوری فعالیت اینگونه صنوف در سطح محدوده با قوت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیرمجاز در غرب تهران
  • ورودی بناهای تجاری غیر مجاز تهران مسدود شد
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید قم
  • واگن مترو از چین نیامد؛ بین شهرداری و وزارت کشور دعوا شد
  • وزارت کشور و شهرداری تهران، صلاحیت یکدیگر را برای واردات واگن مترو قبول ندارند / سفارشی که ۷سال پیش به چینی ها داده شده، بلاتکلیف است