Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه فرانسوی لیبراسیون در مطلبی با عنوان «یمن در برابر کرونا بدون سلاح است»، آورده است: یمنی که از پنج سال قبل درگیر جنگ است در حال حاضر خود را در برابر کرونا می بیند اما وضعیت نظام بهداشتی که جنگ آنرا ویران کرد خطر بروز فاجعه بهداشتی را موجب می شود.

این رسانه اروپایی می نویسد: «تیری دران» مسئول سازمان پزشکان بدون مرز در جنوب یمن اوضاع در جنوب این کشور را بسیار بد توصیف می کند و می افزاید: مرکز درمانی که سازمان پزشکان بدون مرز از هشتم ماه مه گذشته دایر کرده و ۱۵۰ بیمار کرونایی را پذیرش کرده و ۵۰ مورد مرگ ناشی از کرونا را ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماران معمولا خیلی دیر به مرکز می رسند و سن آنها هم بالای ۵۵ سال است.

لیبراسیون در ادامه نوشت: سازمان بین المللی حمایت از کودکان از ۳۸۵ مورد فوتی در شهر عدن در جنوب یمن ناشی از کرونا در فاصله ۷ تا ۱۴ ماه مه گذشته خبر داده است.

این رسانه تاکید می کند: یمن توان مقابله با کرونا را ندارد زیرا نظام بهداشتی به علت جنگ نابود شده است. بیمارستان ها و مراکز درمانی ویران شده یا به شدت آسیب دیده اند. یمن از نبود کادر درمانی رنج می برد و همچنین تجهیزات اساسی از جمله دستگاههای تنفس مصنوعی و کپسول های اکسیژن ندارد.

لیبراسیون با اشاره به تداوم جنگ در یمن می نویسد: تلاشهای سازمان ملل طی دو سال گذشته راه به جایی نبرده است. توافق استکهلم در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۸ گام اولیه مهمی بود و زمینه برای کمک های بشردوستانه فراهم آورد اما این توافقات با نبردهای جدید از بین می روند.

کد خبر 4940339

منبع: مهر

کلیدواژه: روزنامه لیبراسیون جنگ 2015 یمن ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ عراق ایران عربستان سعودی روسیه فلسطین ونزوئلا لیبی افغانستان شیوع کرونا سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته؟

آیین‌نامه جدید مدارس غیردولتی به‌تازگی از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد، در آیین‌نامه جدید نکات مهمی درباره شهریه مدارس و ساعات کار معلمان مدارس غیردولتی ذکر شده است.

به گزارش تسنیم، وزارت آموزش و پرورش سال گذشته درباره شهریه مدارس غیردولتی اعلام کرد که حداکثر شهریه مدارس غیردولتی با فوق برنامه ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

برای سال تحصیلی جدید یعنی مهر ۱۴۰۳ هنوز سقف شهریه مدارس غیردولتی اعلام نشده، اما دستورالعمل شهریه ابلاغ شده است.

در همین ارتباط احمد محمودزاده؛ رئیس سازمان مدارس غیردولتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ابلاغ شهریه مدارس برای سال تحصیلی جدید گفت: بخشنامه شهریه مدارس و مراکز غیردولتی روز گذشته به استان‌ها ابلاغ شد و امسال براساس مواد ۱۵ و ۱۶ قانون تأسیس مدارس و مراکز غیردولتی، آیتم‌های جدیدی در تعیین شهریه مدنظر است.

ساعت فعالیت معلمان مدارس غیردولتی

مواد ۱۵ و ۱۶ اصلاحیه قانون تأسیس مدارس غیردولتی به این موارد اشاره دارند: ساعات فعالیت تمام وقت معلمان و کارکنان آموزشی غیر رسمی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی شامل برنامه درسی ملی و فوق برنامه درسی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و آمادگی برای حضور در کلاس درس، ۳۰ ساعت در هفته و ساعات کار مدیران، معاونان و کارکنان اداری دفتری و خدماتی این مدارس و مراکز ۳۶ ساعت در هفته با احتساب حضور در جلسات و شورا‌های آموزشی، پرورشی و اداری مدرسه تعیین می‌شود.

تأیید فنی، استحکام بنا و ظرفیت مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با استفاده از ظرفیت مهندسان مشاور دارای گواهی صلاحیت از سازمان برنامه و بودجه کشور و مورد تأیید سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور انجام می‌شود. وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف پنج سال نسبت به اعمال ضوابط و استاندارد‌های فضا و تجهیزات مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی موجود اعم از ملکی و استیجاری اقدام کند.

وی افزود: مناطق آموزش و پرورش باید از نزدیک مدارس غیردولتی را رصد کنند و قابلیت‌ها و امکانات آن‌ها را مطابق با ۷ آیتم تعیین شده در الگوی شهریه که شامل مقطع تحصیلی، سطح آموزشی و پرورشی، برنامه سال تحصیلی، فعالیت‌های فوق برنامه، فضای فیزیکی و تجهیزات و نرخ تورم رسمی کشور است، بررسی و پس از آن شهریه مدرسه را تایید کنند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: به تدریج شهریه مدارس غیردولتی بر روی سامانه مشارکت‌ها به آدرس www.mosharekatha.ir قرار می‌گیرد و خانواده‌ها می‌توانند از میزان شهریه مدارس مطلع شوند.

پیش ثبت‌نام با شهریه سال گذشته

محمودزاده با اشاره به اینکه پیش ثبت‌نام مدارس غیردولتی براساس شهریه سال گذشته است، گفت: اگر خانواده‌ها به هر دلیلی از ثبت‌نام قطعی منصرف شدند، مبلغ پیش ثبت‌نام باید به طور کامل به آن‌ها پرداخت شود.

وی درباره سقف شهریه مدارس غیردولتی بیان کرد: شهریه هر مدرسه متناسب با امکانات و عملکرد مدرسه و شهریه سال گذشته متفاوت است و به محض تکمیل بارگذاری اطلاعات از سوی مدارس، سقف شهریه را تعیین می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی در پایان تصریح کرد: در صورت عدم رعایت شهریه مصوب امکان جریمه نقدی مؤسس تا ۱۰۰ درصد شهریه ابلاغی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • انجام ۵ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران
  • پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته؟
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی