Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@10:42:50 GMT

77 هزار کرمانی عضو صندوق بیمه روستاییان هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۸۰۷۰

77 هزار کرمانی عضو صندوق بیمه روستاییان هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمان گفت: 77 هزار نفر در استان کرمان به عضویت این صندوق درآمده‌‌اند که این تعداد باید افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد میرجعفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس صندوق بیمه روستایی و عشایری اظهار داشت: بیمه روستاییان و عشایر در سال 53 تاسیس شد و افراد بالای 18 سال و کمتر از 50 سال که عضو صندوق بیمه‌ای دیگری نباشند، می‌توانند به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درآیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان داشت: 66 هزار روستا در کشور و 11 هزار و 100 روستا در استان کرمان داریم که 5 هزار و 100 روستا بالای 20 نفر هستند و برای خدمت‌رسانی آسان‌تر به متقاضیان بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر دفاتر کارگزاری راه‌اندازی شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمان اضافه کرد: شرکت‌های تعاونی تولید در مناطق و دهیاری‌ها به عنوان مسؤولانی که ثبت‌نام و تمدید بیمه را انجام دهند به عنوان کارگزاری‌های ما فعالیت می‌کنند.

میرجعفری عنوان کرد: 125 کارگزاری در استان کرمان داریم که یک شبکه مویرگی کارگزاری‌ها را دارند و 77 هزار بیمه‌شده داریم که از این تعداد 7 هزار نفر مستمری‌بگیر هستند در حالی که 200 هزار نفر مشمول بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان کرمان هستند.

وی یادآور شد: هشت دستمزد مقطوع را انتخاب کردیم و هر روستایی می‌تواند یکی از این دستمزدها را به صورت اختیاری انتخاب می‌کند و این دستمزد در سال جاری از 450 هزار تومان تا یک میلیون و 400 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمان خاطرنشان کرد: دولت همچنین 10 درصد از 15 درصد حق بیمه را هم برای رفاه و تشویق بیشتر متقاضیان را پرداخت می‌کند و مبنای حقوق هم بر اساس حقوق پایه سال آخر متقاضی است.

میرجعفری افزود: مستمری‌بگیرانی که سه سال مستمری دریافت کرده‌اند می‌توانند سه میلیون تومان وام دریافت کنند و 350 نفر در استان کرمان طی سال گذشته این وام را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت روستاییان و عشایر با بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تفاوت دارد، تصریح کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند با داشتن دفترچه بیمه سلامت می‌توانند از کارافتادگی یا مستمری را بگیرند اما این طور نیست و باید بیمه اجتماعی را داشته باشند.

میرجعفری ادامه داد: در شمال استان کرمان مشکل چندانی برای عضویت بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نداریم و بحث ما در جنوب و شرق استان است که اطلاع چندانی از این بیمه ندارند و نیاز به اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم این مناطق است.

انتهای پیام/80019/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمان بیمه روستا روستاییان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۸۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٨ اردیبهشت، موعد اعزام زائران کرماني به حج عمره

مدیر حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اختصاص ۳ کاروان برای اعزام زائران به حج عمره از استان کرمان، گفت: اعزام زائران، ۸ اردیبهشت انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو محمد علی ایرانمنش گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده به همت سازمان و حج و زیارت، وزارت امور خارجه و اعلام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر مبنی بر موافقت با مجوز‌های پروازی، اعزام زائران عمره از ۳ اردیبهشت آغاز می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان کرمان افزود: برای استان کرمان، ۳ کاروان ۸۵ نفره در قالب یک پرواز تخصیص داده شد و توزیع این کاوران‌ها براساس امتیاز و تعداد زائران ثبت نامی که زودتر واریز وجوه داشتند به شهر‌های کرمان یک کاروان، رفسنجان یک کاروان و زرند یک کاروان صورت پذیرفت که براساس لیست ابلاغی سازمان با زائران مشمول تماس گرفته شد و این زائران در کاروان‌های بیان شده ثبت نام شدند.

او اظهار کرد: با برنامه ریزی به عمل آمده و پس از صدور روادید، اعزام زائران کرمانی به حج عمره در قالب یک پرواز در ۸ اردیبهشت ماه از ایستگاه پروازی کرمان انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: مدت سفر حج عمره، ۱۰ روزه و هزینه سفر، بین ۴۲ تا ۴۳ میلیون تومان اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • ٨ اردیبهشت، موعد اعزام زائران کرماني به حج عمره
  • ۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند
  • زائران کرمانی ۸ اردیبهشت به حج عمره اعزام می‌شوند
  • مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند
  • عضویت بیش از ۱۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کارورزی استان مرکزی
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری در هرمزگان
  • بهره‌مندی زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند از طرح بیمه رایگان