Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@17:19:10 GMT

مرکز پایش صنعت برق راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۸۰۷۸

مرکز پایش صنعت برق راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل دفتر هوشمند سازی و فن آوریهای نوین توانیر گفت: مرکز پایش صنعت برق امکان پایش روزانه و برخط شاخصهای استراتژیک عملکرد شرکتهای توزیع و برق منطقه ای در مباحث مدیریتی، فنی ،مالی ،شبکه و مشترکان را برای حاکمیت فراهم می سازد. ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هادی مدقق مدیرکل دفتر هوشمند سازی و فن آوریهای نوین توانیر با بیان اینکه مرکز پایش صنعت برق راه‌اندازی می‌شود، گفت: این مرکز امکان پایش روزانه و برخط شاخصهای استراتژیک عملکرد شرکتهای توزیع و برق منطقه ای در مباحث مدیریتی،  فنی ،مالی ،شبکه و مشترکان را برای حاکمیت فراهم می سازد و با این ابزار، امکان ارزیابی روزانه و برخط شرکتها از طریق ارتباط مستقیم با سامانه های مستقر در این شرکتها فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حدود 35 شاخص برای شرکتهای توزیع در حوزه های خدمات مشترکان، قابلیت اطمینان شبکه،کیفیت برق ،کاهش تلفات ،مدیریت مصرف و شاخصهای مدیریتی تعریف و احصا شد و شاخصهای مرتبط با شرکتهای برق منطقه ای نیز از سوی معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی تعریف شده است.

مدیرکل دفتر هوشمند سازی و فن آوریهای نوین توانیر با اشاره به اهمیت دسترسی به آخرین وضعیت شبکه های توزیع و انتقال برق برای شرکت توانیر و کشیک امور برق ،پایش برخط پارامترهای اصلی شبکه را دومین کاربرد اصلی این مرکز ذکر کرد که اطلاعات مورد نیاز را با جزییات کمتر از آنچه دیسپاچینگها در اختیار دارند فراهم می سازد و از این منظر بستر مناسبی برای استفاده ستاد مدیریت بحران در زمان وقوع حوادث فراهم خواهد شد.

 مدقق سومین کاربرد مرکز پایش را اطلاع رسانی به مردم و معرفی قابلیتهای سیستم برق کشور برای مجموعه های خارج از وزارت نیرو و مهمانان داخلی و خارجی عنوان کرد و با اشاره به قابلیت پایش بار شرکتهای برق منطقه ای و شرکتهای توزیع که ازسال گذشته تا سطح امورها و  فیدرهای 20 کیلوولت ایجاد شد، جهارمین وظیفه این مرکز را پایش مصرف برق مشترکان ذکر کرد که برای مشترکان بالای 30 کیلووات که حدود 50 درصد بار شبکه را در اختیار دارند، انجام می شود.

وی با اشاره به نصب 500 هزار کنتور هوشمند برای مشترکان بزرگ ،تعداد مشترکان دیماندی بالای 30 کیلووات را حدود 400 هزار و مشترکان چاههای کشاورزی را 110 هزار مشترک ذکر کرد که به همراه مشترکان دولتی و در قالب تفاهم نامه با برنامه های مدیریت بار همکاری می کنند و و مرکز پایش مصرف ،وظیفه تحلیل و پایش بار مصرفی آنها را به خصوص در ایام پیک شبکه برعهده دارد و پایش مصرف برق ،کاربرد اصلی مرکز پایش صنعت برق در فصل پیک شبکه محسوب می شود.

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT11 واژه های کاربردی مرتبط توانیر صنعت برق ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: توانیر صنعت برق ایران توانیر صنعت برق ایران مرکز پایش صنعت برق شرکتهای توزیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۸۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با اشاره به تاثیر حضور پلیس در کاهش آمار وقوع جرائم، گفت: جغرافیای جرائم در حوزه جرائم مهم و پرتکرار از جمله سلاح و مهمات، مواد مخدر و سرقت‌های مسلحانه در مرکز استان مشخص شده و پایش‌های تصویری افزایش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، صادق جعفری در جلسه با فرمانده انتظامی و روسای کلانتری‌های اهواز، گفت: جغرافیای جرائم در حوزه جرائم مهم و پرتکرار از جمله سلاح و مهمات، مواد مخدر و سرقت‌های مسلحانه در مرکز استان تقریبا مشخص شده و پایش‌های تصویری نیز در این مناطق افزایش یافته است.

وی افزود: با این وجود، حضور پلیس پیشگیری در کاهش آمار وقوع جرائم بسیار موثر است و در صورت نیاز و با دریافت مجوزهای لازم، باید ایست‌های بازرسی مقطعی نیز در برخی مناطق برپا شود.

جعفری چگنی گفت: پلیس پیشگیری باید به لینک دوربین‌های سطح شهر دسترسی داشته باشد تا در صورت وقوع جرم، بتواند در کشف آن موثرتر عمل کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با تاکید بر ضرورت آموزش مستمر نیروهای پلیس، بیان کرد: کشف سرقت باید به کشف اموال مسروقه منجر شود تا حق مالباخته به درستی ایفا شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان