Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@12:11:55 GMT

آنکارا: به حفاری‌ها در شرق مدیترانه ادامه می‌دهیم

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۸۱۲۱

آنکارا: به حفاری‌ها در شرق مدیترانه ادامه می‌دهیم

وزارت خارجه ترکیه با قانونی خواندن فعالیت‌های اکتشافی و حفاری گاز و نفت در شرق دریای مدیترانه، گفت آنکارا به اعمال حقوق خود در منطقه ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت ترکیه امروز (سه‌شنبه) به اتهام‌زنی مجدد یونان درباره فعالیت‌های حفاری در شرق دریای مدیترانه واکنش نشان داد.

«حامی آکسوی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای گفت آنکارا مصمم است از حقوق خود و شهروندان ترکیه‌ای شمال قبرس در شرق دریای مدیترانه حفاظت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، آکسوی با قانونی خواندن مجوز جدید برای فعالیت‌های بیشتر اکتشاف نفت در شرق مدیترانه ذیل دستورالعمل‌های سازمان ملل، گفت: «ترکیه قاطعانه به اجرای حقوق حاکمیتی خود در این منطقه ادامه می‌دهد. تحقیقات زمین‌شناسی و فعالیت‌های حفاری مطابق با برنامه‌های از پیش برنامه‌ریزی‌شده اجرا می‌گردند».

روز گذشته «نیکاس دندیاس» وزیر خارجه یونان مدعی شده بود ترکیه ابزارهای غیرقانونی در شرق دریای مدیترانه مستقر کرده است.

امروز همچنین «بوراک اوزوگرگین» سفیر ترکیه در آتن گفت یونان هنوز به دعوت آنکارا برای گفت‌وگو در این موضوع پاسخ نداده است.

روابط آتن و آنکارا مدتی است که بر سر مسئله ورود مهاجران و پناهجویان از خاک ترکیه به یونان، به تیرگی گرویده و دو کشور همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم می کنند.

پیشتر وزارت خارجه ترکیه ضمن مخالفت با تصمیم یونان برای نصب فنس و دیوارها امنیتی در مرزهای دو کشور، تاکید کرده بود اجازه تغییر یکجانبه مرزهای مشترک را به این کشور نمی‌دهد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه وزارت خارجه دریای مدیترانه یونان حفاری نفت اکتشاف شرق دریای مدیترانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۸۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به ایران پاسخ سخت‌تری دارد

به گزارش جام جم آنلاین، رسانه های ترکیه اعلام کردند که هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان به صورت تلفنی گفتگو کرده است.

فیدان در این گفتگو با اشاره به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل اظهار داشت: نمی خواهیم تنش در منطقه افزایش یابد و امیدواریم که اقدامات منجر به افزایش تنش به پایان رسیده باشد.

امیرعبداللهیان نیز به همتای ترکیه ای خود گفت که عملیات علیه اسرائیل پایان یافته و اگر به ایران حمله ای صورت نگیرد، عملیات جدیدی انجام نخواهد گرفت.

وی یادآور شد که اگر حمله جدیدی علیه ایران صورت پذیرد، اینبار جواب ایران قویتر از گذشته خواهد بود.

فیدان پس از آن با دیوید کامرون همتای انگلیسی خود گفتگو کرد.

دیگر خبرها

  • جنگ کریدورها| هند و یونان علیه چین و ترکیه؛ جایگاه ایران کجاست؟ + فیلم
  • دیپلمات آمریکایی ادعاها درباره نقش ایران را در منطقه تکرار کرد
  • تمرکز آنکارا بر تولید قطار سریع السیر!
  • آنکارا: در صورتی که آتش‌بس در غزه برقرار نشود، شرایط منطقه وخیم‌تر خواهد شد
  • حمله هوایی آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن
  • آنکارا: برای متناسب بودن واکنش‌ها با تهران و واشنگتن در ارتباط بودیم
  • امیرعبداللهیان در تماس فیدان: حمله به ایران پاسخ سخت‌تری دارد
  • گفت و گوی تلفنی امیرعبداللهیان و فیدان
  • حمله به ایران پاسخ سخت‌تری دارد
  • ناو جنگی آمریکا عازم مدیترانه می شود