Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمست با بیان این که قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی حق ویژه ای بر کل کشور دارد، گفت: توسعه صنعت در استان قم نیازمند نگاه ویژه به این استان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «بهرام سرمست» امروز در جلسه «ستاد اقتصاد مقاومتی استان» که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز رحلت حضرت امام(ره) و قیام 15 خرداد و با اشاره به وضعیت استان قم در دوران پساکرونا اظهار داشت: در دیدار حضوری که با آقای نهاوندیان داشتیم شرایط خاص استان را به تفصیل مطرح کردیم و ایشان تأیید کردند و به نوعی نظرشان مثبت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار قم در ادامه با اشاره به وضعیت واحدهای خدماتی استان خاطرنشان کرد: از جمله واحدهای گردشگری و مراکز اقامتی و هتلی ما دچار مشکلاتی شده اند چون در استان ما درصد چرخه اقتصادی نزدیک به شصت درصد تابع خدمات است و از نظر زمانی استان ما در شرایطی دچار این بیماری شد که شاید هفتاد درصد درآمد این واحدهای گردشگری در دو ماه اسفند و فروردین کسب می شد.

 

وی تصریح کرد: حتی قم را باید ویژه تر از خراسان رضوی دید چون ماندگاری مسافر در استان قم پایین است در حالی که در خراسان رضوی امکان جبران آن خسارت در ایام تابستان فراهم می‌شود، ولی در استان قم امکان این ضرر و زیان به سادگی نخواهد بود.

 

سرمست با تأکید بر این که استان قم باید به صورت ویژه دیده شود، گفت: قم هم از نظر طول زمانی که درگیر کرونا بوده و هم از نظر فصلی که درگیر بوده و هم سهمی که در اقتصاد نامتوازن دارد و مبتنی بر گردشگری و زیارت است، خسارت قابل توجهی دیده که باید جبران شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشنهاد استان قم در ارتباط با اعطای نشان های تقدیر عنوان کرد: من عقیده دارم باید دو نوع نشان در نظر بگیریم، یکی اعطای نشان تولید و کارآفرینی برای فعالان اقتصادی که در ایام کرونا نه تنها واحدهای خود را تعطیل نکردند بلکه پروتکل های بهداشتی را به نحو شایسته ای اجرا کرند و تولید را حتی افزایش دادند و یک بخش هم خیرین و گروه هایی بودند که در قالب طرح مواسات و اقدامات خیرخواهانه به اقشار آسیب پذیر و بخش درمان کمک رساندند که برای آنها نشان ایثار و حامی سلامت داد.

 

استاندار قم با بیان این که فعالان اقتصادی می‌ توانند از آن نشان به عنوان نشان مکمل استاندارد استفاده کنند ، افزود: قطعا سهم قم در امور اقتصادی چشمگیر است به همین جهت از استان مشارکت خوبی در ارائه پیشنهادات چه از سوی بخش خصوصی و چه از سوی بخش دولتی صورت گرفت؛ یک چهارم پیشنهادات در ستاد ملی اقتصاد مقاومتی رد شده است آن هم به این دلیل که جنس آنها متفاوت از ایام و شرایط کرونایی است ولی این پیشنهادات بیشترین نسبت را با جهش تولید دارد.

 

وی در ادامه یادآور شد: قم به لحاظ توسعه صنعتی هیچگاه به توسعه نرسیده و عقب افتادگی تاریخی دارد و همواره پیش از انقلاب تلاش می شد که در این استان، صنعت ریشه نگیرد، حتی بعد از انقلاب نیز سیاست هایی از سوی برخی وجود داشت که این جا صنعت را کم رنگ ببینیم.

 

سرمست تصریح کرد: ما باید صنعت را رونق بدهیم هم به لحاظ اشتغالی که برای فرزندان این خطه ضرورت دارد و هم در مجاورت تهران ظرفیت مناسبی داریم؛ مردم قم از انقلاب حمایت کردند و اساسا این شهر خاستگاه انقلاب بوده است و جایگاه ممتازی دارد ولی در بخش صنعت مورد غفلت واقع شده که باید جبران شود.

 

وی با بیان این که باید سهم کنونی و سهم تاریخی قم در حوزه صنعت احیا شود، گفت:  ما قابلیت جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی را داریم و برنامه هایی که طراحی کرده ایم نیازمند این است که قم به صورت ویژه دیده شود تا حتی سرمایه های سرریز استان تهران را نیز جذب کنیم.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: بهرام سرمست استاندار قم تحقق اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریمان با بیان این که امروزه شاخص مرگ مادران در اثر عوارض بارداری و زایمان، یکی از مهم‌ترین شاخص ‎های توسعه در جامعه به شمار می‌آید گفت: یکی از اولویت‌های مهم حوزه سلامت، مراقبت ویژه از مادران باردار نیازمند مراقبت‌های ویژه به شمار می‌رود لذا از ابتدا سال جاری تاکنون هزار و ٣١٣ مورد مراقبت مادران باردار توسط ماما‌ها انجام شده که ٢٣٢ مورد ازآن‌ها مادران مراقبت ویژه و نیازمند پیگیری فوری بوده اند و تعداد دو هزار و١٣٧ مورد مراقبت کودکان زیر ۵سال انجام شده است.
دکتر محمود ولایتی افزود: ٧١٣ دز واکسن روتین کودکان و ١۴٢ دز واکسن هاری در این مدت تزریق و برای ١٨۵ نوزاد ۳ تا ۵ روزه نیز غربالگری انجام شد.
وی گفت:هفت هزارو۴۰٨ بیمار نیز در بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان توسط پزشکان ارائه خدمت شدند و ٩٢٢ خدمت سرپایی نیز توسط پرستاران و ۵٣٩مورد بستری صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • مسئولان عالی کشور نگاه ویژه به بوشهر داشته باشند
  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • اکران فیلم مستند از اراک تا تل‌آویو
  • فیلم مستند از اراک تا تل‌آویو اکران شد
  • نگاه ویژه رهبر انقلاب به فرهنگ کار
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان