Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@19:35:39 GMT

زنجان شرایط مطلوبی برای سرمایه‌گذاری دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۸۱۴۹

زنجان شرایط مطلوبی برای سرمایه‌گذاری دارد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فتح‌الله حقیقی سه‌شنبه سیزدهم خرداد در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان اظهار کرد: این استان به دلیل مازاد بودن ۷۰ درصد زمین‌های موجود در شهرک‌های صنعتی و در دسترس بودن ۵۰ درصد امکانات و جمعیت کشور در شعاع ۴۰۰ کیلومتری، مرکز ثقل شمال‌غرب کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: ویژگی‌ها و شرایط استان زنجان به‌گونه‌ای است که نظر مساعد سرمایه‌گذاران خارجی را نیز جلب کرده و علاوه بر اینکه ۱۸ درصد سرمایه‌گذاری خارجی کشور در سال ۹۸ در زنجان انجام شده، ایجاد شهرک صنعتی تُرک‌ها در زنجان نیز به مراحل پایانی خود رسیده و این استان را برای استقرار شهرک صنعتی انتخاب کرده‌اند.

حقیقی خاطرنشان کرد: هر آنچه از دست تمام مدیران استان برآید، برای واحدهای تولیدی انجام می‌دهند و در مقابل نیز واحدهای تولیدی در برابر این عمل، متعهد به به‌کارگیری نیروهای بومی در واحد خود شده‌اند.

استاندار زنجان گفت: تلاش تمام مدیران استان در دستگاه‌های مختلف برای تحقق جهش تولید است، اِعمال تخفیف ۸۰ درصدی شهرداری زنجان در صدور پروانه احداث و طرح توسعه واحدهای تولیدی داخل شهر و اِعمال تخفیف از سوی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان نشان می‌دهد که تمام مسئولان و نهادها آماده هرگونه مساعدت و همکاری برای کمک به تحقق جهش تولید هستند.

همچنین بخشش جریمه میلیاردی واحدهای تولیدی توسط شهرداری که در پی اختلافات موجود بر سرزمین‌ها بوده، اِقاله و صرف‌نظر بانک‌ها از مشکلات مربوط به تسهیلات و سایر موارد از دیگر مواردی است که نشان می‌دهد که تمام مسئولان و نهادها آماده هرگونه مساعدت و همکاری برای کمک به تحقق جهش تولید هستند.

وی اظهار کرد: یکی از سه پروژه بزرگ و اولویت‌دار استان زنجان که مصوبه آن از دولت اخذشده، مربوط به شهرداری زنجان است که امیدواریم سریع به نتیجه برسد.

حقیقی خاطرنشان کرد: مقرر بود بهره‌برداری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان اسفند سال ۹۸ با حضور رئیس جمهوری برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا میسر نشد اما مدیران مربوطه باید زمینه را فراهم کنند تا آیین بهره‌برداری از این واحدها با روشی دیگر و با محوریت رئیس‌جمهوری برگزار شود.

در این جلسه، مسائل و مشکلات ۶ واحد تولیدی و صنعتی استان موردبررسی قرار گرفت و مدیران واحدها به بیان نظرات و خواسته‌های خود پرداختند.

کد خبر 517493 برچسب‌ها استان زنجان كرونا در ايران سرمایه‌ گذاری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان زنجان كرونا در ايران سرمایه گذاری واحدهای تولیدی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۸۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت

احمد بنافی در نشست با مسئولان صنعت و معدن و تجارت شهرستان دشتستان اظهار داشت: سرمایه گذاران حوزه تولیدی و صنعتی، انتظار دارند که امکانات زیربنایی سرمایه گذاری از قبیل آب، برق و گاز برای آنها تامین شود.

وی افزود: برای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط تعامل و همکاری بیشتری با تولید کنندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی داشته باشند و ملزومات و بستر‌های لازم در سطح شهرستان را مد نظر قرار دهند.

 فرماندار دشتستان اضافه کرد: در راستای کمک به افزایش واحد‌های صنعتی دشتستان اقدامات مهم و مؤثری نظیر اولویت قرار دادن پیگیری روند اجرایی طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و ... در حال پیگیری و اقدام است.

بنافی با اشاره به تکمیل و راه اندازی واحد‌های صنعتی عنوان کرد: حمایت ویژه از واحد‌های تولیدی، توجه به فعال‌سازی بنگاه‌های صنعتی راکد در شهرک‌‏ها و نواحی صنعتی شهرستان از دیگر اولویت‌های مهم حوزه تولیدی و صنعتی دشتستان است.

وی با بیان اینکه شهرستان دشتستان دارای یک شهرک صنعتی در برازجان و ۲ ناحیه صنعتی در گزبلند و خوشاب است، ابراز داشت: در دولت سیزدهم شاهد افزایش بیش از ۲ برابری اراضی صنعتی در شهرستان بودیم و مجموعاً ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی این شهرستان طی این مدت اضافه شده است که توانسته زمینه سرمایه‌گذاری صنعتی در بخش‌های مختلف این شهرستان را فراهم کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان نیز با اشاره به اهمیت الحاق ۷۵ هکتار زمین به شهرک صنعتی برازجان گفت: ایجاد ناحیه‌های صنعتی تخصصی سیلیکا، وحدتیه و شبانکاره در این شهرستان نقش بسزایی در اشتغال و افزایش تولید خواهد داشت.

علی کشتکار با اشاره به احیا یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان تشریح کرد: پروانه بهره‌برداری این واحد تولیدی شن و ماسه در سال ۱۳۹۰ با سرمایه گذاری هفت هزار و ۳۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۱۲ نفر به دلیل عوامل مختلف راکد شده بود، که با پیگیری و اقدامات متعدد مجدد فعال سازی شد.

کشتکار خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به حمایت‌های مسئولان به‌صورت ویژه در بخش تولید و اشتغال، شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در استان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است