Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@02:15:12 GMT

فواید عرق کردن / چرا نباید جلوی تعریق بدن را گرفت؟

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۸۱۹۳

فواید عرق کردن / چرا نباید جلوی تعریق بدن را گرفت؟

تعریق یا عرق کردن یکی از واکنش‌های طبیعی بدن است که به منظور اعتدال دما و خروج مواد سمی از بدن رخ می‌دهد. تعریق باعث جلوگیری از خشکی پوست و افزایش لطافت آن می‌شود.

تحقیقات محققان نشان می‌دهد اگر از عرق کردن جلوگیری کنیم سلامت خود را به خطر انداخته‌ایم و تنظیم دمای بدنمان دچار اختلال خواهد شد. تعریق باعث خروج سموم از بدن شده و به سلامت سیستم ایمنی بدن کمک فراوانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممکن است برخی از افراد هنگام عرق کردن از محصولات بهداشتی و محصولات ضدعرق استفاده کنند که انجام این کار باعث ایجاد معضل میکروبیوم خواهد شد. به عقیده متخصصان نباید بیش از ۲ الی ۳ بار در هفته از این محصولات استفاده شود و در صورت استفاده باید حتما با پد‌های مخصوص آرایشی پاک کرده یا زیر دوش آب شسته شوند.

فواید عرق کردن

کنترل دمای بدن، دفع سموم از بدن، نرمی پوست، جلوگیری از خشکی پوست، رهایی از گرگرفتگی و کاهش خطر حمله قلبی از فواید عرق کردن هستند که به علت افزایش دمای بدن در حالت عصبانیت، تهوع و فعالیت بدنی رخ می‌دهند.

همچنین عرق کردن باعث بهبود زخم‌های روی پوست می‌شود؛ چرا که غدد اکرینی موجود در بدن محل ذخیره و تجمع سلول‌های بنیادی بالغ است که در فرآیند درمان انواع زخم‌ها و بسته شدن آن‌ها تاثیر زیادی دارد. افرادی که به سنگ کلیه مبتلا هستند در صورت نوشیدن آب هنگام فعالیت بدنی و تعریق باید بدانند که این بیماری تا حد بسیار زیاد بهبود می‌یابد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عرق کردن تعریق گرگرفتگی سبک زندگی پارسی خبر عرق کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۸۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رازهای داشتن پوست سری سالم: راهنمای کامل تمیز کردن پوست سر (فیلم)



منبع:پیج tabib_nokte

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خواص شگفت‌انگیز آب برنج برای پوست و مو (فیلم) آموزش یوگای صورت برای جوان سازی پوست (فیلم)

دیگر خبرها

  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • با فواید غنی زردچوبه و دانه چیا آشنا شوید
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • این ۵ عادت سلامت پوست را به خطر می‌اندازند
  • ریواس کجا می‌روید؟ چند است؟ فواید ریواس چیست و چطور باید آن‎را خورد؟
  • قیمت حبوبات در میادین تره بار
  • همه چیز در مورد کرم زینک اکساید
  • خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو
  • رازهای داشتن پوست سری سالم: راهنمای کامل تمیز کردن پوست سر (فیلم)
  • پی بردن به مشکل کبد از روی مدفوع