Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@13:41:24 GMT

قیمت هر لیتر بنزین آزاد در ونزوئلا چقدر شد؟

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۸۲۱۱

قیمت هر لیتر بنزین آزاد در ونزوئلا چقدر شد؟

خبرگزاری فارس: به نقل از رویترز، طارق العیسمی، وزیر نفت ونزوئلا اعلام کرد خودروسواران در صورت تمام کردن ۱۲۰ لیتر بنزین یارانه‌ای خود، برای هر لیتر بنزین باید ۵۰ دلار بپردازند.

این کشور امریکای جنوبی، این هفته، یک سیستم توزیع سوخت جدید به راه انداخت و به چندین دهه پرداخت یارانه سنگین برای سوخت در بحبوحه کمبود این سوخت پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس، در بیشتر ۱۸۰۰ پمپ بنزین ونزوئلا، خودروساوران می‌توانند ماهانه ۶۰ تا ۱۲۰ لیتر بنزین با نرخ یارانه‌ای حدود ۲.۵ دلار در هر لیتر خریداری کنند. بیش از این مقادیر دیگر شامل یارانه نمی‌شود و گران‌تر است.

بنزین ونزوئلا که روزگاری ارزان‌ترین بنزین جهان به شمار می‌رفت اکنون به گران‌ترین در جهان تبدیل شده است. در ۲۷ آوریل، هر گالن بنزین در ونزوئلا ۷.۵۷ دلار (هر لیتر بیش از ۲ دلار) فروخته می‌شد که یکی از گران‌ترین نرخ‌ها در جهان به شمار می‌رفت.

پنج نفتکش فاکسون، فورچون، پتونیا و فارست و کلاول، نفتکش‌های ایرانی هستند که حدود ۲ هفته پیش برای انتقال بنزین به آب‌های ونزوئلا وارد شدند و در بنادر این کشور لنگر انداختند.

اقدام ایران و ونزوئلا در حالی که هر دو کشور تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند، بازتاب‌های زیادی داشته و عصبانیت مقامات واشنگتن را به دنبال داشته است.

ایران و ونزوئلا تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند و واشنگتن در حال رصد این عرضه سوخت است و به دولت، بنادر، کشتی‌داران و بیمه‌گران هشدار داده است که در صورت کمک به نفتکش‌ها با اقدامات تحریمی مواجه خواهند شد.

دو نفتکش فارست و فورچون اکنون ونزوئلا را به مقصد بندرعباس ترک کردند و دو نفتکش دیگر محموله‌های خود را تخلیه کردند. نفتکش پنچم که کلاول نام دارد، اکنون در یکی از بنادر این کشور پهلو گرفته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: بنزین آزاد ونزوئلا سهمیه بندی سوخت لیتر بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۸۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گازوئیل قاچاق در خاتم کشف شد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزیزد، سردار عباسعلی بهدانی فرد در تشریح این خبر گفت: پس از دریافت خبری مبنی بر تردد نفتکش حامل سوخت قاچاق در محور‌های مواصلاتی یزد بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان خاتم قرار گرفت. 
 وی افزود: ماموران با کنترل خودرو‌های عبوری یک دستگاه نفتکش "ولوو" را متوقف و پس از بازرسی از آن ۳۲ هزار لیتر گازوئیل که بدون مجوز قانونی به صورت قاچاق حمل می‌شد را کشف کردند. 
فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه محموله سوخت کشف شده از استان‌های مرکزی بارگیری و به مقصد جنوب شرق کشور حمل می‌شد خاطرنشان کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه بامداد شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت ماه بامداد شنبه شارژ می شود
  • زمان واریز سهمیه بنزین اردیبهشت‌ اعلام شد | چند لیتر واریز می شود؟
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بامداد شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ امشب شارژ می‌شود
  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد
  • صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام
  • اختصاص بنزین به کد ملی قابل اجرا نیست
  • چالش بزرگ دولت با ناترازی روزانه ۱۰ میلیون لیتری سوخت | بنزین واراداتی لیتری چند؟
  • گازوئیل قاچاق در خاتم کشف شد