Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@18:20:29 GMT

داوری آثار نخستین مسابقه سراسری طراحی پوشاک مدارس

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۸۲۴۷

داوری آثار نخستین مسابقه سراسری طراحی پوشاک مدارس

آثار رسیده به نخستین مسابقه سراسری طراحی پوشاک مدارس در دو بخش تصویرسازی شامل طراحی‌های خطی و اسکیس و همچنین آثار اجراشده و طرح‌های فیزیکی، مورد داوری قرار گرفتند. ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، بالغ‌بر 500 اثر رسیده به نخستین مسابقه سراسری طراحی پوشاک مدارس، دوشنبه 12 خرداد در محل انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس، مورد داوری قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آثار در دو بخش تصویرسازی شامل طراحی‌های خطی و اسکیس و همچنین آثار اجراشده و طرح‌های فیزیکی، طی فرصتی سه‌ماهه و از زمان انتشار فراخوان این رویداد به این انجمن ارسال شدند.

اعضای هیأت‌داوران نخستین مسابقه سراسری طراحی پوشاک مدارس شامل فاطمه بهرامی عضو هیأت‌علمی جهاد دانشگاهی و مدرس دانشگاه در بخش عفاف و حجاب، معصومه طلوع زمانی مدرس دانشگاه و از چهره‌های پیشکسوت عرصه طراحی لباس و دوخت در بخش الگو و دوخت، هدی فرهنگ طراح لباس و روانشناس در بخش روانشناسی، لیلا مناف‌پور طراح مد و لباس و مدرس دانشگاه در بخش هنری و مریم احمدی طراح مد  و لباس و مدرس دانشگاه در بخش طراحی، تمامی آثار را طی یک روز مورد داوری قرار دادند.

خلاقیت، نوآوری و ابتکار موجود در مدل، رعایت اصول علمی در حوزه طراحی، استفاده از دانش فنی در الگو و دوخت، ایمنی سلامت و روانشناسی و همچنین عفاف و حجاب ازجمله شاخص‌های داوری بودند.

نوآوری در طراحی، انتخاب مناسب رنگ و تناسب تزئینات و ملحقات لباس در بخش هنری، تناسب خطوط و برش‌ها با کاربرد لباس، ایجاد کیفیت بصری و ارتباط نقش پارچه با مدل در بخش طراحی، قابلیت الگوسازی و تولید انبوه در بخش الگو و دوخت، انتخاب پارچه مناسب ازنظر بهداشت و سلامت و تأثیر طرح لباس در بهداشت روان و نظم‌پذیری دانش‌آموزان و راحتی و کاربردی بودن لباس در بخش روانشناسی و همچنین استفاده مناسب از طراحی متناسب با فرهنگ پوشش اسلامی ایرانی و ایجاد علاقه‌مندی در دانش آموزان به الزامانت پوشش در کشور ازجمله مؤلفه‌های داوری در بخش عفاف و حجاب به شمار می‌روند.

 فراخوان نخستین مسابقه سراسری طراحی پوشاک مدارس، بهمن‌ماه سال گذشته با اهدافی همچون شناسایی و معرفی طراحان برتر پوشاک مدارس کشور، ایجاد فضای رقابتی سالم میان طراحان عرصه مد و لباس در حوزه پوشاک مدارس، تشویق طراحان به ارائه طرح و الگوهای متناسب با نیاز دانش‌آموزان و با در نظر گرفتن شأن جامعه دانش‌آموزی، کمک به ارتقای سطح طراحی پوشاک مدارس با الهام از نمادهای هنر ایرانی اسلامی و کشف استعدادهای نو و همچنین ایجاد بانک اطلاعاتی و معرفی به بخش تولید منتشر شد.

به‌زودی آثار برگزیده این رویداد از سوی انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس ایران معرفی و مورد تجلیل و تقدیر قرار خواهند گرفت.

ماجرای جوشش عظیمی که با یکی از جملات امام خمینی(ره) در میان هنرمندان ایجاد شد/ نشر اثر هنری مهم‌تر از خلق آن است

انتهای پیام/

R1527/P/S4,40/CT12 واژه های کاربردی مرتبط مد و لباس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مد و لباس مد و لباس مدرس دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان امروز در گردهمایی مشترک کارشناسان سنجش و حراست، روسای حوزه‌های اجرا و تصحیح و مسئولان حفاظت آزمون‌های نهایی خرداد ماه ۱۴۰۳ گفت: تاثیر قطعی امتحانات نهایی در کنکور، مسیری برای پررنگ شدن تلاش دانش آموزان در دوران تحصیل است.

وی افزود: دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم، امتحانات نهایی دارند و این تصمیم فراهم نمودن مسیری روشن برای دانش آموزانی است که در طول دوران تحصیل خود تلاش می‌کنند و نقش موسسات کنکوری را کمرنگ خواهد کرد.

رضایی با اشاره به کسب ۶ رتبه تک رقمی توسط دانش آموزان کرمانی در کنکور سراسری ۱۴۰۲ تصریح کرد: مصوبه تاثیر قطعی امتحانات نهایی در پذیرش داوطلبان دانشگا‌ها نشان داد که دانش آموزان مناطق محروم می‌توانند به دانشگاه خوب راه یابند و نشانه آن در نفرات برتر کنکور مشخص بود که تعداد زیادی از این نفرات از مناطق محروم بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تجهیز حوزه‌های امتحانی امتحانات نهایی شهرستان‌ها و مناطق استان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان گفت: تمامی امکانات آموزش و پرورش استان و نهاد‌های دولتی در اختیار آموزش و پرورش استان در راستای برگزاری امتحانات نهایی با حداکثر دقت است.

رضایی با اشاره به تاثیر ۵۰ درصدی نمره امتحانات نهایی در کنکور سراسری گفت: تاثیر نمره امتحانات نهایی در کنکور سراسری نقش موثری در تحقق عدالت آموزشی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است
  • جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • خیر خلخالی بیش از۲ هزار دست لباس به دانش‌آموزان اهدا کرد
  • اعتراض ذوب‌آهن به پنالتی با عکس از ساق پا!
  • آشنایی با آموزش طراحی لباس و بازار کار آن
  • مستند پرتره عبدالحمید قدیریان از رادیو فرهنگ
  • نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا
  • «در لباس سربازی» از شبکه امید