Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: فدراسیون فوتبال ایران با انتشاری بیانیه‌ای به خبر تعلیق از سوی فیفا به خاطر ایرادات وارد شده به اصلاحات اساسنامه این فدراسیون، واکنش نشان داد.

در بیانیه این فدراسیون آمده است:

«همانطور که طی روز‌های گذشته اطلاع رسانی لازم به صورت شفاف پیرامون مکاتبات فدراسیون فوتبال ایران با فدراسیون جهانی و تبادل پیش نویس اساسنامه صورت گرفته اعلام می‌گردد فرایند اصلاح و تنظیم پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال منطبق با جدول زمان بندی که پیش از این به تایید فیفا رسیده همچنان در حال پیگیری است و این فدراسیون به تعهدات ملی و بین المللی خود پایبند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران پس از جمع آوری نظرات اعضای مجمع در پایان مهلت تعیین شده، منطبق با جدول زمان بندی، متن پیش نویس اساسنامه جدید را به فیفا ارسال نموده و در انتظار دریافت پاسخ و نقطه نظرات فدراسیون جهانی بود که طبق برنامه روز جمعه گذشته پاسخ مربوطه شامل بر موارد اصلاحی دریافت شد. مجموعه موارد اصلاحی بر خلاف شایعه کذب منتشر شده بسیار محدود بوده و برخی اصطلاحات مورد نظر فیفا نیز با همکاری و هماهنگی کمیته تدوین مقررات فدراسیون در حال اعمال و اجراست.

فدراسیون جهانی طبق روال و ضوابط همیشگی موعد زمانی ارسال پاسخ و متن اصلاح شده اساسنامه از سوی فدراسیون ایران را تعیین و اعلام کرده که این روندی متداول و عادی در مبادله اسناد مشابه تلقی می‌شود. از همین روی فدراسیون فوتبال ایران طبق روال خود باز هم در موعد مقرر نسبت به ارسال متن پیش نویس اصلاح شده اقدام خواهد کرد.

نکته تاسف برانگیز برداشت‌های نادرست، غیر واقعی و بعضا هدفمند علیه منافع فوتبال ملی ایران در این موضوع است. انتشار شایعات غیرواقعی خصوصا اشاره به واژه "تعلیق" که به هیچ عنوان منطبق با واقعیت نمی‌باشد در چنین موضوع و شرایطی مطرح نبوده و در هیچ کدام از مکاتبات فدراسیون جهانی فوتبال با فدراسیون ایران به آن اشاره‌ای نشده و فقط موجب ایجاد نگرانی بی مورد در جامعه و خصوصا بین علاقمندان به فوتبال می‌گردد.

از رسانه‌های محترم درخواست می‌شود در این مسیر حساس و فرایند سرنوشت ساز اصلاح اساسنامه که نقشه راه آینده فوتبال ایران را ترسیم خواهد کرد مثل همیشه همراه و حامی منافع ملی فوتبال کشور باشند چرا که بدون تردید دامن زدن به شایعه تعلیق برخلاف منافع ملی است.»

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال ورزش فوتبال فدراسیون فوتبال ایران فیفا فدراسیون فوتبال ایران فدراسیون جهانی پیش نویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۸۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل مخالفت فیفا با VAR گزینشی در لیگ ایران

لیگ برتر تا هفته پایانی بدون VAR برگزار خواهد شد و دلیل مخالفت فیفا با درخواست فدراسیون ایران مشخص شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ روز گذشته خبری مبنی بر اینکه فیفا با برگزاری ادامه مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران با استفاده از کمک داور ویدئویی مخالفت کرده، منتشر شده بود.

دلیل مخالفت فیفا این بوده که برگزاری تک بازی با VAR از نظر رعایت اصل جوانمردی در برگزاری لیگ منافات دارد و با پیگیری خبرنگاران مشخص شد فیفا در پاسخ به درخواست فدراسیون فوتبال برای برگزاری برخی مسابقات حساس با کمک داور ویدئویی مخالفت کرده و تاکید داشته دیگر به صورت «تک بازی» اجازه استفاده از VAR را نمی دهد و فدراسیون فوتبال اگر می خواهد از این سیستم استفاده کند باید در همه مسابقات داشته باشد.

این در حالی است که بازی دربی تهران به عنوان تک بازی لیگ برتر ایران با کمک داور ویدئویی برگزار شده است. هنوز مشخص نیست در آن بازی ، مجوز رسمی فیفا برای استفاده از وی ای آر گرفته شده بود یا خیر؟

با توجه به این مخالفت فیفا به احتمال بسیار زیاد برگزاری فینال جام حذفی هم با کمک داور ویدئویی منتفی است. البته مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز در تازه ترین گفت وگویی که داشته اعلام کرده سعی می کنند فصل آینده همه مسابقات با VAR برگزار شود.

دیگر خبرها

  • چرا پاداش جام جهانی داوران ایرانی پرداخت نشد؟
  • واکنش اسبقیان به ادعای وزیر اقتصاد در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال+فیلم
  • دلیل مخالفت فیفا با VAR گزینشی در لیگ ایران
  • لیگ برتر تا هفته پایانی بدون VAR/ دلیل مخالفت فیفا مشخص شد
  • دلیل مخالفت فیفا با برگزاری بازی های لیگ با VAR مشخص شد
  • واکنش فدراسیون فوتبال عربستان به شلاق خوردن عبدالرزاق حمدالله: شرم‌آور بود
  • واکنش تند عربستان به شلاق زدن بازیکن در استادیوم!‏
  • فیفا؛ تیم‌های فوتسال ایران و ژاپن مدعیان اصلی صعود به جام جهانی
  • گزارش فیفا درباره وضعیت ایران در جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • فیفا: ایران و ژاپن بخت‌های نخست صعود به جام جهانی فوتسال