Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-18@12:42:34 GMT

نجات باغ ۸۰۰ متری در تجریش

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۸۳۸۲

نجات باغ ۸۰۰ متری در تجریش

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در جلسه علنی شورای شهر تهران، بررسی پلاک‌های ثبتی در دستور کار اعضای شورا قرار گرفت و در ابتدا محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی با تشریح مشخصات یک پرونده گفت: این ملک در منطقه ۲۰ و در شهر ری قرار دارد و ۳۰۶۵ متر است.

وی با بیان این که در سند تک برگ این ملک نوشته است که عرصه و عیان باغ مشجر است، افزود: در سند سال ۳۲ این ملک نیز نوشته شده است که این ملک باغ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاری با بیان این که حد نصاب درختان باید ۱۱۵ اصله درخت باشد اما حالا تنها ۴۶ درخت دارد، گفت: با اینکه ۴ بلوک ساختمانی در این ملک وجود دارد اما از آن جایی که سند این ملک باغ است نظر کمیسیون ما نیز این است که این ملک در منطقه شهر ری باغ است.

حسن خلیل آبادی در اعتراض به این نظر تصریح کرد: این زمین محل سبزی کاری است و ۸۰ الی ۹۰ واحد مسکونی نیز در این پلاک ساخته شده و حالا اهالی می‌خواهند نسبت به بازسازی خانه‌هایشان اقدام کنند.

ناهید خداکرمی در دفاع از نظر کمیسیون گفت: در سند این ملک نوشته شده است که باغ مشجر است و اگر حالا می‌خواهند ساختمان‌هایشان را نوسازی و مرمت کنند می‌توانند از ضوابط خانه – باغ استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، نهایتا نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این پلاک ثبتی به تصویب رسید.

در ادامه محمد سالاری با تشریح جزئیات یک پرونده دیگر گفت: این ملک در منطقه ۱۲ و در محله دروازه شمیران به مساحت ۹۰۱ متر است.

وی با بیان این که سند تک برگی عنوان کرده است که این ملک با بنای احداثی "باغچه" است، ادامه داد: سند قدیمی این ملک نیز تاکید دارد که شش دانگ این ملک باغچه محصور است.

سالاری با بیان این که حدنصاب درختان باید ۲۵ اصله می بود اما حالا فاقد درخت است گفت: از آن جایی که این ملک درخت ندارد و سند آن نیز باغچه است نظر تخصصی کمیسیون شهرسازی نشان می دهد که این ملک باغ نیست.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز بدون اعلام نظر موافق یا مخالف، نظر کمیسیون تخصصی مبنی بر باغ نبودن این ملک را تصویب کردند.

در ادامه محمد سالاری گفت: پرونده دیگر مربوط به یک ملک ۸۰۰ متری واقع در میدان تجریش در منطقه یک است که در سند تک برگ آن قید شد که عرصه و عیان آن زمین است اما سند قدیمی عنوان دارد که این ملک دارای باغ اندرونی است.

وی با بیان این که حد نصاب درختان باید ۳۴ اصله درخت باشد اما تنها ۱۳ درخت باقی مانده گفت: به استناد عکس های هوایی و بررسی‌های انجام شده این ملک باغ است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز بدون بیان نظراتی نظر کمیسیون معماری و شهرسازی مبنی بر باغ بودن این ملک را تصویب کردند.

ایسنا

انتهای پیام/

20 / 20 اعضای شورای اسلامی شهر تهران نجات باغ ۸۰۰ متری محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی عرصه و عیان باغ مشجر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اعضای شورای اسلامی شهر تهران محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی کمیسیون شهرسازی نظر کمیسیون محمد سالاری ملک باغ شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۸۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط درخت و واژگونی خودرو بر اثر وزش باد شدید در بندرعباس

محمد امین لیاقت رئیس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری بندرعباس گفت: بعلت وزش باد شدید از صبح امروز تاکنون دو حادثه سقوط درخت در بندرعباس ثبت شده است.

وی  افزود: همچنین بعلت لغزندگی جاده یکدستگاه نیسان واژگون، و یک حادثه آتش سوزی در دفتر املاک هم ثبت شد.

لیاقت گفت: خوشبختانه این حوادث خسارت جانی نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • نجات کارگر حادثه دیده در ارتفاع
  • نوزادان منطقه ۲ تهران صاحب درخت شدند
  • بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شد
  • فیلم/ استتار جالب کبک لابه‌لای شاخه‌های درخت
  • سقوط درخت روی سقف پژو پارس در بندرعباس
  • ثبت چهار حادثه سقوط درخت و واژگونی در بندرعباس
  • سقوط درخت و واژگونی خودرو در بندرعباس
  • سقوط درخت و واژگونی خودرو بر اثر وزش باد شدید در بندرعباس
  • عکس/ سقوط درخت بر روی خودرو در بندرعباس
  • لحظه سقوط درخت روی خودرو + تصاویر | سقف پژو پارس له شد