Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از سبزوار، احمد برادران در جلسه کمیته برنامه ریزی بودجه این شهرستان گفت: از مشکلات اصلی توزیع بودجه متمرکز بودن آن است. اختیارات شهرستان ها درخصوص توزیع بودجه ۱۰ درصد است که با این حساب ما فقط می‌توانیم بین ۱۷ تا۲۰ درصد بودجه اختصاص یافته را دریافت کنیم و مابقی بودجه باید از طریق نمایندگان منتخب مردم مطالبه گری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدیران دستگاههای اجرایی باید از نمایندگان بخواهند پیگیر جذب اعتبارات برای شهرستان باشند که برای حاصل شدن این امر باید طی طرح های توجیهی و پروپزال هایی که برای پروژهای خود آماده دارند به دفاع از آن و مطالبه اعتبارات همت کنند.

حسین فیض آبادی معاون برنامه ریزی فرماندار نیز گفت: مجموع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی به مبلغ ۱۴۲ میلیارد و ۵۴۴ میلیون ریال درسال گذشته بوده و در سال جاری این بودجه با ۴ درصد افزایش به مبلغ ۱۹۸ میلیارد و ۱۳۷ میلیون ریال تغییر پیدا کرده است که طبق قانون بودجه بین دستگاه های اجرایی توزیع شده است.

وی افزود: این اعتبارات در ۲۴ فصل برای اجرایی کردن ۳۶پروژه مربوط به دستگاهای اجرایی از جلمه راهداری، بنیاد مسکن، آب و فاضلاب،عشایر روستایی تخصیص یافته است .

علی اصغر مولوی ریاست دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: دستگاهای اجرایی می‌توانند برای استفاده از ظرفیت های علمی و تخصص اساتید دانشگاهی در پیشبرد اهداف و پروژه های خود از پتانسیل آنان بهره‌ببرند.

مولوی گفت :چرا باید دراجرای پروژهای شهرستان از متخصصین شهرهای دیگر استفاده کنیم؛ درحالی که سبزوار در مجموع مراکز دانشگاهی ۸۶۰ نفر عضو هیات علمی را دارا است؟

وی اضافه کرد: در راستای ارتباط موثر دانشگاه و صنعت در سال گذشته بر چندین پروژه صنعتی نظارت داشته ایم و معتقدیم اعضای هیات علمی هنگامی که از نزدیک با این چالش ها روبه رو شوند، می توانند برای رفع آنها راه حل های علمی ارائه دهند، سیاست دانشگاه حکیم سبزواری کاربردی کردن رابطه صنعت و دانشگاه است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب بودجه دستگاه های اجرایی سرمایه مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۸۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: پروژه‌های نیمه تمام آبی استان سمنان پیگیری می‌شود

رئیس جمهور با اشاره به بررسی روند توسعه در استان سمنان، بیان کرد: پروژه‌های نیمه تمام آبی استان سمنان پیگیری می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به سمنان در جمع خبرنگاران در فرودگاه سمنان، اظهار داشت: توفقی شد تا امروز در استان سمنان، استانی که مردمان متدین و استانی برخوردار از علم و دانش و به ویژه برخوردار از دانشمندان و فرهیختگان حضور حضور داشته باشم.

وی افزود: استان سمنان استان صنعتی، معدنی و کشاورزی است که ظرفیت خوبی دارد.    

رئیس جمهور با اشاره به بررسی روند توسعه در استان سمنان، بیان کرد: پروژه‌های نیمه تمام آبی استان سمنان پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶۰ درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است
  • پروژه‌های نیمه‌تمام لرستان در امر مولدسازی اولویت‌بندی شوند
  • اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد
  • رئیسی: پروژه‌های نیمه تمام آبی استان سمنان پیگیری می‌شود
  • تمام تلاش برای ارائه بهترین خدمات به مردم می شود
  • تکمیل بیش‌از ۷۰ هزار طرح نیمه تمام در اولویت کاری دولت
  • شهرداری‌ها با تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جذب کنند
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت سیزدهم است
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲