Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@18:55:07 GMT

مردم و جوانان باید نسبت به وقایع تاریخ معاصر آگاه شوند

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۸۵۲۲

مردم و جوانان باید نسبت به وقایع تاریخ معاصر آگاه شوند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی ظهر سه شنبه در نشست پرچم داران انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) که در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در ورامین برگزار شد، اظهار داشت: باید مسئولان فرهنگی کشور در خصوص تاریخ معاصر مردم را آگاه کنند چرا که دشمنان و معاندین نظام در حال تعویض تاریخ هستند، در خارج از کشور اقدام به چاپ کتاب‌های مختلف به نفع خود می‌کنند تا ذهن مردم را نسبت به نظام و انقلاب عوض کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی گفت: رهبر معظم انقلاب از شهدای ۱۵ خرداد و مردم ورامین یاد می‌کنند و قیام ۱۵ خرداد را مبدا قیام و نقطه عطف پیروزی انقلاب می‌داند.

وی افزود: هر روز اقتدار نظامی ایران در جهان در حال افزایش است و ارسال ۵ کشتی محموله نفتی ایران به آمریکای لاتین نشان دهنده این اقتدار است و به حرف کشورهای استکباری گوش نکردن و توانست اقتدار خود را به دنیا نشان دهد.

کارشناس فرهنگی عنوان داشت: ۱۵ خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران است، وقتی خون مردم در قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ بر زمین ریخته شد رژیم پهلوی نتوانست کشتار این مردم را پنهان کنند و قیام این مردم در آن زمان جهانی شد.

حسینی بیان کرد: خبر دستگیری امام خمینی (ره) وقتی به گوش مردم رسید در چندین شهر کشور قیام انجام شد، آن چیزی که قیام ۱۵ خرداد ورامین متمایز کرد این بود که مردم دشت ورامین کفن پوش وارد میدان شوند تا از رهبر انقلاب و مرجعیت دفاع کنند.

وی تاکید کرد: وظیفه همه رسانه‌ها، نهادهای فرهنگی این است که موارد و موضوعات انقلاب به نسل جوان انتقال و شفاف سازی کنند، باید جوانان را نسبت به موضوعات و اتفاقات صورت گرفته آگاه سازی کنند.

حسینی در ادامه افزود: آن کسانی که امروز خط فکری حضرت امام را تحریف می‌کنند به این معنی است که این افراد مسیر زندگی خود را عوض کردند و می‌خواهند بگویند که امام نیز با زندگی کاخ نشینی مشکلی نداشت، در صورتی که حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب کاملاً ساده زیست و بازندگی اشرافی مخالف هستند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ارتباط با کشورهای آمریکای لاتین در دولت نهم و دهم نیز وجود داشت با شروع به کار دولت یازدهم ارتباطات با کشورهای لاتین قطع شد حال می‌بینید دولت دوباره به فکر ارتباط با این کشورها افتاده است.

وی گفت: اگر فرمایشات رهبری در حوزه اقتصاد محقق شود کشور مشکلی نخواهد داشت، هر اقدامی که انجام می‌شود برای رضای خدا باشد برکت‌های فراوانی را به همراه خواهد داشت.

حسینی بیان داشت: اصحاب رسانه و هنرمندان و گروه‌های مختلف فرهنگی می‌توانند در محقق شدن اهداف انقلاب نقش بسزایی را ایفا کنند، فیلم و نمایش راه دیگر انتقال ارزش‌های والای نظام و انقلاب است.

کد خبر 4940423

منبع: مهر

کلیدواژه: سید محمد حسینی ورامین تاریخ معاصر ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شیوع کرونا شهرکرد گرگان قزوین عید سعید فطر بیرجند ایلام نماز عید سعید فطر مشهد روز جهانی قدس ۱۵ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۸۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیاتی: ترکمنستان نسبت به بازی رفت پیشرفت کرده بود/ حسینی می تواند فیکس تیم ملی شود

شاهرخ بیانی پیشکسوت فوتبال درباره برد تیم ملی برابر تیم ترکمنستان در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: به نظرم  زمین ترکمنستان آن قدر افتضاح بود که اصلا نباید در این زمین بازی کنند. با توجه به اینکه چمن مصنوعی بود، به خاطر همین بازیکنان حواسشان جمع بود که آسیب نبینند، چون سریع در این زمین آسیب می‌بینند. فوتبال زیبایی نبود و ما ۳ امتیاز این بازی را می‌خواستیم که گرفتیم.

تیم ترکمنستان دارد پیشرفت می کند 

او افزود: به نظرم تیم ترکمنستان نسبت به بازی رفت خیلی پیشرفت کرده بود و خیلی خوب و با حوصله و از عقب  فوتبال بازی می‌کنند و  معلوم است که دارند کار می‌کنند. بازیکنان ترکمنستان  توپ را از دروازه بان خود می‌گرفتند زیرش نمی‌زدند. اگر ما تحت فشارشان قرار می‌گذاشتیم خیلی راحت توپ را می‌گرفتند و چرخش توپشان خیلی خوب بود. مخصوصا مدافعانشان خیلی باحوصله بازی می‌کردند و این نشان دهنده این است که دارند پیشرفت می‌کنند.

کسب ۳ امتیاز اولین تفکر قلعه نویی بود 

بیانی درباره اینکه در بازی برگشت برابر تیم ترکمنستان فقط از یک جوان در ترکیب تیم ملی فوتبال استفاده شد، گفت: قلعه نویی گفته که به تدریج می‌خواهد تغییراتی در ترکیب تیم ملی صورت بدهد و یک دفعه نمی‌خواهد این کار را انجام بدهد. شرایط در بازی با ترکمنستان به صورتی بود که قلعه نویی می‌خواست ۳ امتیاز بگیرد و این اولین تفکر سرمربی است. اگر ما می‌خواستیم بیشتر به جوانان بازی بدهیم باید در زمین خودمان این کار را می‌کردیم که این اتفاق هم افتاد. به هر حال ما به ترکمنستان رفته بودیم تا ۳ امتیاز بگیریم. در ترکیب تیم ملی تغییر آن چنانی نداشتیم و قرار است تغییرات  با شیب ملایم  صورت بگیرد.

بازیکنان جوان باید برای بازی های سخت آبدیده شوند 

او افزود:  به هر حال سرمربی تیم ملی شرایط بازیکنان را می‌داند و ما نمی‌توانیم بگوییم که چرا جوانگرایی در تیم ملی انجام نمی‌شود. امیدوارم بازی به بازی جوانان ما بیشتر بازی کنند، چون بازیکنان جوان با بازی در چنین دیدار‌هایی برای بازی‌های سخت‌تر آبدیده می‌شوند و برای جام جهانی باتجربه خواهند شد. به نظرم تفکرات قلعه نویی این بود که اول ۳ امتیاز بازی را بگیرد و اگر ما چند گل می‌زدیم به طور حتم زودتر جوانان را به زمین مسابقه می‌فرستاد. او در آخر بازی یک مدافع به ترکیب تیم اضافه کرد که نزدیک بود یک گل هم بخوریم. بازی کردن در چنین زمین‌هایی سخت است و نمی‌توانید برنامه تاکنیکی داشته باشید.

سالم بیرون آمدن از چمن مصنوعی خودش برد محسوب می شود 

پیشکسوت فوتبال گفت: به نظرم سالم  بیرون آمدن از چمن مصنوعی خودش  کسب ۳ امتیاز  و برد است. تعجب می‌کنم که بازی ملی در چنین زمینی برگزار شود. تیم ترکمنستان دارد پیشرفت می‌کند، اما این تیم باید در ابتدا زیرساخت‌های خود را درست کند. هر تیمی که امکانات سخت افزاری اش درست شود بقیه مسائل فنی اش  در تمرینات درست می‌شود و پیشرفت می‌کند. البته تیم ترکمنستان با چنین زمینی می‌تواند پیشرفت کند، اما زمانبر است. خد ارا شکر که ۳ امتیاز گرفتیم و از آن طرف هم ازبکستان پا به پای ما دارد جلو می‌آید، اما ما در گروهمان اول شویم خیلی خوب است. با توجه به اینکه ما تیم اول آسیا هستیم در صورتی که برابر ترکمنستان مساوی می‌کردیم بد می‌شد.

بیانی تصریح کرد: بازیکنان  با وجود اینکه خیلی مواظب بودند که آسیب نبینند، اما چند نفر پایشان زخمی شد، چون زمین خیلی خراب بود. امیدوارم در بازی‌های بعدی جوانان بیشتر بازی کنند.

برقراری تعامل به نفع تیم ملی و باشگاه ها خواهد بود 

او درباره اینکه صدور بیانیه از سوی باشگاه استقلال مبنی بر استفاده از بازیکنان این تیم در تیم ملی فوتبال تاثیر در انتخاب ترکیب تیم ملی داشت، گفت: باشگاه استقلال هم برای منافع خودش صحبت کرده است. به نظرم ما باید از تیم ملی حمایت کنیم، چون این تیم برای همه مردم است و باید کمکش کنیم. مربیان باشگاهی با سرمربی تیم ملی تعامل داشته باشند، به نظرم تیم ملی ما بهتر از این هم می‌شود. معتقدم  مربیان باشگاهی با سرمربی تیم ملی جلسه بگذارند و شرایط بازیکنان خود را به کادر فنی بگویند. اگر تعامل وجود داشته باشد هم  به نفع تیم ملی فوتبال کشورمان و هم به نفع تیم‌های باشگاهی  خواهد بود.

حسینی می تواند فیکس تیم ملی شود 

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه عملکرد حسین حسینی را در درون دروازه تیم ملی فوتبال چطور دیده است، گفت: امسال حسینی خوب عمل کرده و امتیازات خوبی را برای استقلال گرفته است. او در چارچوب خیلی قابل اطمینان شده است. برعکس پارسال که این گلر یک مقدار ضعیف کار کرد، اما امسال عملکرد خوبی داشته است.  اگر  حسینی همین طور دروازه بانی کند، به نظرم می‌تواند فیکس تیم ملی هم شود، چون واقعا لیاقتش را دارد. ضریب اشتباهش در چارچوب دروازه استقلال کم است و امیدوارم با این اعتماد به نفسی که دارد بتواند در  بازی‌های تیم ملی در درون دروازه بایستاد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • استان قم از لحاظ نرخ رشد مشارکت در انتخابات، در جایگاه اول کشور ایستاد
  • دهم فروردین سالروز قیام سالروز قیام و حرکت بزرگ انقلابی مردم یزد
  • شهادت قله رستگاری است/ جنگ غزه ماهیت تمدن غرب را نشان داد
  • اجتماع «امام حسنی ها» همایش اقتدار و وحدت بی نظیر ملت ایران بود
  • ترس دشمن از گسترش انقلاب اسلامی
  • محفل باشکوه «امام حسنی ها» نشانه اثرگذاری گفتمان دینی است
  • بیاتی: ترکمنستان نسبت به بازی رفت پیشرفت کرده بود/ حسینی می تواند فیکس تیم ملی شود
  • امام خامنه‌ای: افغانستان از اصلی‌ترین مراکز فارسی است
  • خطر جنگ شناختی مهم‌ترین درس امام حسن(ع) برای امروز ما
  • خطر جنگ شناختی مهم‌ترین درس امام حسن (ع) برای امروز ما