Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصرف درازمدت و بیش از حد مجاز ماده NDMA ممکن است با احتمال بیشتر بروز سرطان همراه باشد.

همچنین، سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا تاکید می‌کند که قرص متفورمین پیوسته‌رهش سایر داروسازی‌ها و انواع دیگر متفورمین موجود در آمریکا مورد بررسی قرار گرفته و از بابت ناخالصی NDMA مشکلی ندارند.

از چند ماه پیش که احتمال وجود ناخالصی NDMA در داروهای متفورمین اعلام شد، همه منابع تامین متفورمین موجود در داروهای داروسازی دکتر عبیدی، مورد پایش دقیق این داروسازی قرارگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه‌گیری از تمام منابع متفورمین مورد استفاده در داروسازی دکتر عبیدی، در چندین نوبت صورت گرفت و به یکی از مراکز مستقل آنالیز مواد، مجهز به دقیق‌ترین دستگاه‌های موجود در ایران، فرستاده شد.گزارش این مرکز مستقل نشان می‌دهد همه نمونه‌های متفورمین عبیدی فاقد NDMA هستند.

شایان ذکر است داروسازی دکتر عبیدی در حال حاضر متفورمین را فقط در فرم رهش سریع (immediate-release) تولید می‌کند و تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر آلودگی این شکل متفورمین با ناخالصی NDMA منتشر نشده است..

برای آشنایی بیشتر با آن دسته از راهکارهای درمانی داروسازی دکتر عبیدی که برای کنترل دیابت استفاده می‌شوند و محتوی متفورمین هستند، اینجا را کلیک کنید. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دیابت داروسازی دکتر عبیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد

گوگل مدتی پیش تغییراتی بزرگ در طراحی نسخه‌ی دسکتاپ یوتیوب ایجاد کرد و آن را در اختیار اینسایدر‌ها قرار داد تا تجربه‌ی کاربری خود را گزارش دهند؛ اما واکنش‌های منفی نسبت به این طراحی بسیار بیشتر از حد انتظار بود. اکنون گوگل طراحی جدید را حذف کرده و همان طراحی پیشین را دردسترس قرار داده است.

طراحی جدید و ناموفق یوتیوب، عنوان، توضیحات و نظرات ویدیو‌ها را به نوار کناری منتقل می‌کرد و ویدیو‌های پیشنهادی را به‌صورت ردیف افقی و برجسته‌تر در زیر ویدیوی در حال پخش، به‌نمایش می‌گذاشت؛ درحالی‌که طراحی فعلی نسخه‌ی دسکتاپ، توضیحات و عنوان را زیر ویدیو و ویدیو‌های پیشنهادی را در قسمت کناری نشان می‌دهد.

طراحی ظاهری یوتیوب در چند سال اخیر تغییرات زیادی را تجربه کرده؛ اما مدت‌ها است که ظاهر یکپارچه‌ی خود را حفظ می‌کند و گهگاهی با تغییرات ظاهری جزئی همراه می‌شود و به‌نظر می‌رسد کاربران به تجربه‌ی یک «طراحی انقلابی و بزرگ» تمایل چندانی ندارند.

طراحی جدید یوتیوب در دسترس همه‌ی کاربران نبود، اما باز هم واکنش‌های منفی زیادی را در پی داشت. برخی از کاربران صرفاً به تغییرات قبلی بیشتر عادت کرده بودند و برخی دیگر، در استفاده از نسخه‌ی جدید با مشکلاتی مثل «از دید خارج شدن ویدیو هنگام خواندن دیدگاه‌ها» مواجه می‌شدند.

یوتیوب با طراحی و ویژگی‌های جدید برای بهبود تجربه کاربر به‌روز می‌شود

هنوز مشخص نیست که آیا گوگل این طراحی را برای همیشه کنار گذاشته است یا قصد دارد دوباره آن را امتحان کند، اما اکنون طبق اعلام کاربران ردیت، خبری از طراحی یادشده نیست.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برپایی پاویون ملی دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • خبر‌های کوتاه شهرستان بردسکن
  • متفورمین پرفروش ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری