Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:38:00 GMT

ادامه افزایش میزان رشد روزانه ابتلا به کرونا در ایران

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۸۷۰۷

ادامه افزایش میزان رشد روزانه ابتلا به کرونا در ایران

به گزارش روز سه شنبه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، محمدجواد دهقانی گفت: اطلاعات مستخرج از سامانه نماگر کووید-۱۹ نشان می‌دهد که میزان رشد متوسط روزانه مبتلایان ویروس کووید-۱۹در دنیا از ۱.۷۸ درصد در دهه سوم اردیبهشت به ۲.۰۴ درصد در دهه اول خرداد افزایش یافته است.
وی افزود: نکته قابل توجه کاهش میزان متوسط رشد روزانه فوتی دنیا از ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۹ درصد در دهه اول اردیبهشت به ۱.۲۹ در دهه اول خرداد بود که این میزان کاهش برای کشور نیز از ۱.۵۳ درصد به ۰.۸۴ درصد است.
دهقانی ادامه داد: در ۱۰ روز اخیر از یک تا ۱۰ خرداد (۲۱ تا ۳۰ مه ۲۰۲۰) تعداد کل مبتلایان در جهان از چهار میلیون و ۹۸۲ هزار و ۹۳۷ مورد به ۶ میلیون و ۹۴۶ هزار و ۲۱ مورد افزایش یافته است؛ بنابراین متوسط رشد روزانه بیماری در ۱۰ روز اخیر در دنیا برابر با ۲.۰۴ درصد است.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خاطرنشان کرد: بیشترین درصد جمعیت بهبود یافته در میان ۱۸ کشور مطرح شده متعلق به چین با ۹۴.۳۵ درصد، آلمان با ۹۰ درصد، ایران با ۷۸.۴ درصد، ترکیه با ۷۷.۹ درصد، مکزیک و عربستان با ۷۰ درصد، اسپانیا ۶۹ درصد، ایتالیا با ۶۷ درصد، کانادا با ۵۳ درصد و سایر کشورها زیر ۵۰ درصد و میزان متوسط بهبود یافته دنیا تا این زمان ۴۴ درصد است.
وی گفت: با وجود روند کاهشی میانگین رشد روزانه انتشار بیماری در کشور در فروردین ماه، این روند از نیمه دوم اردیبهشت متوقف و در مسیر افزایشی قرار گرفته است.
دهقانی اظهار داشت: روند کاهشی رشد متوسط روزانه در دهه اول، دوم و سوم فروردین ماه ۷.۵ درصد، ۵.۳۷ درصد، ۲.۴۵ درصد و این روند مناسب حتی در دهه اول اردیبهشت ادامه یافت؛ به طوری که در این زمان به حداقل میزان متوسط رشد روزانه یعنی به ۱.۳۲ درصد رسیده بود.

برچسب‌ها پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ویروس کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ویروس کرونا پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ویروس کرونا رشد روزانه دهه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ محمدی گفت: بیشترین میزان حمل بار در سال گذشته به مقصد استان‌های خوزستان، تهران و قزوین و کمترین آن مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و لرستان بوده است.

وی افزود: از مجموع ۱۱ هزار و ۸۴۳ تن کالای جابجا شده، پنج هزار و ۱۷۰ تن معادل ۴۳ درصد کالا‌ها از محموله‌های معدنی و ساختمانی بوده است.

رییس اداره کالای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: ۲ هزار و ۴۲۸ تن کالا معادل ۲۰ درصد شامل محموله‌های فلزی، ۹۹۰ هزار تن معادل هشت درصد شامل مواد شیمیایی و ۹۴۹ هزار تن به میزان هشت درصد شامل محصولات کشاورزی بوده است.

وی به موضوع کارت هوشمند رانندگان اشاره کرد و گفت: رانندگانی که تمایل به فعالیت در عرصه حمل و نقل عمومی دارند باید در زمان درخواست کارت هوشمند، دوره‌های آموزشی مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی را طی کنند.

محمدی افزود: هم اکنون دوره‌های آموزشی شاغلان بخش حمل‌ونقل عمومی از قبیل رانندگان و مهمان داران شامل دوره‌های آموزشی بدو خدمت و ضمن خدمت است که آموزش تخصصی ویژه شامل ایمنی لازم و نحوه برخورد و تکریم مسافر را در بر می‌گیرد.


دیگر خبرها

  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا /
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • رشد ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • کشور‌های همسایه مقصد ۸۰ درصد صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران