Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، با اعلام این خبر گفت: همانطور که آقای ظریف وزیر خارجه از عزیمت آقای سیروس عسگری به ایران خبر داد، وی ان شاء الله صبح فردا ( چهارشنبه ) وارد کشور می شود.

موسوی افزود: آقای عسگری با تلاش های دیپلماتیک و همت دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن و نمایندگی دائم ایران در نیویورک، از اتهامات واهی تبرئه و آزاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: آقای عسگری مدتی بخاطر بیماری کرونا و نیز وضعیت پروازها در آمریکا، در این کشور ماندگار شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: گمانه زنی ها درباره تبادل آقای عسگری با فردی دیگر صحت ندارد و آزادی وی بر اساس تبرئه از اتهامات بوده است.

آقای عسگری، استاد دانشگاه شریف به اتهام بی‌اساس سرقت اطلاعات محرمانه تجاری متهم شد اما دولت آمریکا نتوانست در دادگاه اتهامات علیه وی را ثابت کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزارت خارجه سیروس عسگری آقای عسگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۸۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجاوز دیگری صورت بگیرد قاطع‌تر پاسخ می‌دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری، در مورد اقدامات دیپلماتیک ایران در رابطه با حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق، اظهار کرد: جنایتی که رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق انجام داد، نقض مفاد منشور ملل متحد و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی یک کشور عضو سازمان ملل متحد بود.

وی افزود: از وظایف حرفه‌ای دستگاه وزارت خارجه بود که این اقدام را در سطح بین‌المللی مورد پیگیری قرار دهد؛ در کمتر از ۲۴ ساعت بیانیه‌ای تنظیم و توسط روسیه در شورای امنیت به بحث گذاشت؛ لذا ایران در این چارچوب عمل کرد.

کنعانی تصریح کرد: متأسفانه به رقم اقدام حرفه‌ای ایران، سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه مانع تصویب بیانیه محکومیت رژیم اسراییل شدند؛ در سایه نقش منفی این سه کشور، شورای امنیت نتوانست نقش خود را به درستی انجام دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: دستگاه دیپلماسی ایران، در یک دیپلماسی کاملاً فشرده و فعالیت شبانه‌روزی سفارت‌خانه‌ها در خارج از کشور و همچنین برگزاری جلسات توجیهی دو یا چندجانبه با سفرای کشورهای خارجی در ایران، تلاش کرد این اقدام جنایت‌آمیز را محکوم کند.

وی ادامه داد: این اقدامات نتیجه بسیار درخشانی را برای دولت جمهوری اسلامی ایران به ثبت رساند. بیش از ۳۰ مکالمه تلفنی وزیر امور خارجه با مقامات خارجی مشتمل بر این رویکرد بود که آنچه ایران انجام داد، یک اقدام قانونی و مشروع بوده است.

کنعانی ادامه داد: ایران به عنوان دولت متعهد و مسؤولیت‌پذیر در تلاش‌های دیپلماتیک ثابت کرد رژیمی که اقدام به تجاوز کرده باید در چارچوب سازوکارهای بین‌المللی، تنبیه شود.

وی اظهار کرد: ایران مبتنی بر حق ذاتی و مشروع و مسلم و شناخته شده خود از منظر حقوق بین‌الملل، اقدام نظامی لازم را در جهت ایجاد بازدارندگی انجام داد و دو مقر نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که مستقیما در عملیات جنایت‌آمیز حمله علیه مقر دیپلماتیک ایران و به شهادت رساندن مستشاران نظامی ایران در دمشق نقش داشتند را مورد حمله قرار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: ایران مقدمات سیاسی، حقوقی و بین‌المللی لازم را انجام داده که متجاوز تنبیه شود؛ ایران نمی‌تواند نسبت به منافع و امنیت ملی و امنیت شهروندان خود دست بسته بماند.

وی تصریح کرد: ایران این عملیات را در چارچوب حفظ صلح و امنیت منطقه‌ای انجام داد و به هیچ وجه به دنبال دامن‌زدن به بحران و جنگ در منطقه نیست؛ هیچ هدف اقتصادی، مسکونی یا هیچ شهروند عادی مورد هدف قرار نگرفتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بیان کرد: عملیات پایان یافته است و ایران به دنبال ایجاد ثبات و آرامش در منطقه است؛ اگر اقدام متجاوزانه دیگری از هر مبدایی صورت بگیرد یا هر کسی کمکی به این رژیم کند، پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهد داد.

کنعانی اظهار کرد: به حمایت از مردم فلسطین ادامه می‌دهیم و در حفاظت از امنیت ملی خود با هیچ طرفی مسامحه نخواهیم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به مصوبه اخیر کنگره آمریکا در رابطه به کمک به رژیم صهیونیستی افزود: اگر حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی نبود، این رژیم حتی یک روز امکان ادامه جنگ نداشت؛ مصوبات جدید و مایه تاسف آمریکا جهت کمک به این رژیم، چیزی جز پاداش به جنایات جنگی در سرزمین فلسطین نیست.

کنعانی گفت: متاسفانه دولت آمریکا اعتبار ملت خود را در کنار یک رژیم غاصب قرار داده که تا به امروز چیزی جز شکست نداشته است؛ طبیعتا دولت آمریکا روی طرف بازنده شرط‌بندی کرده است.

وی با اشاره به خرابکاری نافرجام در اصفهان هم گفت: جهات ذی‌ربط درباره این موضوع پاسخ داده‌اند؛ اتفاق رخ‌داده ایضایی بوده و ارزش نظامی هم نداشت. رژیم صهیونیستی مسوولیت این اتفاق را برعهده نگرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: ایران در ارتباط با حفاظت از امنیت ملی خود، مقتدرانه ثابت کرده که از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند.

در حال تکمیل...

کد خبر 6085216 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • ببینید | روایت سخنگوی وزارت خارجه از محتوای پیام‌های جدید آمریکا به ایران
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • تجاوز دیگری صورت بگیرد قاطع‌تر پاسخ می‌دهیم
  • رئیس جمهور فردا تهران را به مقصد پاکستان ترک می‌کند
  • رئیس جمهور فردا (دوشنبه) تهران را به مقصد پاکستان ترک می‌کند
  • آیت‌الله رئیسی فردا به پاکستان سفر می‌کند