Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید شهاب الدین عبدلی، کارشناس روابط عمومی شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل سیاست های وزارت نیرو و عدم صدور مجوز قانونی جهت برق رسانی، در حال حاضر انجام این امر مهم برای روستای میان بازار امکان پذیر نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، تعدادی از اهالی روستای میان بازار نارویی با این پایگاه خبری تماس گرفتند و از نداشتن برق گلایه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این افراد بودجه برق دار شدن روستا در سال های گذشته به بخشداری واریز شد، اما هنوز چراغ خانه ها خاموش است و برخی از ساکنان مجبور به ترک محل زندگی خود و حاشیه نشینی در اطراف شهر شده اند.

بودجه برق دار شدن روستا چهار سال پیش واریز شد

فرمانده پایگاه بسیج این روستا به نمایندگی از دیگر اهالی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: روستای میان بازار نارویی دارای 40 خانوار است که از جاده کرمان دو کیلومتر و از جاده زابل هم دو کیلومتر با تیر برق فاصله دارد، این روستا در مسیر جاده زابل و رو به روی لار و در  15 کیلومتری زاهدان واقع شده است.

کامبیز نارویی بیان کرد: سال ۹۵ «محمدی» بخشدار وقت اعلام کرد بودجه برق روستا به بخشداری واریز شده است و می توانیم برای برق دار شدن آن اقدام کنیم.

وی ادامه داد: این روستا تنها روستای بخش مرکزی زاهدان است که سند مالکیت دارد، به علاوه مسجد، پایگاه بسیج، کد روستا و کدپستی دارد، در گذشته نیز شورای روستا داشت که به دلایلی این دوره منحل شد و باید برای دوره بعد اقدام شود.

به گفته نارویی بانوان روستا گواهینامه های بافندگی و پرورش مرغ دارند، اما به دلیل نبود برق امکان زندگی و کار در آن نیست و بر این اساس عده ای از ساکنان مجبور به حاشیه نشینی در شهر شدند که توان پرداخت اجاره را ندارند.

امکان برق رسانی وجود ندارد

سید شهاب الدین عبدلی، کارشناس روابط عمومی شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: روستای میان بازار (نیم بازار) از توابع بخش مرکزی شهرستان زاهدان با کد آبادی ۷۱۱۶۳۱ دارای پنج خانوار و به فاصله چهار کیلومتری از شبکه برق و در اراضی ملی واقع شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس و به دلیل سیاست های وزارت نیرو مبنی بر برق رسانی به روستاهای بالای ۱۰ خانوار و همچنین عدم صدور مجوز قانونی جهت برق رسانی، در حال حاضر انجام این امر مهم برای این روستا امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: برق رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۸۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته

به گزارش همشهری آنلاین، در پی بارش باران که سبب جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر و نفوذ شدید آب در منازل مسکونی مردم در شهر کنارک شده بود، یک گروه ۳۵ نفره از آتش نشانان پایتخت به همراه خودروها و تجهیزات کامل، به این شهر اعزام شدند.

حضور سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در شهر کنارک به منظور کمک رسانی و با تعاملات معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و وزارت کشور بوده است. با هماهنگی مسئولان محلی، این گروه اعزامی از تهران تا به حال تخلیه آب از حدود ۵۰ ساختمان انجام و مسیرهای اصلی ۸ روستای شهرستان کنارک را باز شد به طوری که امدادرسانی و خدمات رسانی به هموطنان را انجام و تقریبا کار رو به اتمام است.

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در حادثه ساختمان متروپل و همچنین سیل امام‌زاده داود نیز خدمت رسانی کرده است.

بیشتر بخوانید:

دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟ آتش نشانان تهرانی در حال تخلیه آب از خانه سیل زدگان بلوچ | نجات یک بیمارستان مهم در کنارک کد خبر 846957 برچسب‌ها سيل آتش‌ نشانی شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • سریال مشاور و روایتی از باز کردن کلاف‌های پیچیده زندگی
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • ۲ پروژه روشنایی معابر در منطقه شهرک جهاد زاهدان در حال اجرا است
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • شغل نان و آب‌دار چراغ‌روشن‌کنی را چه کسانی عهده‌دار بودند؟
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • چراغ سبز افزایش قیمت خودرو داده شده