Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اولین جلسه کمیته شورای سیاستگذاری همایش ملی مجازی مدیریت بحران کرونا(فرصت ها و تهدیدها)، با شعار مصونیت افزایی گام دوم انقلاب، با حضور رئیس و مسئولین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، نمایندگان سازمان پدافندغیرعامل و تعدادی از چهره های علمی و دانشگاهی کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد استان تهران، در این جلسه با تقدیر از عملکرد علمی-پژوهشی واحد تهران شمال، موضوع کرونا را یک موضوع مهم جهانی و نقطه عطفی در تاریخ خواند که تبعات مثبت و منفی بزرگی را در پی داشته و دارد.

رئیس دانشگاه آزاد استان تهران، نمره مدیریت کشور در موضوع کرونا را در سطح جهان قابل تقدیر خواند و نقش مقام معظم رهبری در کسب این توفیق را بسیار مشهود و غیرقابل کتمان ذکر کرد.

وی از اعضای شورای سیاستگذاری این همایش خواست که ابعاد مختلف شیوع ویروس کرونا در این همایش مورد نظر قرار گیرد و طی آن، راهکارهایی برای موارد مشابهی که در آینده ممکن است رخ دهد، تدوین شود.

آقامیری در پایان ضمن تاکید بر این موضوع که در این همایش مهم از ظرفیت تمام دانشگاه های کشور اعم از دانشگاه آزاد، دانشگاه های ملی، دانشگاه های پزشکی و سازمان های ذیربط استفاده گردد، گفت: تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در این زمینه با این مجموعه همکاری کامل خواهند داشت.

در این جلسه حمیدرضا خالدی، رئیس واحد تهران شمال، با گرامی داشت یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدای 15 خرداد و تمامی شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعین حرم، هدف از برگزاری این همایش را استفاده از ظرفیت بالای دانشگاه آزاد در حوزه های مختلف علمی-پژوهشی خواند و گفت: بهره گیری از تجربیات تلخ و دستاوردهای مثبت مدیریت بحران کرونا و گفتمان سازی علمی و تقویتِ تولید دانش در تمامی زمینه های آن در جهت افزایش تاب آوری جامعه و کاهش آسیب پذیری در برابر بحران ها و تهدیدات آینده بسیار مهم و ضروری بوده و نقش دانشگاه در این زمینه بسیار اساسی و محوری است.

خالدی در ادامه سخنانش 7 محور کلی این همایش را "مدیریت"، "اقتصاد"، "حقوق و روابط بین الملل"، "سلامت"، "رسانه"، "سبک زندگی"، "آموزش و پژوهش و فناوری" اعلام کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با اشاره به اینکه بحران کرونا، بحران بسیار گسترده و پیچیده ای بود که در شروع گام دوم انقلاب با آن مواجه شدیم، گفت: توجه به درک دقیق تر از واقعیت های جهان پساکرونا در جهت مصونیت بخشی نظام و حفظ اقتدار کشور در مسیر گام دوم انقلاب باید در دستور کار نخبگان جامعه و حوزه های اندیشه ورز قرار گیرد تا در اخذ تصمیمات و سیاستگذاری مدیران عالی کشور استفاده گردد.

در ادامه این جلسه، محبی، معاون فرهنگی سازمان پدافندغیرعامل، با بیان این مطلب که جهان در حال یک پوست اندازی و تغییر و تحول عظیم است، گفت: دانشگاه باید خود را با رویکردهای کشور هماهنگ کند و در موضوعات مختلف تمهیدات علمی لازم را بیاندیشد.

وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام گرفته توسط وزارت دفاع، بسیج، نیروی انتظامی و ارتش در حوزه مبارزه با شیوع کرونا، گفت: در کشور ما دیپلماسی جهادی بهتر از هر نوع دیپلماسی جواب می دهد.

معاون فرهنگی سازمان پدافندغیرعامل با ارائه این توصیه که تاثیرفضای سایبری بر نحوه مقابله با کرونا نیز در سرفصل های همایش گنجانده شود، گفت: لازم است که این همایش با نگاه به آینده و با رویکرد آینده نگرانه تعریف شود.

در ادامه این جلسه هر کدام از اعضای کمیته شورای سیاستگذاری همایش، نظرات و دیدگاه های خود را مطرح و پیرامون محورهای اصلی همایش بحث و تبادل نظر کردند و مقرر شد که این جلسات تا نهایی شدن جزئیات همایش، ادامه یابد.

همایش ملیِ مجازی مدیریت بحران کرونا(فرصت ها و تهدیدها) با شعار "مصونیت افزایی گام دوم انقلاب"، به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در نیمه شهریور سال جاری با ریاست دکتر طهرانچی و محمودرضا آقامیری بعنوان دبیر همایش برگزار خواهد شد.

297 / 167 دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال همایش ملی مدیریت بحران کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال همایش ملی مدیریت بحران کرونا دانشگاه آزاد اسلامی مدیریت بحران کرونا واحد تهران شمال گام دوم انقلاب استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۸۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه

محمد حاتمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با تأکید بر تقویت حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان این واحد دانشگاهی اظهار کرد:‌ این دانشگاه در سال جاری با جذب هسته‌های فناور جدید، عقد تفاهم‌نامه با مراکز علمی و تحقیقاتی، شرکت در نمایشگاه‌های معتبر و برگزاری جلسه شورای مرکز رشد حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان واحد تربت‌حیدریه را تقویت خواهد کرد.

وی افزود:‌ پیگیری فعالیت‌ هسته‌های فعال در حال تبدیل به واحد‌های فناور و ترجیحاً رسیدن به محصولات دانش‌بنیان، برگزاری فعالیت‌های فناورانه از برگزاری جشنواره، استارت‌آپ ویکند، ایده آرا و برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مرتبط با شرح وظایف از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه برای تقویت حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان در سال 1403 خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه با بیان اینکه ساخت نمونه اولیه دستگاه تشخیص ضخامت گل زعفران در بخش حوزه فناوری از‌جمله فعالیت‌های این واحد دانشگاهی در سال گذشته بود، عنوان کرد:‌ تعداد هفت هسته فناور با عناوین هسته تریکامد و cpr، الکنو، آماتیس در حوزه پزشکی و توانبخشی، هسته‌های ویرا صنعت فجر طاهر، ایده پردازان پویا و پویش در حوزه غیرپزشکی در واحد تربت‌حیدریه فعالیت دارند.

حاتمی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه فاقد سرای نوآوری است، گفت:‌ برگزاری دوره بازار مالی ارز‌های دیجیتال و فارکس، همکاری با نهاد‌های مرتبط با کارآفرینی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان و شرکت‌های که در زمینه آموزش مهارت‌های مختلف فعالیت دارند با استفاده از امکانات و ظرفیت دانشگاه ازجمله فعالیت‌‌های این واحد دانشگاهی در سال گذشته است.

وی عنوان کرد:‌ برگزاری دوره‌های تخصصی و حمایت مالی، جلسه و ارتباط با شرکت‌های فناور موفق راهکاری برای  توسعه زیست‌بوم فناوری در کشور است که دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه در همین راستا جذب طرح‌ و اختراعات نوآور، حمایت از طرح‌های منتخب و آموزش مسیر صحیح و آسان در رسیدن به محصول در اختیار گذاشتن امکانات و تجهیزات دانشگاه، حمایت مالی طبق بخشنامه‌های جاری را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکمیل زنجیره دانش‌شهر ایران با گشایش ناحیه نوآوری
  • ایستادگی مردم غزه تفوق گفتمان مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را اثبات کرد
  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • لزوم حکمی‌سازی مراکز علمی برای تولید دانش مبتنی بر بینش
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • آزاد راه قزوین - تهران پر حادثه‌ترین محور استان قزوین
  • راهکارهای شش‌گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید
  • تحقق شعار سال با به‌روزرسانی فناوری‌ و تجهیزات بخش تولید
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات