Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@02:23:03 GMT

اولین سوال از وزیر اقتصاد در مجلس یازدهم

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۹۳۰۹

اولین سوال از وزیر اقتصاد در مجلس یازدهم

خبرگزاری فارس: اولین سوال از وزیر در مجلس یازدهم در قالب سوال سید محسن دهنوی نماینده مردم تهران شمیرانات، ری و اسلامشهر و پردیس از فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی کلید خورد.

محسن دهنوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به تازگی در حساب توئیتری خوداعلام کرده که از اولین اقداماتش در مجلس شورای اسلامی پیگیری این «حق مردم» از وزیر اقتصاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهنوی در حساب توئیتری‌اش می‌نویسد: «باید پای حق مردم ایستاد. دلیلی ندارد که برخی شرکت‌های بورسی، با بهانه نبود زیرساخت، مبالغ پایین سود سهامداران را پرداخت نکنند و با آن، ثروت‌های هنگفتی برای خود جمع کنند. چرا از سجام برای حل این مشکل استفاده نمی‌شود؟ اولین سوال از وزیر اقتصاد را در این موضوع مطرح خواهم کرد.»

در متن سوال محسن دهنوی که امروز هیات رئیسه مجلس وصول آن را اعلام کرده، آمده است:
«سالهاست که مبالغ خرد زیادی از سود نقدی شرکت های بورسی به دلیل زمانبر بودن فرآیند دریافت از طریق بانک ها اخذ نشده و در قالب حساب های پرداختنی بلندمدت به جیب شرکتها می رود. سامانه سجام در راستای اجرای قوانین مبارزه با پولشویی و تروریسم مالی توسط شرکت سمات راه اندازی شده است. اما متاسفانه با وجود سجامی شدن بخش اعظمی از سهامداران کماکان سود نقدی به روش سنتی از طریق مراجعه به بانک ها پرداخت می شود. به گفته مدیرعامل شرکت سمات فقط 10 شرکت سودهای نقدی خویش را از طریق سجام پرداخت می کنند. زمانبر بودن فرآیند دریافت و همچنین ناآگاهی برخی سهامداران خرد باعث عدم مراجعه به بانک ها برای دریافت این مبالغ خرد می شود. از آنجا که سود نقدی پرداختنی شرکت ها و اوراق در مجموع به طور متوسط سالانه 50 هزار میلیارد تومان می باشد، حتی ضایع شدن بخش کوچکی از این مبلغ نیز می تواند باعث زیان سهامداران خرد و مردم شود.

طبعا شرکت ها از عدم مراجعه برای دریافت سود و همچنین بانک ها از طریق ماندگاری مبالغ در حساب ها منتفع می شوند. تصویب و اجرای قوانین الزام آور می تواند شرکت ها را ملزم به پرداخت سودهای نقدی از طریق شرکت سپرده گذاری و مدیریت وجوه کند.»

پیش از این بیش از ۳۰۰۰ امضا در برخی کارزارهای مجازی برای مجبور کردن شرکت‌های بورسی به واریز سود از طریق سجام جمع‌آوری شده بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر اقتصاد مجلس یازدهم شرکت ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۹۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم

مجتبی ذوالنوری، نماینده مجلس، با حضور در دانشگاه قم و با انتقاد از قالیباف اظهار کرد: در موضوع بازنشستگی بعضی از نماینده‌ها متوجه نشدند و رأی دادند از جمله خود بنده!

نماینده مردم قم در خصوص رای موافق به افزایش سن بازنشستگی و مخالفت با آن تشریح کرد: در این مورد موضوع به گونه‌ای مطرح ‌شد که بعضا نمایندگان به درستی متوجه بحث نشدند و حین رای‌گیری و با توجه به زمان بسیار محدود آن، به موضوع مورد بحث رای اشتباه داده ‌شد؛ در این خصوص هم چنین بوده که بنده و برخی نمایندگان به دلیل تداخل مباحث متوجه نشده و به اشتباه رای دادیم که وقتی موضوع مشخص شد شخصا هم به صورت علنی و هم از طریق نامه به دبیر شورای نگهبان اعلام کردم که این مصوبه ایراداتی دارد و شرعا نیز اشکال دارد.

دیگر خبرها

  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • قرار داد واگذاری شركت های استقلال و پرسپولیس امضا شد
  • اراده جدی دولت برای مشارکت مردم و بخش غیردولتی در اقتصاد
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • خوش چهره: در جمع روحانیون برجسته سخنرانی می کردم، سوال شان این بود که مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می شود؟!
  • ببینید | پاسخ به یک سوال جنجالی؛ زگیل تناسلی یا ایدز واقعاً از طریق کاشت و ترمیم ناخن منتقل می‌شوند؟
  • نوری قزلجه: تعطیلی روز پنجشنبه ارتباطات رسمی را به مدت ۴ روز قطع خواهد کرد / تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است + فیلم
  • رایتل پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی را دریافت کرد