Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده کنگره ایالات متحده و قانون‌گذار آمریکایی قرار است لایحه‌ای ارائه دهد که به موجب آن، قربانیان اجازه دارند از افسران پلیس به خاطر اقدامات غیرقانونی آن‌ها شکایت کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در حالی که تمام شهرها در آمریکا گرفتار طوفان اعتراضات علیه مرگ یک آمریکایی سیاه‌پوست تحت بازداشت پلیس مینه‌سوتا به نام "جورج فلوید" شده‌اند، "جاستین عماش"، نماینده ایالات متحده و محافظه‌کار مستقل از میشیگان، آماده ارائه لایحه‌ای است که به دادخواست‌های مدنی علیه پلیس، چراغ سبز نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام بی‌سابقه است، زیرا در حال حاضر، دکترین مصونیت صلاحیت دیوان عالی آمریکا کاملاً طرفدار پلیس است و از آن‌ها در برابر تسویه حساب‌های مالی با قربانیان یا خانواده‌های اندوهگین آن‌ها حفاظت می‌کند؛ حتی زمانی که دادگاه به این نتیجه رسیده باشد که پلیس حقوق شهروندی را نقض کرده است.

عماش در نامه‌ای به همکاران خود نوشت: قتل وحشیانه جورج فلوید تنها آخرین نمونه از مجموعه سوانحی است که طی آن‌ها پلیس دست به چنین سوء‌رفتار فاحشی می‌زند. این رویه ادامه پیدا می‌کند به این خاطر که پلیس از لحاظ قانونی، سیاسی و فرهنگی، تافته جدابافته‌ای است. این موضوع باید متوقف شود تا چنین اتفاقاتی تکرار نشوند.

این اظهارات عماش، قانون‌گذاری که قرار است روز پنجشنبه لایحه را ارئه دهد، با حمایت "ایلهان عمر"، عضو مجلس نمایندگان آمریکا روبه‌رو شده است.

تعدادی از سناتورها نیز به طور مستقل وعده انجام اقدامات جداگانه‌ای را دادند که به عنوان مثال می‌تواند یک ثبت ملی برای سوء رفتار پلیس ایجاد و انتقال تسلیحات نظامی به پلیس محلی را متوقف کند.

آمریکا از دوشنبه گذشته، زمانی که جورج فلوید بر اثر فشار زانوی درک شووین، افسر پلیس مینیاپولیس بر گردن او به مدت ۸ دقیقه جان داد، شاهد اعتراضات بسیاری بوده است. عمل شووین در حالی انجام شد که فلوید پس از گذشت ۴ دقیقه اول بیهوش شده بود.

همزمان با بالا گرفتن اعتراضات علیه کشته شدن فلوید و خشونت پلیس که طی هفته گذشته به شورش‌های خشونت‌آمیز تبدیل و به غارت، آتش سوزی و درگیری با پلیس انجامیده است، شووین ابتدا اخراج و سپس به قتل درجه ۳ و کشتار درجه ۲ محکوم شد.

هزاران سرباز گارد ملی برای گشت‌زنی در شهرهای بزرگ آمریکا در ۱۵ ایالت فراخوانده شده‌اند. این در حالی است که به منظور پراکنده کردن جمعیت خشمگین، در حداقل ۴۰ شهر نیز حکومت نظامی اعلام شده است. اعتراضات تاکنون در حدود ۷۵ شهر به وقوع پیوسته است و رئیس جمهور دونالد ترامپ اعلام کرد که "همه منابع موجود فدرال - غیرنظامی و نظامی - را برای متوقف کردن شورش و غارت" به کار می‌گیرد.

لینک کوتاه: asriran.com/0034IX

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آمریکا کنگره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس

اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه و حمایت‌های تمام‌ قد واشنگتن از تل‌آویو همچنان ادامه دارد؛ دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا مجبور به تعطیلی کلاس‌های درس شده و هم‌چنین اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین امروز – پنجشنبه – دست به اعتصاب زده و تمامی فعالیت‌های آموزشی را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا آغاز شد. آنها نسبت به جنگ غزه و حمایت‌های آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه معترض هستند و خواستار خاتمه جنگ و آتش‌بس هستند.

روزنامه گاردین به نقل از بیانیه مشترک اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین می‌نویسد: «ما شاهد ضرب‌وشتم دانشجویان زن توسط پلیس بوده‌ایم و هم‌چنین دیده‌ایم که پلیس با خشونت آنها را دستگیر می‌کند. ما این واکنش نظامی پلیس به معترضان حامی فلسطین را محکوم می‌کنیم. پلیس و نیروهای ایالتی اعتراض مسالمت‌آمیز دانشجویان را با خشونت پاسخ داده‌اند؛ اقدامی که تمام جامعه ما را ناامن می‌کند.»

آنها هم‌چنین در اعتراض به این رفتار خشونت‌آمیز، تمامی فعالیت‌های اداری و آموزشی دانشگاه را به حالت تعلیق درآوردند و طی فراخوانی قرار است امروز ساعت ۱۲:۱۵ ظهر به وقت محلی در دانشکده تجمع کنند.

پلیس تگزاس هم‌چنین روزنامه‌نگاری را که در حال پوشش خبری اعتراضات در دانشگاه تگزاس در آستین بود، دستگیر کرد. گزارش شده که عکاس تلویزیون «فاکس۷» نیز دستگیر شده است.

نیروهای امنیتی با دانشجویان معترض نسبت به جنگ غزه درگیر شده‌اند و برای سرکوب اعتراضات آنها تاکنون چندین نفر را بازداشت کرده‌اند. «گِرگ ابوت» فرماندار تگزاس می‌گوید «تا زمانی که معترضان متفرق نشوند»، این دستگیری‌ها و موج سرکوب دانشجویان ادامه خواهد داشت.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین
  • اعتراضات دانشجویی به جنگ علیه غزه از آمریکا به اروپا کشیده شد
  • تحصن حامیان فلسطینی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا؛ دانشجویان چه می‌خواهند؟
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • خیزش دانشجویی در آمریکا و درگیری پلیس با دانشجویان
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ملی  (+عکس)
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا  (+عکس)
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت