Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@14:02:08 GMT

پادگان 06 بناها و فضاهای تاریخی و ارزشمندی دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۵۹۶۲۰

پادگان 06 بناها و فضاهای تاریخی و ارزشمندی دارد

احمد مسجد جامعی در دویست و هفدهمین جلسه شورا و در جریان بررسی نام گذاری پادگان 06 به نام بوستان ارتش در اقدامات انجام گرفته در خصوص تبدیل پادگان 06 به فضای سبز گفت: این کار دوره قبل هم انجام شد و امضای آقای دکتر حناچی به عنوان معاون وزیر مسکن پای سند هست. یعنی از همان موقع مطرح بوده و یک مبادلات مالی هم صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسجدجامعی وجود محوطه ها و ساختمان های ارزشمند در پادگان 06 را مورد نظر قرار داد و گفت: پادگان 06 بناها و فضاهای تاریخی و ارزشمندی دارد که سالهاست در حال استهلاک و از هم پاشیدگی هستند. تا به حال کسی با نگاه میراثی به آنجا نگاه نکرده است.

وی با بیان این نکته که برخی ساختمان های پادگان 06 دارای ارزش معماری و تاریخی است، افزود: بعضی از این ساختمان ها ارزش این را دارد که حتی نامگذاری خاصی برای آنها شود. به عنوان مثال، یک ساختمان محل کار، یا دفتر یکی از فرماندهان ارتش بوده، که نقش مهمی در تحولات نظامی داشته است. اینجا تنها این نیست که یک پادگان چند 10 هکتاری باشد و یک نامی برایش انتخاب شود.

وی در ادامه به اهمیت تاریخی پادگان 06 اشاره کرد و بیان داشت: این پادگان واجد خاطرات تاریخی، نظامی و رویدادهای بزرگی است، که یا از همین‌جا شکل گرفته، یا این‌که در ظهور آن نقش داشته است. بنابراین نباید به این مرکز صرفا به عنوان فضای سبز نگاه کرد . آنجا میراث طبیعی است که حتی چند قنات آن هم مهم است.

برخی بناهای پادگان 06 مورد بی‌مهری قرار گرفته است

مسجدجامعی به تلاش هنرمندان برای حفظ این پادگان تاریخی اشاره کرد و گفت: در دوره‌ای فضای سبز پادگان 06 در معرض خطر و آسیب قرار گرفت، که هنرمندان اعتراض کردند و خوشبختانه پیشگیری شد. حتی وزیر دفاع هم با یکی از هنرمندان تماس گرفت، و پیگیر قضیه شد که پیگیری وزیر دفاع برای آن هنرمند خیلی شیرین بود. متاسفانه در بازدید آخری که داشتم این بناها مورد بی مهری قرار گرفته و بعضی از آنها در حال از بین رفتن بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پادگان 06

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۹۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل دانشگاه‌های آمریکا به پادگان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از کانال تلگرام شبکه تلویزیونی العهد، در پی برگزاری تجمع‌هایی در اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوارغزه در دانشگاه‌های آمریکا، این دانشگاه‌ها به پادگان تبدیل و ۹۳ نفر بازداشت شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • تبدیل دانشگاه‌های آمریکا به پادگان
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان
  • توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است
  • نگاه استان به پروژه‌های درمانی و سلامتی قزوین ویژه است
  • چرا تندروها ظریف را ترسو، واداده، وسط باز، سازشکار و فریب خورده نامیدند؟/ ایرانیان چه زندگی را انتخاب کرده اند؟ / آیا عهدنامه ترکمانچای منفی بود؟