Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان  گفت: در حال حاضر توانستیم بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم و بیش از ۶۷ هزار تن دانه روغنی کلزا آن هم در شرایطی که استان روز‌های بسیار سخت و خطرناک شیوع ویروس کرونا را تجربه می‌نمود، با موفقیت خریداری نمائیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با آغاز سال جدید و شروع فصل برداشت محصولات کاشت پائیزه کار بزرگی در استان خوزستان از سوی اداره کل غله و سایر مباشرین خرید تضمینی آغاز گردید.

 امیری زاده با اشاره به اینکه روز‌های آخر این پروسه بزرگ اقتصادی را دنبال می‌کنیم بیان داشت: کار خرید تضمینی دو قلم از محصولات کشاورزی علاوه بر آثار ظاهری خودکفایی سالیانه باعث می‌شود تا حجم بزرگی از نقدینگی بجای اینکه بصورت ارز از کشور خارج شود در میان همین مردم بخصوص کشاورزان زحمت کش استان توزیع گردد و تبعات بسیار خوبی را در رونق سایر فعالیت‌های اقتصادی کشور ایفا نماید.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان تصریح کرد: تا کنون قریب به ۶۲ هزار کشاورز در قالب ۱۹۸ هزار و ۶۰۱ محموله وارد شده به مراکز مجاز خرید تضمینی در این فعالیت بزرگ اقتصادی مشارک داشته اند که این موضوع می‌تواند نقطه عطفی برای تحول و شکوفایی اقتصادی استان و کشور قرار گیرد چرا که با روند رو به رشد تولید محصولات کشاورزی و افزایش بهروری می‌توان آینده‌ای بهتر و سرشار امید را برای مردم استان همچنین بهبود ذخایر غذایی کشور متصور باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: ارزش ریالی دو محصول خریداری شده بیش از ۲ هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد مطالبات به حساب کشاورزان محترم واریز شده و از آنجا که پروسه خرید گندم و کلزا در کشور هنوز به انتها نرسیده است بزودی شاهد افزایش نقدینگی جهت پرداخت مانده مطالبات این قشر زحمت کش و مهم جامعه خواهیم بود و اگر گندم را به عنوان یک محصول غذایی استراتژیک نگاه کنیم بطور حتم مسئله خودکفایی بسیار حائز اهمیت و در شرایط فعلی یک اتفاق بزرگ به حساب خواهد آمد.

او افزود: همگیری ویروس کرونا در جهان باعث شده تا اقتصاد در بسیاری از کشور‌های دنیا دچار یک خوددرگیری و آشفتگی شود و شکی نیست در آینده‌ای نه چندان دور آثار و تبعات این شرایط نامطلوب بهداشتی بر امنیت غذایی کشور‌ها بصورت چشمگیری نمایان خواهد شد، اما خوشبختانه با تدبیری که از سوی دولت و شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران برای ذخایر کالای استراتژیک طی ماه‌های اخیر صورت گرفته ان شاءالله تا پایان سال مردم غیور و ولایتمدار ایران هیچگونه دغدغه در خصوص تامین اقلام ضروری و کالا‌های استراتژیک نخواهند داشت.

امیری زاده گفت: حال که مسیر خودکفایی در گندم به نتایج بسیار خوبی دست یافته، می‌بایست گام‌های مثبتی برای تثبیت آن همچنین سرعت و رشد مسیر پیش رو برای تولید و بهروری دانه روغنی کلزا در پیش بگیریم چرا که چنین تدبیری ما را نسبت به حوادث و وقایع متفاوت آینده مصون می‌دارد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان نظیر رونق اقتصادی، وابستگی نداشتن به سایر کشورها، افزایش خودباوری، اشتغال و ازدواج جوانان، بهبود معیشت قشر عظیمی از جامعه را ماحصل خودکفایی در تولیدات محصولات کشاورزی بویژه گندم و کلزا دانست و اظهار داشت: هر کدام از این موارد می‌تواند دلیل محکمی برای تحقق و ادامه مسیر در پیش گرفته شده باشد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خرید تضمینی گندم کل غله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۵۹۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، سهراب سهرابی در ارتباط زنده با برنامه سلام خبرنگار افزود: نخستین مراحل برداشت گندم در جنوب کشور در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان است.
سهرابی گفت: امسال قیمت خرید تضمینی گندم نان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است که بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است.
وی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های خرید تضمینی گندم به استان‌ها ابلاغ شده است، افزود: ۲۱ هزار کمباین آماده برداشت گندم و غلات کشاورزان در کشور هستند.
سهرابی گفت: سطح زیر کشت گندم کشور شش میلیون هکتار است که از این تعداد دو میلیون هکتار بصورت آبیاری و ۴ میلیون هکتار بصورت دیم زیر کشت گندم رفته است.
مجری طرح محوری گندم کشور پیش بینی کرد امسال ۱۳ و نیم میلیون تن گندم برداشت شود.

بیشتربخوانید:کشت گندم و جو در بخش فین بندرعباس
وی افزود: اصلاح بذر‌های گندم، مصرف متعادل کود‌های شیمیایی، طرح جهش در تولید دیم زارها، توزیع سموم، طرح کشاورزی قراردادی، توسعه کشت‌های مکانیزه، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، آموزش کشاورزان و مدیریت آفات و علف زار‌های از برنامه‌های ویژه وزارت جهادکشاورزی برای توسعه کشت گندم در کشور است.
سهرابی گفت: برداشت گندم در کشور از فروردین آغاز و تا شهریور ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • نمایندگان منتخب مشهد باید پاسخگوی رای باکیفیت مردم مشهد باشند 
  • استاندار خوزستان: بازرگانی یکی از مهمترین راه‌های افزایش تولید است
  • آغاز برداشت گندم کشور از هرمزگان
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • بازرگانی از مهمترین راه‌های افزایش تولید است
  • برداشت نخستین گندم کشور در هرمزگان
  • نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان
  • تأمین آب شرب باکیفیت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس
  • جلوگیری از خسارت به واحدهای صنعتی خوزستان در باران