Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@14:12:49 GMT

معترضان ما و معترضان آنها!

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۰۰۶۳

معترضان ما و معترضان آنها!

خبرگزاری آریا- بازتاب اخبار اعتراضات آمریکا در رسانه‌های حامی گفتمان غرب نشان می‌دهد که راهبرد این رسانه ها وابسته نمودن افکار عمومی به خود و کم اثر کردن رسانه‌های مستقل است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از نورنیوز، تحریف وقایع، ضریب دادن به حوادث و بزرگنمایی، دروغ گویی و آمارسازی واکنش معمول جبهه معاند انقلاب اسلامی برای تحقق اهداف «جنگ ادراکی» چند لایه علیه ملت ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دقت در شیوه فعالیت این جبهه پیش، حین و پس از هر حادثه‌ای نشان می‌دهد برخلاف آنچه که آن را دوستی با مردم ایران می‌خوانند، تنها هدفشان تشدید فشار بر مردم برای تضعیف اعتماد عمومی به حاکمیت، و ایجاد تزلزل در پایه‌های مردمی نظام است.
این روز‌ها شاهد درگیری‌های گسترده در ایالت‌های مختلف آمریکا به دلیل اعمال خشونت و قتل یک سیاهپوست غیر مسلح به نام «جورج فلوید» توسط پلیس فدرال هستیم.
این اعتراضات که در ابتدا به صورت محدود و تنها در اعتراض به حادثه مذکور آغاز شده بود در زمان کوتاهی تبدیل به موجی گسترده در سرتاسر آمریکا شد تا جایی که راهپیمایی‌ها تا پشت در‌های کاخ سفید رسید و رئیس جمهور این کشور را مجبور کرد تا برای در امان ماندن از خشم مردم به پناهگاه برود.
بررسی شیوه بازتاب این خبر در رسانه‌های حامی گفتمان غرب و معاند انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که این اخبار هر چند در صدر رویداد‌های این شبکه‌ها قرار دارد، اما رویکرد آن‌ها بر اساس راهبرد «استبداد خبری»، تنها اطلاع رسانی هدفمند برای وابسته نمودن افکار عمومی به خود و کم اثر کردن اقدامات رسانه‌های مستقل است.
گذر مزورانه از ریشه‌های شکل‌گیری این بحران رو به تزاید و طراحی خطوط انحرافی که در ظاهر رویکرد اطلاع رسانی مستقل را پیگیری می‌کند، تنها گوشه‌ای از نمایش رسانه‌ای این روز‌های شبکه‌های اطلاع رسانی وابسته به نظام سلطه است.
در این عرصه، شبه رسانه‌هایی که با دلار‌های نفتی و جذب چهره‌های کم سواد، اما پر سر و صدا تنها برای دروغ بافی و فضاسازی‌های عوام پسند ایجاد شده‌اند نیز به دلیل فقدان تخصص و دانش حرفه‌ای رسانه و از ترس لطمه زدن غیر عمدی به، ولی نعمتان خود به صورت تهوع آوری کاملا سکوت کرده‌اند.
حال آنکه در مورد کوچکترین نابسامانی‌ها در ایران، این شبکه‌ها با تغییر کنداکتور خبری خود به ارائه اخبار و تحلیل‌های نادرست و پوشش 24 ساعته تحولات و حواشی آن می‌پردازند.
در کنار این رسانه‌ها، مسئولان این کشور‌ها نیز رفتار دوگانه‌ای را در قبال اتفاقات شکل گرفته در آمریکا و ایران (و دیگر کشور‌های مخالف خود) در پیش گرفته‌اند.
این در حالی است که در زمان تغییر فاز اعتراضات به اغتشاش در ایران تمامی کشور‌های اروپایی و آمریکا ایران را به مدارا با اغتشاش گران دعوت کرده و آن را حق طبیعی مردم می‌دانستند.
از جمله موارد متناقض و رفتار‌های دوگانه نظام سلطه در قیاس این دو موضوع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
ــ در ایران هر اغتشاشی اعتراض است، اما در کشور‌های غربی، هر اعتراضی اغتشاش است.
ــ در ایران هر اغتشاشگری مردم عادی است، ولی در غرب هر معترضی تروریست است.
ــ در ایران هر نوع مواجهه حاکمیتی برای برقراری نظم و امنیت سرکوب مردم است، اما در غرب هر نوع سرکوب وحشیانه‌ای، اقدام قانونی برای برقراری امنیت است.
ــ در ایران هر نوع مداخله خارجی (اعم از تحریک، تسلیح و حمایت مادی و معنوی) توهم و فرافکنی حکومت است، ولی در غرب، هر نوع اعتراضی ریشه در خارج دارد.
این موارد دست کم در همین چند روز اخیر بار‌ها از زبان مقامات رسمی آمریکایی، از شخص دونالد ترامپ گرفته تا وزیر خارجه، مشاور امنیت ملی، رئیس FBI، فرمانداران ایالت‌های درگیر، سناتور‌های حامی دولت و... شنیده شده است.
نکته آنکه؛ این رویکرد دوگانه حتی در موضوعاتی، چون بحران شیوع کرونا نیز به خوبی خود را نشان داد و پیاده نظام رسانه‌ای غرب در تکمیل راهبرد ضد ایرانی سیاست‌مداران غربی، تا پیش از درگیر شدن کشور‌های خود به اپیدمی کرونا، تلاش گسترده‌ای در جهت ناکارآمد نشان دادن جمهوری اسلامی و ضعف نظام بهداشت و سلامت در ایران به کار بستند، اما با بروز افتضاح دولت‌های غربی در مدیریت این بحران، زبان در کام فرو برده و عمق فاجعه بایکوت شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معترضان ــ در ایران رسانه ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۰۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا

مقامات عالی ایران و سریلانکا پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های مختلف امضا کردند.

به گزارش ایسنا،‌ مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قهرمانان، رسانه گویای هویت ملی ایران‌اند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان به جنایات اسرائیل
  • مردم ایران چگونه می‌توانند به مردم جهان کمک کنند؟
  • رادیو ۸۴ ساله شد/ اینجا تهران است، رادیو ایران