Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزدانی با تأکید بر این که وضعیت نابسامان واحدهای گردشگری استان قم با کرونا تشدید شد، گفت: باید تسهیلات ویژه ای به این واحدها تعلق بگیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «حمید یزدانی» امروز در جلسه «ستاد اقتصاد مقاومتی استان» که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، در تشریح آخرین وضعیت صنایع دستی و گردشگری استان قم اظهار داشت: واقعیت این است که تنش های داخلی عراق، سیل و بارندگی های شدید دو سه ماه قبل از کرونا وضعیت گردشگری قم را با مشکل مواجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: در حقیقت پیش از شیوع کرونا خیلی از این واحدهای گردشگری قم به تعطیلی خورد و کرونا وضعیت را تشدید کرد و خیلی از مراکزی که خرید اقلام هم داشتند دچار مشکل شدند و این یک موضوع مهمی است که با توجه به کمبود نقدینگی پیدا شده و باید مدنظر باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: به عقیده من باید حداقل هایی از صد میلیون تا یک میلیارد تومان به برخی واحدها تعلق بگیرد تا بتوانند خودشان را از زمین بلند کنند چراکه برخی واحدها ماهیانه پانصد ششصد میلیون تومان هزینه حقوق کارمندان و آب و برق را باید بپردازند.

 

یزدانی عنوان کرد: در ارتباط با هنرمندان صنایع دستی نیز اگر چه موضوع بیمه مبتلا به بوده و از قبل هم بوده است ولی باید توجه داشت که این هنرمندان اکثرا در روستاها هستند و با یک صبح تا غروب باید یک مصنوعی را با حداقل ها درست کنند که معیشت را کفاف نمی دهد، بنابراین باید به این ها نیز کمک شود تا از مهاجرت به شهر بازدارندگی کنیم.

 

وی با بیان این که صاحبان صنایع دستی و هنرمندان غالبا جزو اقشار ضعیف هستند، گفت: باید آنها را تشویق کنیم و در مورد اعطای نشان ها نیز به شما اعلام می کنیم تعدادی از واحدهای ما علاوه بر این که بسته های معیشتی داشتند به صورت خودجوش کارهای مبارزه با کرونا و بخشودگی اجاره بها را نیز داشتند.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: گردشگری استان قم حمید یزدانی اقتصاد مقاومتی گردشگری استان قم صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت ۷.۵ میلیون نفر شب در مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران، گفت: از ابتدای نوروز تاکنون میزان اقامت مسافران در مازندران به بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شب رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسین ایزدی، اظهار داشت: اقامت مسافران و گردشگران در اقامتگاه‌های رسنی، غیررسمی و اضطراری مازندران به 7 میلیون و 575 هزار و 631 نفر شب رسید.

وی افزود: از ابتدای سفرهای نوروزی 28 هزار و 964 نفر از 23 اسفند 1402 تا 5 فروردین امسال از موزه‌های مازندران بازدید کردند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، تصریح کرد: تعداد بازدید نظارتی در سامانه جانا 751 فقره بوده و بازدید از جاذبه‌های تاریخی  187 هزار و 889 نفر بود.

وی ادامه داد:  بازدید از جاذبه های طبیعی  907 هزار و 861 و بازدید از اماکن مذهبی به 57 هزار و 476 نفر رسید.

ایزدی گفت: بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی استان هم 13 هزار و 792 نفر بوده و در موزه‌های استان هم 28 هزار و 964 نفر بازدید داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفال مند گناباد با ۵ هزار سال قدمت
  • بیش از ۴ میلیون بازدید از جاذبه‌های گلستان ثبت شد
  • اقامت بیش از ۸۱ هزار نفر در واحد‌های اقامتی آذربایجان غربی 
  • ۸۱ هزار نفر در واحدهای اقامتی آذربایجان غربی اقامت کردند
  • اقامت ۸۱ هزار نفر در واحدهای اقامتی آذربایجان غربی
  • بازدید بیش از ۸۳۳ هزار گردشگر از جاذبه‌های آذربایجان‌غربی
  • بیش از ۴ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری گلستان
  • روستای اصفهک طبس در راه جهانی شدن
  • فروش ۶ میلیاردی صنایع‌دستی فارس از بازارچه‌های نوروزی
  • اقامت ۷.۵ میلیون نفر شب در مازندران