Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نود و یکمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، با بررسی وضعیت کرونا در فارس، به بیان موارد مطرح شده در نشست روز‌های گذشته با معاون رییس جمهور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین وزیر و معاونان وزارت بهداشت پرداخت و اظهار کرد: خطر ابتلا به کووید ۱۹ به صورت جدی وجود دارد و رعایت اصول بهداشتی باید همچنان ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با قدردانی از تلاش کارکنان بهداشت و درمان استان برای انجام اقدامات ضروری به منظور بسیج ملی مبارزه با کروناویروس و تاکید مجدد بر رعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک، شستشوی دست‌ها و فاصله گذاری اجتماعی هوشمند و پرهیز از تردد، افزود: همه باید استفاده از ماسک را جدی بگیریم، زیرا استفاده از ماسک در کاهش انتقال و قطع زنجیره بیماری بسیار تاثیرگذار است.

لطفی با این هشدار که برگزاری هرگونه مراسم و تجمع موجب شیوع و ماندگاری بیماری کووید ۱۹ می‌شود، اضافه کرد: کرونا هشداری برای همه مردم است و نباید اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را فراموش کنیم.

او در ادامه ضمن اعلام انجام هزار و ۵۶۹ مورد نمونه تست کرونا طی دیروز در فارس؛ آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، موارد مثبت قطعی و تجمعی مبتلایان در فارس و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در استان را ارزیابی کرد.

فرسودگی شغلی کارکنان، ورود دانشجویان به مراکز آموزشی و خوابگاه‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغ شده، چگونگی سرو غذا و تامین مواد ضدعفونی کننده در خوابگاه‌ها و مراکز آموزشی، انجام نمونه گیری از کارکنان و دانشجویان در خوابگاه‌ها و شیوه اسکان دانشجویان در خوابگاه ها، دیگر محور‌های این نشست بود که با حضور رییس دانشگاه بررسی شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کووید 19 کرونا ویروس ویروس کرونا مبتلایان به کرونا خوابگاه ها کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۰۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرزنشینان با مراجعه به مراکز بهداشتی از خدمات رایگان استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ صیادی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای ارتقای سلامت و تاکید بر اصلاح روش‌های زندگی برای تامین سلامت مردم و به ویژه با موضوع شعار سال و همچنین جلب مشارکت مردم و دستگاه‌ها را از اهداف مهم این هفته برشمرد.   او با تاکید بر اهمیت پیشگیری و آموزش در دستیابی به جامعه سالم بیان کرد: ۳۳۸ واحد بهداشتی شامل مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت و خانه بهداشت خدمات سطح یک سلامت را به البرزنشینان ارائه می‌کنند.   وی بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به واحد‌های بهداشتی استان مراجعه کرده اند و بیش از ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار  ازخدمات بهداشتی بهره مند شدند.   رئیس دانشگاه با بیان اینکه بسته‌های خدمتی سلامت برای تمام افراد خانواده، پیش از تولد تا سالمندی در تمام مراکز بهداشتی استان ارائه می‌شود از البرزنشینان خواست با هدف مردمی سازی سلامت به نزدیکترین واحد بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند و از این خدمات رایگان بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند
  • تجهیز زیرساخت‌های گردشگری در استان مرکزی
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • از خطر تمساح تا نگرانی برای زنان باردار؛ فجایع سیل جنوب کشور
  • اهتمام بیشتر در اجرای قانون حجاب در محیط‌های عمومی
  • البرزنشینان با مراجعه به مراکز بهداشتی از خدمات رایگان استفاده کنند
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای بخش درمان غزه در لندن
  • تحقق اهداف بهداشتی رضایتمندی مردم را به همراه دارد