Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:06:33 GMT

حزب اتحاد ملت بر اهمیت رعایت حقوق طبیعت تاکید کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۰۲۷۹

حزب اتحاد ملت بر اهمیت رعایت حقوق طبیعت تاکید کرد

به گزارش روابط عمومی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی جلسه دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت به صورت مجازی و به ریاست علی شکوری راد دبیر کل این حزب برگزار شد.

در این جلسه برای انتخاب اعضای کمیسیون امور زیربنایی و محیط زیست حزب رای گیری شد و در ادامه درباره شروع به کار مجلس جدید و انتخابات هیات رییسه آن و آتش‌سوزی برخی مراتع و جنگل‌ها  مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی همچنین از حادثه تخریب سرپناه زن آلونک نشین کرمانشاهی و تلخ مرگ وی اظهار تاسف کردند و بر مسوولیت حاکمیت برای رسیدگی به امور شهروندانی که فقر و نداری آنها نشان روشنی از بی‌عدالتی اجتماعی است، تاکید کردند.

در این نشست تاکید شد که این قبیل بی‌عدالتی‌ها در هیچ مرام فلسفی و اجتماعی مورد تایید نیست و آن را تنها ذیل مفهومی به نام فساد و نابرابری محض می‌توان تحلیل کرد که شایسته رسیدگی قاطع مسئولان امر است.

اعضای دفتر سیاسی این تشکل اصلاح طلبی  ضمن ابراز تاسف از آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های زاگرس  که منجر به از بین رفتن چند هزار هکتار از این مناطق شده و فاجعه اجتماعی، اقتصادی و دارای اثرات زیست محیطی محسوب می‌شود،  بر اهمیت بیش از پیش رعایت حقوق طبیعت تاکید کردند که هر از چندی در قالب حادثه‌ای خود را نشان می‌دهد.

در این جلسه همچنین با توجه به برخی گزارش‌ها مربوط به عدم تخصیص بودجه کافی و کندی غیر قابل قبول بخش‌های مختلف دولت در حل این مساله که می تواند به هزینه مضاعف برای کنترل آن در آینده شود، از دولت و سازمان برنامه و بودجه و دیگر نهادهای مرتبط، درخواست رسیدگی جدی‌تر به این موضوع شد.

همچنین در این جلسه کمیسیون امور زیربنایی و محیط زیست حزب نیز مکلف به تهیه گزارش کارشناسی درباره این مساله و تهیه برنامه‌ها و سیاست‌های پیشنهادی حزب به دولت برای کاهش این گونه ابتلائات شد.

برچسب‌ها حزب اتحاد ملت ایران اسلامی دولت تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حزب اتحاد ملت ایران اسلامی دولت تخریب محیط زیست حزب اتحاد ملت ایران اسلامی دولت تخریب محیط زیست حزب اتحاد ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۰۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانون‌گذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در تذکری با تاکید بر عدم ضرورت رسیدگی به این موضوع در ایام پایانی دوره فعلی مجلس گفت: این اقدام در شأن و اقتدار مجلس نیست و طرح مذکور باید در فرصتی مقتضی بررسی شود.

وی در تذکری به هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: قرار بود که موضوع مباحث ارزی و وضعیت بازار ارز را در مجلس بررسی کنیم؛ الان وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است همچنین برای موضوع واردات مواد اولیه، بانک مرکزی به تولیدکنندگان می‌گوید ارز ندارد؛ معلوم نیست که بانک مرکزی چه کار می‌کند؛ بانک مرکزی باید به مردم جواب دهد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: کمیسیون تخصصی ما به بانک مرکزی نظر تخصصی داده است، اما بانک مرکزی اصلا آن را قبول ندارد و کنار گذاشته است. بانک مرکزی بگوید سیاست ثباتی که گفتند چیست؟ باید به این موضوعات اساسی بپردازیم نه اینکه یک موضوع اساسی قانون‌گذاری را طی دو هفته آینده تعیین تکلیف کنیم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده اردبیل تاکید کرد: پیرو مسائل مربوط به ارز در روز یکشنبه با دوستانمان در دولت، بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، رئیس کمیسیون‌های اقتصاد، صنعت، جهش تولید و بودجه جلسه گذاشتیم و ادامه بحثمان به چهارشنبه موکول شد و حتماً گزارش جمع‌بندی مربوط به ارز را هفته بعد در صحن مجلس ارائه می‌دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • اهمیت ویژه آموزش حفظ محیط زیست به کودکان
  • هوای زمین را داشته باشیم
  • ما ریشه در زمین داریم
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن قرائت می‌شود
  • قالیباف: گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود
  • جمع آوری زباله های طبیعت توسط دوستدار محیط زیست
  • پاک سازی طبیعت کوهستانی منطقه دربند خوانسار
  • ضرورت رعایت حریم محیط زیست در فصل طبیعت‌گردی توسط تورهای گردشگری