Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-18@07:18:43 GMT

تلفات شبکه توزیع نیروی برق کشور تک رقمی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۰۲۹۲

تلفات شبکه توزیع نیروی برق کشور تک رقمی شد

برای اولین بار در تاریخ صنعت برق ایران تلفات انرژی در بخش توزیع سال گذشته تک رقمی شد و به عدد 9.76 درصد رسید.
تلفات انرژی الکتریکی همواره یکی از دغدغه های صنعت برق در دنیا است و فرسودگی تاسیسات، طول و گستردگی شبکه، انشعابات غیرمجاز، خطاهای قرائت لوازم اندازه گیری و طراحی ضعیف از جمله عوامل مهم در به‌وجود آمدن این هدررفت انرژی الکتریکی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بدین منظور با برنامه ریزی و اقدمات صورت گرفته در سال 98 برای اولین بار در تاریخ صنعت برق ایران تلفات انرژی در بخش توزیع تک رقمی شد و به عدد 9.76 درصد رسید.
این کاهش 0.7 درصدی نسبت به سال قبل منجر به صرفه جویی بیش از 500 میلیون مترمکعب در گاز مصرفی نیروگاه ها، جلوگیری از انتشار بیش از یک میلیون تن دی اکسیدکربن در هوا و همچنین صرفه جویی حدود 240 میلیون یورو در احداث نیروگاه‌ها شده است.
بنابر اعلام معاونت برق و انرژی وزارت نیرو، میزان تلفات شبکه توزیع نیروی برق در سال 92 حدود 14.83 درصد بود که این رقم به ترتیب در سال 93 به حدود 12.93 درصد، در سال 94 به حدود 11.93 درصد، در سال 95 به حدود 11.54 درصد، در سال 96 به حدود 10.79 درصد، در سال 97 به حدود 10.41 درصد و نهایتا در سال 98 این عدد تک رقمی شده و به حدود 9.76 درصد رسید.
در حال حاضر درصد تلفات در بخش توزیع برق کشور از بسیاری از کشورهای مطرح دنیا از جمله برزیل، ترکیه، مکزیک، مجارستان، کرواسی، هند و پاکستان کمتر شده است.
به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این اقدامات که بمنظور کاهش تلفات با جدیت در کشور شروع شده است در سال های آینده همچنان ادامه خواهد داشت. همچنین نتایج حاصله قبل از موعد پیش بینی شده در برنامه دولت دوازدهم محقق شده است.

برچسب هاتلفات انتقال وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: تلفات انتقال وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو تک رقمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۰۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبودی در تولید و توزیع روغن نباتی وجود ندارد

علیرضا شریفی دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران با اشاره به تاخیر دولت در پرداخت ارز روغن های خام وارداتی گفت: این تاخیر تخصیص ارز به واردات روغن خام در حالی است که با توجه به تاکیدات دولت مبنی بر فروش کالای وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی، این روغن ها با نرخ مصوب در بازار به دست مصرف کنندگان رسیده است.  

به گفته او، با توجه به شرایط اخیر، دولت با پرداخت به موقع ارز روغن خام وارداتی می تواند به تسریع در واردات، کاهش ریسک تجارت خارجی و تنظیم بازار روغن نباتی توسط بخش خصوصی کمک کند.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی در خصوص وضعیت تامین روغن نباتی در کشور گفت: طی سال گذشته حدود ۱.۶ میلیون تن انواع روغ خام به ارزش حدود ۲.۲۵ میلیارد دلار وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی ۱۴ درصد افزایش نشان می دهد.

شریفی گفت: روند واردات و ذخایر روغن نباتی در شرایط نرمالی قرار دارد و هیچ کمبودی در زمینه تولید و توزیع انواع روغن نباتی در بازار وجود ندارد.  

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • برق ۲۸ روستا مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • معامله ۵۳ میلیارد کیلووات‌ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳
  • معامله ۵٣ میلیارد کیلووات ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • لزوم توجه جدی به توصیه‌های ایمنی برق در شرایط ناپایداری جوی
  • کمبودی در تولید و توزیع روغن نباتی وجود ندارد
  • افزایش ۴ برابری معاملات برق در بورس انرژی
  • رشد ۴ برابری معاملات برق در بورس انرژی
  • اهتمام جدی توانیر در استفاده از ظرفیت‌های قانونی جهت توسعه تولید پراکنده و انرژی‌های نو