Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@22:53:25 GMT

درمان بیش از ۱۰۰ بیماری با خون بند ناف

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۰۵۳۲

درمان بیش از ۱۰۰ بیماری با خون بند ناف

شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان به مناسبت محیط زیست اظهار کرد: براساس گزارش بنیاد جمعیت جهانی "دی اس دبلیو" در آلمان، در هر ثانیه به طور متوسط ۲.۶ نفر به جمعیت جهان افزوده می‌شود. از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی تا لحظه نگارش این گزارش، حدود ۶۰ میلیون کودک در دنیا متولد شده‌اند. این یعنی ۶۰ میلیون جفت، بندناف و بقایای زایمانی به‌جای می‌ماند که بخش عمده این ضایعات دور ریخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با افزایش جمعیت کره زمین، هر روزه نگرانی‌ها نسبت به آسیب‌های زیست محیطی بیشتر می‌شود. از نگاه محققان، کارشناسان و فعالان محیط زیست، پسماند دشمن شماره یک انسان است. آنها معتقدند دانش دفع و بازیافت که هم اکنون در خدمت بشر قرار گرفته است، اگر به درستی به‌کار برده شود، به حل این معضل کمک شایانی خواهد کرد.

زباله‌های بیمارستانی، خطرناک‌ترین پسماند‌ها

در میان همه پسماند‌هایی که هر روزه تولید و طبیعت را به چالش می‌کشند، زباله‌های بیمارستانی از خطرناک‌ترین پسماند‌ها به شمار می‌آیند. پسماند‌های بیمارستانی بسیار متفاوتند. برخی از آنها عفونی و بیماری‌زا هستند مانند پسماند‌های عفونی، پاتولوژیک، اجسام تیز و برنده، دارویی، سرطان‌زا، شیمیایی، کپسول‌های حاوی گاز‌های پرفشار و پسماند‌های حاوی فلزات سنگین.

برخی دیگر از این ضایعات نه تنها خطرناک نیستند، بلکه می‌توانند به حفظ زندگی بشرکمک کنند اما به دلیل عدم آگاهی شهروندان و بی توجهی مقامات و مسئولان کشورها، به پسماند‌هایی خطرناک برای طبیعت و انسان تبدیل می‌شوند. جفت، بندناف، خون بندناف و پرده آمنیوتیک از جمله زباله‌های بیولوژیکی هستند که اگر بازیافت و وارد چرخه تولید و زندگی شوند می‌توانند جان بسیاری از انسان را از مرگ حتمی نجات دهند.

ضمائم زایمانی زباله نیستند

اخیرا با رشد علم در زمینه بازیافت زباله‌ها بیولوژیکی و فرآوری آن‌ها به منظور مصارف درمانی، دانشمندان توانسته‌اند خدمات ارزنده‌ای به طبیعت و نسل بشر ارائه دهند. جفت، بندناف، خون بندناف، مایع جنینی و پرده آمنیوتیک که بخشی از ضمائم جنین است و تا سال‌های اخیر به عنوان زباله بیولوژیک دور ریخته می‌شد، با فرآوری، به یک عنصر حیات بخش تبدیل شده و بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

این ضمائم زایمانی هم اکنون در سراسر دنیا در بانک‌های خون بندناف و بانک‌های ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی، وارد چرخه بازیافت شده‌اند و امید‌های فراوانی را برای درمان بسیاری از بیماری‌های صعب العلاج فراهم کرده‌اند.

شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان نیز با راه اندازی ۳۲ دفتر نمایندگی در سراسر کشور گام مهمی برای بازیافت این زباله‌های بیولوژیک در ایران و کشور‌های همسایه برداشته است. بانک خون بندناف رویان موفق شده است تاکنون مانع از دور ریخته شدن بیش از ۱۲۸ هزار نمونه خون بندناف شود و توانسته آن‌ها را برای استفاده در درمان بیماری‌هایی که نیاز به پیوند سلول‌های بنیادی دارند ذخیره‌سازی کند.

در حال حاضر بیش از ۱۰۰ بیماری پتانسیل درمان به کمک سلول‌های بنیادی خون بندناف را دارند و عمده استفاده این سلول‌ها در حال حاضر برای درمان بیماری‌هایی با منشاء خونی است. پرده آمنیوتیک نیز که پیش از این یک زباله بیولوژیک بوده است، اکنون به همت متخصصان ما به محصولی ارزشمند تبدیل شده وبه عنوان یک پانسمان زیستی برای سوختگی یا زخم‌های دیابتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

راه‌اندازی پالایشگاه محصولات زایمانی

لازم ذکر است که شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان از سال ۱۳۹۹ درصدد است با راه‌اندازی پالایشگاه فرآوری ضایعات زایمانی بتواند تمامی ضمائم زایمانی را به محصولات قابل استفاده در مصارف درمانی تبدیل کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خون بند ناف زایمان سبک زندگی پارسی خبر خون بندناف پسماند ها زباله ها سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۰۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان جالب زباله گردی که پاکبان شهرداری شد | رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند

رضا محمدی در گفتگو با همشهری آنلاین درباره جمع آوری طرحی مبنی بر برخورد با زباله گردان غیر مجاز از ابتدای فروردین تا امروز خبر داد و گفت: طی این طرح، نزدیک به ۶۰۰تن زباله خشک از زباله‌جمع‌کن‌ها و ۱۵۰خودرو از زباله‌گردهای غیرمجاز توقیف کردیم.

او افزود: مافیاهای زباله در تهران از هر زباله گرد بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون درآمد دارند ولی حقوق حداقلی بین ۶ تا ۱۰ میلیون به آنها می‌دهند بدون اینکه هیچ ضمانتی در مقابل جان و امنیت آنها داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در ادامه یک ماجرای جالب را از یکی از زباله گردان بازگو کرد و گفت: یکی از پیمانکارها به بنده توضیح داد که یک‌بار به زباله‌گردی اعلام کرده که بهتر است به‌عنوان پاکبان استخدام شود؛ چون این کار بیمه و حقوق ثابت دارد. این فرد از طریق پیمانکار رصد و در نهایت مشخص شد که زباله‌گرد است و در یک خانه محقر محدوده منطقه ۲۰زندگی می‌کند. نصف خانه‌اش مملو از زباله‌های خشک بود که براساس نظر کارشناسان حدود ۶۰میلیون تومان ارزش داشت، اما مافیا از او ۱۰میلیون تومان می‌خرید. جالب است بدانید که این فرد اکنون به‌عنوان پاکبان در شهرداری استخدام شده است.

کد خبر 845505 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها پسماند زباله شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • داستان جالب زباله گردی که پاکبان شهرداری شد | رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران/ سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند؟
  • همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران | سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • پشت پرده سلاطین زباله تهران فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • پشت پرده مافیای زباله فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • شهرداری زباله‌های قابل بازیافت شهروندان تهرانی را می‌خرد!
  • توقیف ۵۴ دستگاه خودرو انتقال پسماند غیر مجاز | کشف ۲۰۰ تن پسماند از زباله گردها