Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@10:34:27 GMT

ورود پلیس فتا به پرونده حیوان آزاری در کرمان

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۰۵۳۳

ورود پلیس فتا به پرونده حیوان آزاری در کرمان

سرهنگ رامین پاشایی در تشریح خبر فوق اظهار داشت: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا و دریافت گزارشات واصله مبنی بر آزار به یک رأس گوسفند که باعث جریحه دار شدن احساسات هموطنان و ناراحتی حامیان حقوق حیوانات شده بود، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه محل وقوع این جرم در استان کرمان صورت گرفته است، افزود: طی اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا ، فرد مجرم در شهرستان کهنوج مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن هماهنگی با مقام قضایی به اداره پلیس انتقال داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متهم پس از مواجهه با ادله جرم، به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

وی اعلام کرد: انتشار هرگونه کلیپ که نشان دهنده کودک آزاری و دگرآزاری یا حیوان آزاری باشد، به عنوان یک فعل مجرمانه و یک عمل خلاف انسانیت تلقی شده و پلیس فتا در صورت مشاهده موارد مشابه با عامل یا عاملان و همچنین انتشاردهندگان این تصاویر دردناک که باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی هموطنان در فضای مجازی می‌شود، با جدیت برخورد خواهد کرد.

سرهنگ پاشایی با بیان اینکه برخی از مجرمان، هدف خود را از انتشار این گونه کلیپ ها شوخی و سرگرمی قلمداد می کنند و انتظار انتشار وسیع کلیپ را در فضای مجازی ندارند، از شهروندان خواست:  با کسب آگاهی از  آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی  از ارتکاب به این جرایم خودداری کرده و از انجام هر عملی که باعث تشویش اذهان عمومی شود خودداری کنند  و در صورت مشاهده موارد مشابه، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پلیس فتا حیوان آزاری حقوق حیوانات پارسی خبر فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۰۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این حیوان عجیب تلف شده چیست؟ (+عکس)

یک مسئول اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در رابطه با عکس منتشر شده در فضای مجازی گفت: گونه تلف شده در شهرستان باخرز پلنگ نیست.

محمد عرفانی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: فیلم منتشر شده در شبکه‌های مجازی مبنی بر تلف شدن یک قلاده گربه سان در یکی از روستاهای شهرستان باخرز مربوط به تلف شدن یک گربه وحشی است.

گربه وحشی


معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: در بررسی‌های انجام شده از محل تلف شدن این گونه جانوری، مشخص شد گونه تلف شده در فیلم منتشره، پلنگ نیست و به اشتباه اعلام شده است.

وی افزود: در همکاری با اداره کل دامپزشکی و بررسی لاشه روشن شد جسد برجای مانده که کاملاً هم پوسیده است، متعلق به یک قلاده گربه وحشی است.

عرفانی افزود: به دلیل پوسیدگی بالای لاشه گربه وحشی علت تلف شدن این گونه قابل تشخیص و تعیین نیست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستگیری هتاک انتقام جو در سمنان
  • دستگیری سه نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • دستگیری ۳ نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات در بروجرد دستگیر شدند
  • ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند
  • ۸۶۱ خدمت توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر ارائه شد
  • این حیوان عجیب تلف شده چیست؟ (+عکس)
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند
  • رئیس پلیس فتا تهران: لینک های ناشناس را به هیچ عنوان باز نکنید
  • پلیس فتا: احراز هویت دو مرحله ای را در فضای مجازی جدی بگیرید